|
Auteur |
Bericht |
dms
Leeftijd: 47 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: ma 19 jun 2006 10:07 Onderwerp: verworven recht? |
|
|
Ik werk al 3 jaar de zelfde diensten dit is in een rooster vastgesteld, maar mijn werkgever wil hier het liefst vanaf omdat het halve diensten zijn, n.l. van 5 uur. Helaas staat er in mijn contract niets dat ik deze diensten vast werk, dit is destijds mondeling afgesproken.
Kan mijn werkgever dit zomaar terug draaien en mij verplichten flexibeler te worden en dus andere tijden en alle diensten te werken?
Hopelijk kan iemand mij hier antgwoord op geven, groetjes Daphne |
|
|
|
|
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: di 20 jun 2006 20:17 Onderwerp: |
|
|
Van een 'goed werknemer' wordt wel verwacht dat hij/zij ingaat op redelijke verzoeken van de werkgever, ook met betrekking tot het dienstrooster.
Wat 'redelijk' is, is van hier vandaan natuurlijk lastig te beoordelen. Zijn de veranderingen heel ingrijpend voor jou? _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
|
wadelft
Leeftijd: 78 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: di 20 jun 2006 22:20 Onderwerp: |
|
|
Mondelinge afpraken gelden ook, al wordt dat een ja/nee verhaal.
Dus wat zegt het C.A.O hierover omdat e.e.a is doorgaans wel in het C.A.O geregeld is. En dat verschilt erg per bedrijfstak.
Maar werktijdverschuiving is alleen toegestaan als het binnen het
rooster (dagvenster) valt. De werkgever kan het rooster voor een
groep werknemers aanpassen , maar niet zonder meer !
Hij heeft instemming van de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging nodig.
Als u tot een goede individuele oplossing komt, laat het dan wel
vastleggen. |
|
|
|
|
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: di 20 jun 2006 23:29 Onderwerp: |
|
|