Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
Force justice ...
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 29 jun 2025 22:11
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

parkeer terreur
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rien_nl

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 9:08    Onderwerp: parkeer terreur Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb een stuk grond tegen de stad aan. Op drukke dagen laat ik tegen betaling auto s parkeren.
Mij is echter door de politie zowel als parkeerbeheer medegedeeld dat dit niet mocht. Gratis parkeren mag wel, tegen betaling niet.
In de plaatselijke APV en parkeerverordening staat hier niets over vermeld.
Mijn vraag is op welke wet baseert men zich.

Ik moet tegenwoordig wel betalen bij een ziekenhuis en meerdere
plekken waar men zich duidelijk op eigen terrein bevind (bioscopen en
evenementen hallen)

mvg
Rien
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 9:10    Onderwerp: Re: parkeer terreur Reageer met quote Naar onder Naar boven

rien_nl schreef:
ik heb een stuk grond tegen de stad aan. Op drukke dagen laat ik tegen betaling auto s parkeren.
Mij is echter door de politie zowel als parkeerbeheer medegedeeld dat dit niet mocht. Gratis parkeren mag wel, tegen betaling niet.
In de plaatselijke APV en parkeerverordening staat hier niets over vermeld.
Mijn vraag is op welke wet baseert men zich.

Ik vermoed dat dit gebaseerd is op de bestemming van de grond.
Bekijk de homepage
Hanifa

Leeftijd: 51
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 9:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat weet ik haast wel zeker. Je zou naar de gemeente kunnen gaan en het bestemmingsplan kunnen inzien. Maar ik denk dat je er op die wijze achter zult komen dat de bestemming het niet toelaat om auto's tegen betaling te laten parkeren. Dat zal onder detailhandel vallen (vermoed ik want elke bestemming kan detailhandel anders omschrijven, lees dus ook de begripsbepalingen) en als detailhandel niet in het bestemmingsplan is opgenomen dan mag je daar dus wel gratis auto's neer laten zetten maar niet tegen betaling.

Je zou kunnen verzoeken om vrijstelling bij B en W van je gemeente. Maar van wat ik weet zijn ze daar niet happig op.

www.galathilion.nl
rien_nl

BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 9:23    Onderwerp: gratis Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan zou gratis parkeren ook niet mogen. Ik heb zekerheidshalve al op de nieuwe milieuvergunning aangevraagd het stallen van auto s.

De gemeente heeft bovendien vlakbij ook een terrein "gehuurd"
en vraagt 5,50 euro ik 3 euro . Ik heb het flauwe vermoeden dat het hier om commercieele belangen gaat.

Het stuk grond wat de gemeente gehuurd heeft, stond tot een jaar geleden een betonfabriek. En de bestemming zal wel niet gewijzigd zijn daar hier een voorbereidingsbesluit ligt i.v.m. woningbouw.
Verstuur e-mail
Hanifa

BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 9:26    Onderwerp: Re: gratis Reageer met quote Naar onder Naar boven

rien_nl schreef:
Dan zou gratis parkeren ook niet mogen. Ik heb zekerheidshalve al op de nieuwe milieuvergunning aangevraagd het stallen van auto s.

De gemeente heeft bovendien vlakbij ook een terrein "gehuurd"
en vraagt 5,50 euro ik 3 euro . Ik heb het flauwe vermoeden dat het hier om commercieele belangen gaat.

Het stuk grond wat de gemeente gehuurd heeft, stond tot een jaar geleden een betonfabriek. En de bestemming zal wel niet gewijzigd zijn daar hier een voorbereidingsbesluit ligt i.v.m. woningbouw.

Dat is niet waar wat je zegt. Gratis parkeren is geen detailhandel/dienstverlening. Je verdient er immers geen geld aan.

Het feit dat de gemeente een terrein gehuurd heeft en meer vraagt dan jij doet doet natuurlijk helemaal niet terzake. Dat is een zaak van de gemeente. Een bestemmingsplan kan op de cm verschillen. Als jouw grond net aan de ene kant van de grens ligt en hun grond aan de andere kant dan heb je al verschillende bestemmingen.

Daarbij komt dat de gemeente vrijstelling kan hebben gekregen hierop. Ja ik weet dat dat vreemd klinkt omdat het de gemeente zelf betreft maar de kans is aanwezig.

www.galathilion.nl
rien_nl

BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 10:14    Onderwerp: accoord Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad zijn mijn argumenten wat de gemeente zelf doet niet steekhoudend.

Omtrent de bestemming geldt industrieterrein en groothandel
Voor de wet milieubeheer zijn wij o.a. een bedrijf voor opslag.
Nu is het stallen ( parkeren ) van auto s een vorm van opslag.
In de uitbreidingsvergunning heb ik dit al wel gezet. In het verleden heb ik het overigens ook als eens aangevraagsd en gekregen > Het enige voorschrift wat daaraan verbonden was dat het niet samen met kunstmest mocht.

Indien er dus geen duidelijke wet is kom ik eerder in conflict met milieubeheer

Rien
Verstuur e-mail
Hanifa

BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 10:28    Onderwerp: Re: accoord Reageer met quote Naar onder Naar boven

rien_nl schreef:
Inderdaad zijn mijn argumenten wat de gemeente zelf doet niet steekhoudend.

Omtrent de bestemming geldt industrieterrein en groothandel
Voor de wet milieubeheer zijn wij o.a. een bedrijf voor opslag.
Nu is het stallen ( parkeren ) van auto s een vorm van opslag.
In de uitbreidingsvergunning heb ik dit al wel gezet. In het verleden heb ik het overigens ook als eens aangevraagsd en gekregen > Het enige voorschrift wat daaraan verbonden was dat het niet samen met kunstmest mocht.

Indien er dus geen duidelijke wet is kom ik eerder in conflict met milieubeheer

Rien

Ik snap overigens wel je frustratie hoor. Ik werk zelf op Vergunningen, Toezicht en Handhaving en heb dagelijks met bestemmingsplannen te maken. Het is niet altijd even eerlijk zeg maar.

Ik zou sowieso eens het bestemmingsplan inkijken en kopieën vragen. Dan heb je op papier wat mag en wat niet. Als je een bedrijf bent dat opslag doet dan zou kunnen dat parkeren daar onder valt. Mits het bestemmingsplan hier niet iets anders over zegt.

Ik zit even te denken hoe dat met milieubeheer zit. Ik heb daar niet heel veel mee te maken dus mijn ervaring is nihil op dat gebied. Maar je zou gewoon eens bij jullie gemeente kunnen navragen hoe het precies zit. Een gemeente moet bij verlening kijken of er redenen zijn om de vergunning te weigeren. Zo niet, dan mag het in principe niet weigeren.

www.galathilion.nl
Hanifa

BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 10:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zit nog even te denken. Je zegt, bestemming is industrieterrein en groothandel. Dan zal er een lijst met categorieën in je bestemmingsplan staan die zegt onder welke categorie jouw bestemmingsplan bepaalde zaken toelaat. In de lijst kun je dan zien of parkeren toegestaan is. Je moet het parkeren echter wel zien als inkomsten. Daar zouden ze over kunnen vallen namelijk. Maar jouw opslag is naar ik aanneem ook inkomsten dus op zich is dat ook weer niet duidelijk.

www.galathilion.nl
rien_nl

BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 10:47    Onderwerp: Hanifa Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hanifa bedankt alvast

Maar waar ik erg nieuwsgierig naar ben op welke wet de politie zich beroept op zaterdagmiddag. Die zullen vast het bestemmingsplan ook niet exact kennen op dat moment. Men dreigde zelfs inbeslagname van het al geinde parkeergeld.
Verstuur e-mail
Xman83

Xman83

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 11:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

art. 2 politiewet. En dan zijn ze er vanuit gegaan dat het niet mag op grond van de plaatselijke regels.

Sir Winston Churchill
Verstuur e-mail
rien_nl

BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 12:03    Onderwerp: art 2 Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die is wel erg algemeen
Ik vraag me af of mn een PV mag opstellen met art 2 als grond
Verstuur e-mail
Xman83

Xman83

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 12:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou de politie heeft die bevoegdheid dus door art 2 politiewet. Op die grond kunnen ze regels handhaven. Die regels heeft de gemeente opgestelt: Algemene plaatselijke verordening op grond van art. 147 gemeente wet en het bestemmingsplan op grond van art. 10 wet ruimtelijke ordening.

Om welke gemeente gaat het? Dan kunnen we de APV inzien via internet.

Sir Winston Churchill
Verstuur e-mail
Hanifa

BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 12:29    Onderwerp: Re: Hanifa Reageer met quote Naar onder Naar boven

rien_nl schreef:
Hanifa bedankt alvast

Maar waar ik erg nieuwsgierig naar ben op welke wet de politie zich beroept op zaterdagmiddag. Die zullen vast het bestemmingsplan ook niet exact kennen op dat moment. Men dreigde zelfs inbeslagname van het al geinde parkeergeld.

Nee. Dat lijkt me ook niet.

Maar volgen smij moeten zij aangeven op welke wet zij zich beroepen. Heb je er al een bekeuring voor gehad? Daar zou het dan op moeten staan lijkt me. Een beschikking dient tenslotte te berusten op deugdelijke motivering en de rest van een aantal Algemene beginselen.

www.galathilion.nl
rien_nl

BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 13:08    Onderwerp: Xman83 Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gemeente Harderwijk
Verstuur e-mail
rien_nl

BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 13:35    Onderwerp: Hanifa Reageer met quote Naar onder Naar boven

Men heeft gedreigd zaterdagmiddag met procesverbaal maar in overleg
met degeen die parkeerde zijn we gestopt. Als ik niet duidelijk een wetsartikel hier krijg laat ik het komende zaterdagen op een PV aankomen.

Is er een eventueel wetsartikel dan gaan we naar de juridische trukendoos kijken

Hoewel niet ter zake doende wil ik toch even kwijt dat wij er wel iets mee verdienen maar ook niet echt hoi.
De mensen die parkeren zijn over het algemeen blij
Ik krijg regelmatig te horen "goed bekeken dit"
De burgers die komen zijn erg tevreden met ons iniatief
Vergeet ook niet dat waarschijnlijk parkeer terreur achter het politiebezoek zit.
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds