|
Auteur |
Bericht |
Juul
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 23 apr 2004 14:48 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat je het mooi verwoord hebt Michele, misschien wordt het dan tijd om deze discussie te be-eindigen, we komen zo toch niet verder, we zijn het eens! _________________ Si vis amari, ama!
Verander het verleden, begin vandaag!
Kusje, Juul |
|
|
|
 |
Ramonkey
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 2280
|
Geplaatst: do 29 apr 2004 11:45 Onderwerp: |
|
|
uitspraak is binnen...
5 jaar en tbs _________________ Be the change you want to see in the world |
|
|
|
 |
Kafka
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: do 29 apr 2004 16:07 Onderwerp: |
|
|
Vreemde uitspraak hoor.
Ik hoorde net dat in het jeugd strafrecht een vrijheidsstraf van 2 jaar en 6 jaar dwangverpleging mogelijk was.
Lijkt me ook lang genoeg. _________________ Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden... |
|
|
|
 |
Flash Moderator
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 29 apr 2004 18:52 Onderwerp: |
|
|
Ja, maar dan krijgen we de discussie weer van voor af aan denk ik.... Ik persoonlijk kan me wel redelijk vinden in deze straf. _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig.... |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
|
Geplaatst: do 06 mei 2004 10:41 Onderwerp: |
|
|
Hihi, we zullen wel moeten! Ons erin kunnen vinden bedoel ik.
Ben zelf ook wel redelijk 'tevreden'. Ik denk dat dit een goede afweging is tussen enerzijds de roep om straf en de schok en het leed etc, en anderzijds de omstandigheden en persoon van de dader. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Flash Moderator
|
Geplaatst: do 06 mei 2004 10:44 Onderwerp: |
|
|
We zullen ons er inderdaad wel in moeten vinden, maar dan is het altijd erg prettig als je je er ook werkelijk in kunt vinden!
Ik vond dat de motivering voor het feit dat hij als volwassene berecht werd duidelijk en overtuigend was. Daarbij kwam nog eens het feit dat ik het er mee eens was  _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
|
|
|
 |
Michèle Moderator
|
Geplaatst: do 06 mei 2004 10:47 Onderwerp: |
|
|
Hm, heb verder het arrest niet gelezen en er ook geen toelichting op vernomen via media. Misschien wel goed idee om daar nog eens achteraan te gaan. Maar ben blij dat ze iig een duidelijke motivering hebben gegeven om hem als volwassene te berechten, want daar zat denk ik toch het grootste knelpunt.
Ik hoorde trouwens dat dit de eerste keer is dat een 18-minner toch volgens volwassenenrecht berecht is. Is dat propaganda van pro-Muratters of echt waar? _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Flash Moderator
|
Geplaatst: do 06 mei 2004 10:51 Onderwerp: |
|
|
Er staat mij iets van bij dat het wel al eerder voorgekomen is, want anders had het denk ik toch wel iets meer stof doen opwaaien.....
Maar ik kan je geen naam van een arrest geven o.i.d. _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
|
|
|
 |
Ramonkey
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 2280
|
Geplaatst: ma 10 mei 2004 18:47 Onderwerp: |
|
|
en het circus gaat verder want Murat D. heeft vandaag hoger beroep aangetekend.  _________________ Be the change you want to see in the world |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
|
Geplaatst: di 11 mei 2004 0:11 Onderwerp: |
|
|
Hm... Nou ja, het is zijn goed recht.
Maar dat zal wel weer een circus opleveren idd  _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Flash Moderator
|
Geplaatst: do 13 mei 2004 15:29 Onderwerp: |
|
|
Was vanmorgen op de radio ook inderdaad. Moskovic gaat de verdediging op zich nemen. Hij vertelde een beetje hetzelfde als hier ook al besproken is. Waarom zou je minderjarigenrecht wettelijk behouden als je er uitzonderingen op gaat maken.... _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
|
|
|
 |
Michèle Moderator
|
Geplaatst: do 13 mei 2004 17:57 Onderwerp: |
|
|
...omdat het minderjarigenrecht voor bijna alle minderjarigen een goede uitkomst is en van toepassing is, maar niet altijd voor iedereen, meneer Moskovic!  _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Flash Moderator
|
Geplaatst: do 13 mei 2004 18:45 Onderwerp: |
|
|
Daar ben ik het inderdaad helemaal mee eens!!!! En misschien de rechter ook! _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
|
|
|
 |
Céline
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: do 13 mei 2004 21:48 Onderwerp: |
|
|
Dat hoop ik toch wel...
Als iemand die een pistool weet te bemachtigen en zo ver in zijn ontwikkeling is dat hij het 'normaal' vind om iemand dood te schieten omdat ie 'boos' was, is hij ook volwassen genoeg om voor het volwassenenrecht berecht te worden... _________________ Wanneer iets niet zeker is...
... is alles mogelijk! |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
|
Geplaatst: do 13 mei 2004 23:34 Onderwerp: |
|
|
Vind ik ook. Bovendien is er een verschil tussen een auto in elkaar trappen ofzo en iemand ombrengen. Maar ik denk (hoop!) dat de rechters er ook zo over denken. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
|