|
Auteur |
Bericht |
paultjuh1980
|
Geplaatst: vr 28 apr 2006 20:54 Onderwerp: bodembeslag van deurwaarder |
|
|
Ik heb een schuld bij de belastingdienst die ik niet kan betalen en tevens ook niet kan afbetalen, omdat ik een inkomen heb die onder het sociaal bestaansniveau zit.
Nu huur ik een kamer bij iemand in zijn huis. We hebben een contract opgesteld waarin staat dat hij niet verantwoordelijk is voor mijn schulden(logisch natuurlijk) en dat alleen de door mij gehuurde kamer als beslagobject mag worden gezien. In deze kamer staat verder geen spullen die waarde hebben(alleen kleding en een bed)
Ik heb inmiddels al een deurwaarder op de stoep gehad en dat is zonder problemen gegaan. Maar nu gaat er een deurwaarder komen van de belastingdienst en die kan bodembeslag leggen. Nu is mijn vraag als hij om dit contract heen kan en dus beslag kan leggen op de spullen van mijn verhuurder. |
|
|
|
 |
Xman83
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: vr 28 apr 2006 21:15 Onderwerp: |
|
|
Dat lijkt me sterk. Ook zonder dat contract kan die deurwaarden geen beslag leggen op spullen die niet van jou zijn. De verhuurde kamer is immers eigendom van je verhuurder. Dat moet je los zien. _________________ It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried.
Sir Winston Churchill |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 29 apr 2006 12:24 Onderwerp: |
|
|
Er kan beslag worden gelegd op * in beginsel alle goederen welke zich bevinden op de bodem van de belastingschuldige waarbij ook de goederen van derden in aanmerking komen. Ik zou willen aannemen dat 'de bodem' van de schuldenaar de gehuurde kamer is. Maar wellicht wordt er nog een elegante wc-pot uit de grond getrokken. Wel kan de derde bepaalde acties ondernemen. Volg o.a. art 22 van de invorderingswet 1990 (beroepschrift directeur en of - in beginsel – verzet bij de rechter).
* Art 447 RV. (roerende zaken niet registergoederen) In dit artikel wordt een opsomming gegeven op welke zaken geen beslag mag worden gelegd. Denk zoal aan kleding en beddengoed (en het nodige bed), voorraad spijs en dranken.
Vorderingen:
Art 475 b t/m i RV. In dit artikel wordt aangegeven op welk deel van het loon of van de uitkering beslag mag worden gelegd. |
|
|
|
 |
|