|
Auteur |
Bericht |
A.G. Ton
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 25 apr 2006 16:56 Onderwerp: Re: REchter verdacht van poging tot doodslag. |
|
|
A.G. Ton schreef: | Ik bedoel maar, zelfs deze mensen zijn gewoon mensen. |
Misschien niet helemaal:
Quote: | W. werd op 25 april 2005 opgepakt, maar kwam drie dagen later op last van de rechter-commissaris weer vrij. Het OM heeft daar tegen geprotesteerd. De rechtbank gaf het OM gelijk, maar onder strikte voorwaarden mag de man tot zijn proces op vrije voeten blijven. |
_________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Irene24
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 95
|
Geplaatst: di 25 apr 2006 17:07 Onderwerp: Re: REchter verdacht van poging tot doodslag. |
|
|
A.G. Ton schreef: | http://www.volkskrant.nl/binnenland/article293357.ece/Rechter_hof_Leeuwarden_verdacht_van_poging_tot_doodslag
Ik bedoel maar, zelfs deze mensen zijn gewoon mensen. |
... maar als je voor zo'n beroep kiest heb je wel een bepaalde voorbeeldfunctie. _________________ Winnaars zijn verliezers die nooit opgeven |
|
|
|
 |
Lucas
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: di 25 apr 2006 17:26 Onderwerp: |
|
|
Laten we wel in het oog houden dat de betrokkende nog altijd slechts verdachte is...het zou zomaar kunnen dat helemaal niks van het verhaal klopt! |
|
|
|
 |
Irene24
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 95
|
Geplaatst: di 25 apr 2006 17:35 Onderwerp: |
|
|
Lucas schreef: | Laten we wel in het oog houden dat de betrokkende nog altijd slechts verdachte is...het zou zomaar kunnen dat helemaal niks van het verhaal klopt! |
D'r zijn altijd 2 kanten van het verhaal. Het klopt inderdaad dat er van die vrouwen zijn die alleen op geld uit zijn (reportages op tv over gezien).
Die man had dan ook wel wat voorzichtiger kunnen zijn.... _________________ Winnaars zijn verliezers die nooit opgeven |
|
|
|
 |
Marco S
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 243
|
Geplaatst: di 25 apr 2006 18:28 Onderwerp: |
|
|
Het feit dat de rechter zelf om ontslag gevraagd heeft, zorgt er voor dat je wel gaat nadenken... _________________ Waarvan akte! |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 25 apr 2006 19:03 Onderwerp: |
|
|
@ bona fides: Dat de voorlopige hechtenis geschorst is komt wel vaker voor.
@ Marco S: Dat deze meneer zelf ontslag heeft genomen kan van alles zeggen. Bijvoorbeeld ook dat hij van mening is dat zelfs de verdenking zo niet passend is dat hij niet meer het rechtersvak kan uitoefenen.
En GELUKKIG zijn rechters ook mensen!  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 25 apr 2006 22:01 Onderwerp: |
|
|
Hoi
direct in nova |
|
|
|
 |
Lucas
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: di 25 apr 2006 23:46 Onderwerp: |
|
|
Irene24 schreef: |
D'r zijn altijd 2 kanten van het verhaal. Het klopt inderdaad dat er van die vrouwen zijn die alleen op geld uit zijn (reportages op tv over gezien).
Die man had dan ook wel wat voorzichtiger kunnen zijn.... |
Jij hebt blijkbaar het dossier gelezen?  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 26 apr 2006 0:36 Onderwerp: |
|
|
Ik moet zeggen dat het niet moeilijk is het verhaal zoals op internet weergegeven zo te lezen dat de rechter gewoon flink genaaid is. Na de zogenaamde poging tot doodslag is ze nog 9 dagen gebleven. Beetje merkwaardige situatie. Op basis van de gegevens vraag ik me sterk af hoe die poging tot wurgen ooit zou kunnen worden bewezen. Mishandeling en/of bedreiging kan ik me nog iets bij voorstellen. (Hoor net bij NOVA dat hij de mishandeling bekend.)
Dat de man ontslag neemt is niet meer dan logisch. Je kunt geen raadsheer zijn zolang een strafvervolging tegen je loopt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 26 apr 2006 10:19 Onderwerp: |
|
|
NJD volgt de zaak op de voet: http://www.juridischdagblad.nl/
Ik vindt het toch van karakter spreken dat deze rechter (Wedzinga) zo in de openbaarheid treedt met deze zaak, en ook ontslag heeft gevraagd.
Hierdoor neemt hij de angel uit de zaak. Door de aandacht zo naar zichzelf toe te trekken, trekt hij deze weg van de rechterlijke macht als geheel. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 03 mei 2006 20:09 Onderwerp: |
|
|
De raadsheer kan zich getroost voelen nu ook een advocaat-generaal is opgepakt. Zie dit bericht. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 22 mei 2006 22:29 Onderwerp: |
|
|
Morgen komt ex-raadsheer Wedzinga voor. De affaire is weer helemaal actueel. Zie ook de website van NOVA (niet geschikt voor jonge kijkers). Uit de uitzending komt een merkwaardig beeld van de ex-edelachtbare naar voren. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 22 mei 2006 23:11 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Uit de uitzending komt een merkwaardig beeld van de ex-edelachtbare naar voren. |
Zeg dat wel.Wat is onze media toch machtig. Tijd voor een nieuwe trias. |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 23 mei 2006 0:01 Onderwerp: |
|
|
My God
En zo iemand kan rationeel denkend oordelen vellen in een rechtbank?
Offtopic misschien maar...kunnen de mensen die veroordeeld zijn door deze rechter niet ervoor zorgen dat er nogmaals naar hun zaak wordt gekeken? |
|
|
|
 |
|