|
Auteur |
Bericht |
daphne
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HL
|
Geplaatst: wo 07 jun 2006 19:42 Onderwerp: ouderschapsverlof en reorganisatie. |
|
|
Hallo,
Ik wil een advies van iemand, want bij mij roept deze vraag vraagtekens op.
Een kennis van mij werkt bij een bedrijf waar een reorganisatie aan de gang is. Zij heeft tot november 2006 ouderschapsverlof. Er zit een grote kans in dat zij per 1 augustus boventallig wordt geplaatst. In het sociaal plan staat dat zij 9 maanden wordt doorbetaald en daarna de formule van de kantonrechter. Wat als zij per 1 augustus boventallig wordt geplaatst en vanaf die datum haar ouderschapsverlof intrekt?
zal zij dan het loon krijgen van 17 uur ipv 8.5 uur?
Is het mogelijk dat zij haar ouderschapsverlof intrekt per 1 augustus ? zij blijft in dienst maar hoeft niet meer op het werk te verschijnen voor 9 maanden.
Ik hoop dat ik antwoord krijg zodat ik haar dit kan mededelen.
Dank voor de moeite.
Daphne |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 07 jun 2006 22:04 Onderwerp: |
|
|
Wat wil je daarmee bereiken ? Dat de werkgever duurder uit is ? Het klinkt bij mij een beetje als de boel bedonderen om er zelf beter van te worden. |
|
|
|
 |
daphne
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HL
|
Geplaatst: wo 07 jun 2006 22:18 Onderwerp: |
|
|
Zij wil het maximale eruit zien te helpen. Allenstaande moeder met 2 kinderen valt niet mee he? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 07 jun 2006 22:41 Onderwerp: |
|
|
daphne schreef: | Zij wil het maximale eruit zien te helpen. Allenstaande moeder met 2 kinderen valt niet mee he? |
Als je van ouderschapsverlof gebruikt kunt maken, haal volgens mij al redelijk wat eruit En voor de rest: nee, je kunt de afspraken niet éénzijdig aanpassen, zeker niet met het enkele doel meer geld te krijgen. |
|
|
|
 |
|