|
Auteur |
Bericht |
Pagio
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): Berichten: 4
|
Geplaatst: di 30 mei 2006 20:28 Onderwerp: Geld geleend aan onwelwillende meerderjarige buurjongen |
|
|
Mijn vriendin heeft een tijdje geleden (ongeveer een jaar) haar buurjongen voor een aantal verschillende dingen geld geleend (in totaal 200 euro!). Hij zou naar frankrijk gaan om druiven te plukken (hier trekt hij een uitkering, hij is 30 jaar oud, doet niets, heeft wel geld om te blowen en lp's te kopen (jaah, meneer is zgn. 'dj') ). Nu heeft ze al verscheidene keren een betalingsregeling met hem afgesproken, maar die komt hij niet na. (hier zijn getuigen van!). Wat kan ze nu het beste doen om haar geld terug te krijgen???
Als iemand iets weet hoort zij dit graag!
iig bedankt!
Titel veranderd |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 30 mei 2006 20:30 Onderwerp: |
|
|
Nog eens duidelijk aanspreken en afspreken dat meneer op zeer korte termijn het geld terugbetaalt. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 30 mei 2006 22:09 Onderwerp: |
|
|
Zijn ouders aanspreken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 30 mei 2006 22:11 Onderwerp: |
|
|
Bona fides, buurjongen is 30 ...... _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 30 mei 2006 22:20 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Bona fides, buurjongen is 30 ...... |
maar lees de rest eens...  _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: di 30 mei 2006 22:23 Onderwerp: |
|
|
Nou vertel het maar, want ik zie niet hoe die ouders in beeld moeten komen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 30 mei 2006 23:55 Onderwerp: |
|
|
Beetje een kind, of niet? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 0:07 Onderwerp: |
|
|
hahahaha
Ik denk dat pagio meer een juridisch verhaaltje wilde horen.
Ik zie trouwens weinig kans dat ze van zo iemand het geld ooit terugkrijgen
(sorry, moest hierom lachen ) |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 1:23 Onderwerp: |
|
|
Gezien het bedrag valt er juridisch waarschijnlijk niet zo veel te bereiken. Het lijkt me echter heel wel denkbaar dat de ouders die 200 euro wel willen vergoeden, of anders hun zoon er eens op kunnen aanspreken. Juridisch is hier geen enkele basis voor, maar niet geschoten is meestal mis. Het zal natuurlijk wel afhangen van het verantwoordelijkheidsgevoel van de ouders. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 7:34 Onderwerp: |
|
|
Misschien kan ze een paar plaatjes/CD's als onderpand vragen? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 9:17 Onderwerp: |
|
|
Eerst nog een laatste brief sturen met een betalingsverzoek en dan naar een incassobureau sturen is een mogelijkheid.
Als de schuldenaar nog in Nederland staat ingeschreven, dan zal een vonnis krijgen waarschijnlijk niet moeilijk zijn.
Ik zie echter problemen bij het incasseren van het vonnis als de schuldenaar geen verhaalsmogelijkheden in Nederland heeft (onroerend goed, bankrekening).
Het betreft een vrij lage vordering. De proceskosten vallen hierdoor relatief hoog uit (+/- € 80,-- betekeningskosten, +/- € 90 griffierecht). Het incassobureau zal er waarschijnlijk op staan dat deze kosten aan hun betaald worden voor er een dagvaarding wordt opgesteld. Daar komt waarschijnlijk nog een bedrag bovenop voor de werkzaamheden van het incassobureau zelf.
De vraag is of het mogelijke resultaat die investering waard is. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 10:08 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Het lijkt me echter heel wel denkbaar dat de ouders die 200 euro wel willen vergoeden, of anders hun zoon er eens op kunnen aanspreken. |
Bona fides heeft wel erg veel bona fides in de ouders. Ik denk dat ze dat niet zou doen, omdat dat superkinderachtig zou overkomen.
bona fides schreef: | Juridisch is hier geen enkele basis voor, maar niet geschoten is meestal mis. |
Niet geschoten is altijd mis
bona fides schreef: | Het zal natuurlijk wel afhangen van het verantwoordelijkheidsgevoel van de ouders. |
Verantwoordelijk voor hun klein kindje van 30?! Oei...dat wens ik niet voor de ouders met zo'n baby  |
|
|
|
 |
Pax et iustitia
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 12:42 Onderwerp: |
|
|
Hem wijs maken dat als hij die 200 euro niet teruggeeft, zijn ouders vertellen dat hij blowed  _________________ Pecunia omnia vincit |
|
|
|
 |
Boes
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 05 jun 2006 23:34 Onderwerp: |
|
|
Hoe je dit via het hedendaagse Nederlandse Recht simpel oplost weet ik niet. Via het Romeins Recht kun je dit sneller voor elkaar krijgen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 06 jun 2006 0:17 Onderwerp: |
|
|
Volento Deo schreef: | Verantwoordelijk voor hun klein kindje van 30?! Oei...dat wens ik niet voor de ouders met zo'n baby  |
Ik gok dat jij zou betalen als je ouders je vertellen dat je gaat betalen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|