Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 25 aug 2025 12:06
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

boete of niet
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Koen

Koen

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 11:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Gwenny schreef:
Ik kan eerlijk gezegd geen kaas van je verhaal maken. Mij is ook niet geheel duidelijk wat je vraag precies is.

Ik wil je vragen om je vraag nogmaals in normaal Nederlands te stellen en je titulatuur (mr. (meester)) in je profiel aan te passen. Het is namelijk strafbaar om jezelf een titel toe te kennen waar je geen aanspraak op kan maken Wink. Mr. is een beschermde titel en mag in Nederland alleen door juristen die een universitaire rechtenstudie succesvol hebben afgerond gebruikt worden.

Gwen

Jezus zeg...wat een ontzettend flauwe en hooghartige reactie....jij zal wel niet uit sociaal aspect voor een rechtenstudie gekozen hebben??

Nou Gwen je hebt compleet gelijk. Ik geeft volhartig toe dat ik ook vaak spel en stijlfouten maak, maar dit is echt ongelofelijk. Een taalcursusje voor deze rokende meneer zou wellicht een uitkomst zijn. Dit heeft echt niets met turbotaal oid te maken... Sad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 11:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In de rechtspraktijk zul je er toch aan moeten wennen dat niet iedereen in staat is om zich in ABN of helder uit te drukken .... Ikzelf had overigens geen enkele moeite het verhaal te volgen, hoor.
Lucas

Leeftijd: 41
Studieomgeving (BA): UM

BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 12:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat wil ik ook maar zeggen...in de praktijk maak ik het soms erger mee en dan moet ik er ook maar chocolade van maken! Ik vond het verhaal ook goed te volgen.

Maar ja, het zit hem er vooral in of je iemand WIL begrijpen...
Koen

Koen

BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 14:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:

Dat wil ik ook maar zeggen...in de praktijk maak ik het soms erger mee en dan moet ik er ook maar chocolade van maken! Ik vond het verhaal ook goed te volgen.

Maar ja, het zit hem er vooral in of je iemand WIL begrijpen...

Ik geef het toe. Ik neem aan dat het in dit geval daar aan ligt. Laat ik het zo zeggen, ik hoop dat het onkunde van deze meneer is!
Pax et iustitia

Pax et iustitia

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 17:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Koen schreef:
Quote:
Gwenny schreef:
Ik kan eerlijk gezegd geen kaas van je verhaal maken. Mij is ook niet geheel duidelijk wat je vraag precies is.

Ik wil je vragen om je vraag nogmaals in normaal Nederlands te stellen en je titulatuur (mr. (meester)) in je profiel aan te passen. Het is namelijk strafbaar om jezelf een titel toe te kennen waar je geen aanspraak op kan maken Wink. Mr. is een beschermde titel en mag in Nederland alleen door juristen die een universitaire rechtenstudie succesvol hebben afgerond gebruikt worden.

Gwen

Jezus zeg...wat een ontzettend flauwe en hooghartige reactie....jij zal wel niet uit sociaal aspect voor een rechtenstudie gekozen hebben??

Nou Gwen je hebt compleet gelijk. Ik geeft volhartig toe dat ik ook vaak spel en stijlfouten maak, maar dit is echt ongelofelijk. Een taalcursusje voor deze rokende meneer zou wellicht een uitkomst zijn. Dit heeft echt niets met turbotaal oid te maken... Sad

Ok dus iedereen die niet ABN kan typen hoeft geen rechtshulp te krijgen? Maar een preek over zijn of haar nederlands? Ik denk dat de advocaten dan een stuk minder klanten kunnen helpen...
Moderator
Duch

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 17:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat de beheersing van het Nederlands hier de storende factor is. Eerder denk ik dat sommigen zich ergeren dharsans gebruik van SMStaal. Hij zal immers niet denken dat w8 de correcte manier is om wacht op te schrijven. En zo zijn er vele voorbeelden te noemen.
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Pax et iustitia

Pax et iustitia

BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 18:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch schreef:
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat de beheersing van het Nederlands hier de storende factor is. Eerder denk ik dat sommigen zich ergeren dharsans gebruik van SMStaal. Hij zal immers niet denken dat w8 de correcte manier is om wacht op te schrijven. En zo zijn er vele voorbeelden te noemen.

Dan nog, zo iemand hoef je niet meteen 'af te blaffen'.

Koen

BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 16:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:

Ik weet niet wat jij onder afblaffen verstaat. Maar ik vond dit nog wel meevallen. Ik merkte slechts iets op over iemands schrijfstijl. Laat ik het zo zeggen, niet mijn voorkeur.
Maar goed, ik zal mijn mening over dit soort dingen voor me houden voortaan.
Pax et iustitia

Pax et iustitia

BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 19:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Koen schreef:
Quote:

Ik weet niet wat jij onder afblaffen verstaat. Maar ik vond dit nog wel meevallen. Ik merkte slechts iets op over iemands schrijfstijl. Laat ik het zo zeggen, niet mijn voorkeur.
Maar goed, ik zal mijn mening over dit soort dingen voor me houden voortaan.

Ik had het niet over jouw reply...
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: do 20 apr 2006 18:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op het forum geldt een bepaalde netiquette. Leesbaar en helder je verhaal opschrijven valt daar ook onder. Perfect ABN is niet vereist, een 'degelijke' post wel.
Leden mogen nieuwe (tijdelijke) leden daar ook best op wijzen. (scheelt de mods weer werk Wink )
Als de één een warrig verhaal kan volgen, wil nog niet zeggen dat de ander het kan volgen.
Naar mijn idee heeft Gwen (aanleiding) alleen gevraagd om de situatie nog eens duidelijk uit te leggen. Gezien de belabberde staat van het bericht van TS, geen onzinnig verzoek. De opmerking over het voeren van de meester-titel klopt, en doet verder voor dit verzoek niet ter zake.
JBA

Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: do 20 apr 2006 20:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik stoor me regelmatig aan posts op fora. Zoals al gezegd kun je niet van iedereen verwachten om correct Nederlands te typen. Ik zal zelf ook de nodige fouten maken. Ik vind het echter wel zo fatsoenlijk om je best te doen om een leesbaar berichtje te typen voor mensen die jouw vraag willen beantwoorden. Dus de al genoemde Breezah taal hoeft van mij ook niet zo. Maar goed, ieder zijn mening.

Overigens, er zal toch echt bekeurd zijn voor roken en niet voor blowen. Het blowen is niet verboden (even los gezien van het voorhanden hebben van drugs etc.) Het roken op het perron wel. Daar zal dus echt de bon voor uitgeschreven worden, en terecht, denk ik (aan degene die zich er ook echt schuldig aan maakt bedoel ik dan), want het is ook roken. Een bloedtest is dus ook helemaal niet aan de orde. Daarnaast is het een fabeltje dat de werkzame stof altijd nog terug te vinden is in je lichaam.

Mijn tip, want daar begon de topic over. Wacht op de bon, teken bezwaar aan, eventueel aangevuld met een brief van je vrienden en wacht op het antwoord.
Maar, zoals Bona Fides al aangaf, je bent zeker niet de enige die zegt: Ik heb het niet gedaan, dus ik vrees voor de uitslag. Tenzij de verbalisant verklaard dat hij niet met 100% zekerheid kan zeggen dat hij jou zag roken.

groeten,

Jerry
Lucas

BerichtGeplaatst: vr 21 apr 2006 1:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle schreef:
Op het forum geldt een bepaalde netiquette. Leesbaar en helder je verhaal opschrijven valt daar ook onder. Perfect ABN is niet vereist, een 'degelijke' post wel.
Leden mogen nieuwe (tijdelijke) leden daar ook best op wijzen. (scheelt de mods weer werk Wink )
Als de één een warrig verhaal kan volgen, wil nog niet zeggen dat de ander het kan volgen.
Naar mijn idee heeft Gwen (aanleiding) alleen gevraagd om de situatie nog eens duidelijk uit te leggen. Gezien de belabberde staat van het bericht van TS, geen onzinnig verzoek. De opmerking over het voeren van de meester-titel klopt, en doet verder voor dit verzoek niet ter zake.

In het topic 'Rechtshulp' mag je verzoeken van niet juristen verwachten, gewone stervelingen dus, die zijn geconfronteerd met een dermate juridisch complexe situatie dat zij zich genoodzaakt zien tot het raadplegen van derden, juristen, ten einde tot een oplossing of verbetering van hun situatie te komen.

Juist binnen dit topic mag je het minst erop vertrouwen dat alle deelnemers zichzelf van correct ABN voorzien. Indien iemand zich dan uitlaat in een iets minder gangbaar taalgebruik, althans gangbaar wat betreft www.rechtenforum.nl, hoeft dit naar mijn mening niet te leiden tot een reactie die niet het doel heeft de betreffende persoon de hulp te bieden die hij kennelijk zoekt.

Het verhaal van de betreffende persoon bood naar mijn mening meer dan voldoende aanknopingspunten voor een inhoudelijke reactie, dan wel gerichte vragen.
Maar het vragen om het verhaal in 'normaal Nederlands' weer te geven vind ik onnodig krenkend, temeer nu je nergens uit mag afleiden dat de betreffende persoon opzettelijk dergelijke taal gebruikt heeft, terwijl hij (veel) beter kan. En een vrij kinderachtige reactie over het ten onrechte voeren van de titel mr. en de strafbaarheid daarvan, wat ik overigens betwijfel, had ook achterwege mogen blijven wat mij betreft. Als dát het enige is wat je als jurist een rechtzoekende te bieden hebt, betwijfel ik met welke insteek je voor een rechtenstudie hebt gekozen.

Voor het overige verwijs ik naar mijn voorgaande reacties; die spreken wat dat betreft voor zich.
JBA

Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: vr 21 apr 2006 1:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een aantal posts terug verwijst abraxes toch echt naar een stuk tekst waarin breezah taal wordt gebruikt. Met alle respect, maar ik vind het toch wel wat naief om te stellen dat niet blijkt dat poster beter kan. Iedereen kan een cijfer voluit als woord schrijven, om maar iets te noemen. De opmerking over de titel Mr. had wellicht iets anders gepost kunnen worden, maar dat laat niet weg dat ik ongeveer dezelfde gedachtes had bij het lezen van het bericht. Ik sluit me in dat opzicht ook aan bij het bericht van Michèle (en die van mezelf natuurlijk.. Very Happy )

Maar goed, het is geen zonde om er anders over te denken, zoveel mensen zoveel meningen...
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: vr 21 apr 2006 8:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lucas schreef:

Juist binnen dit topic mag je het minst erop vertrouwen dat alle deelnemers zichzelf van correct ABN voorzien. Indien iemand zich dan uitlaat in een iets minder gangbaar taalgebruik, althans gangbaar wat betreft www.rechtenforum.nl, hoeft dit naar mijn mening niet te leiden tot een reactie die niet het doel heeft de betreffende persoon de hulp te bieden die hij kennelijk zoekt.

Jawel, dat mag wel degelijk. Je hebt je op dit forum gewoon duidelijk uit te drukken, en dat geldt ook voor rechtshulp.
Ik zie niet in waarom leden elkaar hier niet op zouden mogen wijzen.
Naar mijn mening is dat alles waar Gwenny om vroeg. Deze discussie valt dan ook helemaal in de categorie van 'van een mug een olifant maken'.

Ik wil jullie dan ook nu verzoeken verder inhoudelijk op de vraag in te gaan, want dit gepingpong is nutteloos. Of in ieder geval op de verkeerde plaats, als je de netiquette of forumregels ter discussie wilt stellen raad ik je aan hierover een thread te openen in Feedback.
Lucas

BerichtGeplaatst: vr 21 apr 2006 10:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle schreef:

Deze discussie valt dan ook helemaal in de categorie van 'van een mug een olifant maken'.

Ik wil jullie dan ook nu verzoeken verder inhoudelijk op de vraag in te gaan, want dit gepingpong is nutteloos. Of in ieder geval op de verkeerde plaats, als je de netiquette of forumregels ter discussie wilt stellen raad ik je aan hierover een thread te openen in Feedback.

Nee, dat vind ik niet nodig...mijn mening is wat wat dat betreft bekend en daar blijf ik bij. Maar laten we het erop houden dat wat voor de een volstrekt duidelijk kan zijn, voor de ander abracadabra is...

Verder wil ik niet muggenziften (maar dat doe ik dus wel Smile ), maar de discussie over het taalgebruik was al een week gesloten vóórdat deze door jouw reactie nieuw leven werd ingeblazen...
Ik vind wel dat we daar dan weer op mogen reageren zonder het verwijt te krijgen niet inhoudelijk te reageren...

En daar wens ook ik het bij te laten!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds