|
mag hij dit doen? |
ja |
|
50% |
[ 2 ] |
nee |
|
50% |
[ 2 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 4 |
|
Auteur |
Bericht |
torilion
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 26 apr 2006 15:12 Onderwerp: wijziging bestemming huurruimte |
|
|
Hallo allemaal,
Een vraagje over een rechstgebied dat niet mijn 'cup of tea' is: het huurrecht. Ik woon in een appartement in een huis dat bestaat uit drie verdiepingen die ieder een appartement zijn en met één gezamenlijke voordeur en dan tussendeuren. Nu gaat één van de huurders weg en nu wil de nieuwe huisbaas/eigenaar het gaan verhuren als bedrijfsruimte. Hier zijn wij niet blij mee, om voor de hand liggende redenen. Straks komt er misschien een winkel en is er aldoor doorloop en lawaai en bovendien is het erg ongezellig in de weekends en avonden.
Mijn vraag is mag hij de bestemming van woonruimte naar bedrijfsruimte wijzigen zonder dat de andere huurders (wij) daar inspraak in hebben of bezwaar tegen kunnen voeren?
Alvast bedankt!
Roland |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 26 apr 2006 19:50 Onderwerp: Re: wijziging bestemming huurruimte |
|
|
torilion schreef: | Hallo allemaal,
Mijn vraag is mag hij de bestemming van woonruimte naar bedrijfsruimte wijzigen zonder dat de andere huurders (wij) daar inspraak in hebben of bezwaar tegen kunnen voeren?
|
Jouw vraag heeft slechts zijdelings met het huurrecht te maken, omdat de vraag in essentie is of jouw verhuurder zich wel als een goed verhuurder gedraagt, of dat er sprake is van wanprestatie. |
|
|
|
 |
Marco S
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 243
|
Geplaatst: do 27 apr 2006 18:36 Onderwerp: |
|
|
Je zou kunnen aanvoeren, dat hij je beperkt in je huurgenot. Overigens ben ik het niet eens met StevenK, dat dit maar zijdelings met huurrecht te maken heeft. Het is juist een kenmerkend probleem voor het huurrecht. _________________ Waarvan akte! |
|
|
|
 |
Xman83
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: do 27 apr 2006 21:48 Onderwerp: |
|
|
Is dit niet een bestemmingsplan iets? Je zou kunnen kijken naar het bestemmingsplan voor de straat of iets dergelijks. _________________ It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried.
Sir Winston Churchill |
|
|
|
 |
Marco S
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 243
|
Geplaatst: vr 28 apr 2006 10:47 Onderwerp: |
|
|
Zou inderdaad kunnen. _________________ Waarvan akte! |
|
|
|
 |
|