|
Auteur |
Bericht |
daanvd
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 29 mei 2006 17:21 Onderwerp: verstrekkingsbesluit |
|
|
een vraag:
mijn zorgverzekeraar geeft mij een noclaim teruggaaf over het jaar 2005, maar bij nader inzien vorderen zij dit weer terug, omdat ik op 3 januari 2005 een gezellig dagje ziekenhuis bezoek heb gehad.
Zij onderbouwen hun beslissing met artikel 18a van de ziekenfondswet en artikel 2b van het vestrekkingsbesluit.
Nu is mijn vraag: ben je gewoon de ... als je bijv. 3 januarie 2005 een ziekenhuisbezoek hebt gehad en op 29 december 2006?
Dan je dus op 1 week na 2 jaar achter elkaar geen gebruik gemaakt van deze diensten, of is het zo dat je ook recht op deze teruggaave hebt als je bijv. van 29 mei 2005 t/m 28 mei 2006 geen gebruik van deze diensten hebt gemaakt....alvast bedankt!!!
Moderatie: titel en bericht enigszins aangepast |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 29 mei 2006 21:58 Onderwerp: |
|
|
Bij mijn weten werkt die noclaim per kalenderjaar, dus het klopt dat je er geen recht op hebt. Dit kan inderdaad lullig uitpakken, maar dit geldt voor heel veel regelingen. Bij de inkomstenbelasting kan 1 euro aan extra inkomen ettelijke honderden euro's aan hogere belasting kosten. Als ik de regelingen had geschreven hadden ze vol gestaan met wiskundige formules die weliswaar veel eerlijker zouden uitpakken dan wat we nu hebben, maar niet door juristen en overheidsinstanties begrepen (en daarmee uitgevoerd) kunnen worden.
Wel erg slordig dat de zorgverzekeraar dit niet gelijk in de gaten had. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: di 30 mei 2006 12:06 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Wel erg slordig dat de zorgverzekeraar dit niet gelijk in de gaten had. |
In dit geval lijkt het mij inderdaad slordig, aangezien het ziekenhuisbezoek al in januari 2005 plaatsvond. In andere gevallen kan het natuurlijk gebeuren dat een bepaalde rekening over 2005 pas in 2006 ná berekening/uitkering v.d. no claim is ingediend bij het ziekenfonds, dan is terugvordering niet gek. _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
daanvd
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 30 mei 2006 16:10 Onderwerp: |
|
|
i.i.g bedankt en ik zal maar zeggen helaas! |
|