Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 07 aug 2025 1:34
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Problemen met ontbinding bij koop op afstand
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 14:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sovereign schreef:
Ik kan even niet vinden waar op de site staat dat het nogal een kostenpost zou zijn voor de winkel en dit derhalve het e.e.a. zou rechtvaardigen. Hoe dan ook, dat is een loopje nemen met de rechten van de consument en wat mij betreft mag de Thuiswinkelorganisatie zich dan ook opheffen als zij meent te staan voor kwaliteit en zekerheid. Mad

Dat las ik in het jaarverslag 2003-2004, waar zjieb al naar verwees. Zie blz. 34.

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 15:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De misser in het jaarverslag 2003-2004 is misschien nog te vergeven, aangezien de uitspraak die Sovereign vond van medio 2004 is. Maar die thuiswinkel.org is nog steeds vaag. Ik heb nu 2 verschillende AV ("gedragsregels") gevonden: deze en die. In beide sets probeert artikel 5 af te wijken van de richtlijn. Wel lijkt de eis van ongebruikt zijn in de tweede set verdwenen (als dit de latere versie is).

Oh grappig, de regels onderaan geven duidelijk aan dat de eerste set, dus die met het 'gebruikverbod', veel recenter is. Maar ook weer niet zo recent, want van 13 januari 2004. Misschien heeft thuiswinkel.org nog ergens een derde set AV staan.

Leeftijd: 47
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 16:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

zjieb schreef:
Ik stel vandaag een briefje op.

Hmmm, briefje? 3 pagina's volkladden met juridisch geleuter (no offence) is best een zware taak voor iemand zonder enige ervaring hiermee Shocked
Bekijk profiel Stuur privé bericht
zjieb

BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 18:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had even de tijd nodig om te herstellen van het geluid van een klomp die breekt. Zoals gezegd heb ik dus een brief verzonden met daarin uitleg/verwijzingen naar de wet/vragen/opmerkingen. Alles tot in de puntjes uitgelegd. Krijg ik de volgende reactie:

Directeur schreef:
Geachte heer,

Ik denk dat we er niet uit zullen gaan komen.

U hebt de aanvraag pas ingediend via de site na 6 dagen, en dat terwijl de order de 8e dag retour dient te zijn.

24.7. De retourzending moet uiterlijk op de 8e dag na ontvangst van het geleverde door de afnemer weer in het bezit van Empc Solutions zijn.

Vervolgens heeft de zending er ook nog een 11 dagen over gedaan. Dit is echt niet gekomen door feestdagen……want u kunt de aanvraag zelf al digitaal doen, vervolgens verzenden, en dan levert de TPG het binnen 24 uur af. Zit daar een feestdag tussen zou het 48 uur zijn.

Daarnaast is zoals gezegd het artikel in gebruik genomen geweest.

Ik kan u helaas niet verder tegemoet komen dan met restockingskosten het artikel retour te nemen.

Met vriendelijke groet,

XXX

Het voorgaande lezend is het volgende mogelijk:
1) hij heeft mijn brief niet gelezen
2) hij snapt niet wat erin staat
3) hij negeert me

Ik zal een laatste mail de deur uit doen. Nu iets minder vriendelijk en dusdanig geschreven dat ie het dan WEL begrijpt.
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 18:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

zjieb schreef:

Het voorgaande lezend is het volgende mogelijk:
1) hij heeft mijn brief niet gelezen
2) hij snapt niet wat erin staat
3) hij negeert me

Ik zal een laatste mail de deur uit doen. Nu iets minder vriendelijk en dusdanig geschreven dat ie het dan WEL begrijpt.

Hm. Lijkt me tijd om een dagvaarding aan de kondigen. Misschien een goed idee om 'm te vertellen dat 'ie bij een procedure ook al die kosten nog eens voor z'n kiezen krijgt.
Bekijk de homepage
zjieb

BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 18:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:

Hm. Lijkt me tijd om een dagvaarding aan de kondigen. Misschien een goed idee om 'm te vertellen dat 'ie bij een procedure ook al die kosten nog eens voor z'n kiezen krijgt.[/quote]

Ik ga het eerst via de geschillencommissies van beide keurmerkjes proberen, kijken of bemiddeling helpt. Altijd handig als er iemand naar kijkt die er niet emotioneel mee verbonden is (zoals de directeur van de shop wel is). Wink

http://www.qshops.org/geschillencommisie.html
http://www.mkbok.nl/?page=keurmerkcode
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 19:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

zjieb schreef:
StevenK schreef:
StevenK schreef:

Hm. Lijkt me tijd om een dagvaarding aan de kondigen. Misschien een goed idee om 'm te vertellen dat 'ie bij een procedure ook al die kosten nog eens voor z'n kiezen krijgt.

Ik ga het eerst via de geschillencommissies van beide keurmerkjes proberen, kijken of bemiddeling helpt. Altijd handig als er iemand naar kijkt die er niet emotioneel mee verbonden is (zoals de directeur van de shop wel is). Wink

http://www.qshops.org/geschillencommisie.html
http://www.mkbok.nl/?page=keurmerkcode

Ik ben niet de enige consumentenrecht idioot die hier rondzwerft, en ik volgens mij heeft die andere hetzelfde idee ten aanzien van de competentie van dit soort commissies..
Bekijk de homepage
Sovereign

Leeftijd: 50
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 20:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geschillencommissies ben ik niet zo snel voor omdat het oordeel van een rechter betrouwbaarder tot stand komt, het voordeel is wel dat ze goedkoop zijn maar nadelig is dat een uitspraak nadien maar marginaal door de civiele rechter kan worden getoetst.

Het standpunt in het jaarverslag is wat mij betreft absurd en juridisch een fenomenale misslag.

Zjieb, welke winkel is het en wat voor zaak had je gekocht? Ik maak dat even niet zo snel uit het draadje op.
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 20:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sovereign schreef:
Geschillencommissies ben ik niet zo snel voor omdat het oordeel van een rechter betrouwbaarder tot stand komt, het voordeel is wel dat ze goedkoop zijn maar nadelig is dat een uitspraak nadien maar marginaal door de civiele rechter kan worden getoetst.

Het standpunt in het jaarverslag is wat mij betreft absurd en juridisch een fenomenale misslag.

Zjieb, welke winkel is het en wat voor zaak had je gekocht? Ik maak dat even niet zo snel uit het draadje op.

http://tweakers.net/shopsurvey/2257
Bekijk de homepage
Hanifa

Leeftijd: 51
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 21:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JE bent duidelijk niet de enige ontevreden klant Zjieb. Ik snap niet dat ze die dingen nog op hun website laten staan. Zulke negatieve reacties zou ik als winkelier toch niet willen hebben.

www.galathilion.nl
zjieb

BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 21:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wink LOL @ StevenK a.k.a. Sherlock Holmes

Het betreft hier idd empc.nl en het aangeschafte apparaat is een console voor DJ's. Het apparaat is niet eens duur, maar zoals jullie begrijpen gaat het me in dit geval niet zozeer om het geld.

Laatst aangepast door zjieb op do 04 mei 2006 21:51, in totaal 1 keer bewerkt
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 21:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

zjieb schreef:

Staat gewoon in de tekst die je gequote hebt.
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 21:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hanifa schreef:
JE bent duidelijk niet de enige ontevreden klant Zjieb. Ik snap niet dat ze die dingen nog op hun website laten staan. Zulke negatieve reacties zou ik als winkelier toch niet willen hebben.

Hebben ze weinig over te zeggen wat er op t.net staat Smile
Bekijk de homepage
zjieb

BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 21:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
zjieb schreef:

Staat gewoon in de tekst die je gequote hebt.

Oh... ik zie het. Wat ben ik toch ook onzorgvuldig. (Ik kan niet eens een product terugsturen binnen 8 dagen Brick wall )
Hanifa

Leeftijd: 51
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: do 04 mei 2006 22:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Hanifa schreef:

Hebben ze weinig over te zeggen wat er op t.net staat Smile

Embarassed Ze geven wel antwoord aldaar. Smile

www.galathilion.nl
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds