|
Auteur |
Bericht |
Hanifa
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 20 apr 2006 9:22 Onderwerp: tuchtcommissie advocaten??? |
|
|
Bestaat zoiets?
Ik ben helaas zelf geconfronteerd met een advocaat vanwege een paar jaar terug met mijn ex. Ik mag het bedrag in een paar termijnen betalen. Geen probleem. De brief is werkelijk te schandalig voor woorden en ik heb de beste man net aan de telefoon om iets te vragen en hij staat me gewoon onbeschoft te woord. Mijn erewoord dat ik geen onvertogen woord gezegd heb. Waarom is die man zo? Je mag van een advocaat toch een beetje beleefdheid verwachten? Ik geef hem immers ook respect en beleefdheid.
Jee, ben er gewoon boos over. Ga het hem in ieder geval in een brief weergeven. _________________ *blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*
www.galathilion.nl |
|
|
|
 |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 20 apr 2006 9:40 Onderwerp: |
|
|
Hey,
Je kan zeker iets doen.
Je kan contact opnemen met de Deken (advocaat die aanspreekbaar is als in zijn arrondissement problemen met vakgenoten zijn) van het arrondissement waarbinnen je advocaat werkzaam is, en om advies vragen. Verder is een gang naar de tuchtrechter voor advocaten ook mogelijk, maar bijna ondoenlijk omdat vooral de minder menselijke advocaten vaak zo gehaaid zijn als maar kan zijn.
Website met relevante informatie: www.advocatenorde.nl
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
Hanifa
|
Geplaatst: do 20 apr 2006 10:09 Onderwerp: |
|
|
Ik heb even gebeld. Nou er is gelukkig goed geluisterd en hijw ordt gebeld. Vind ik wel het minste. Ik ben niet snel geintimideerd maar dit vond ik echt te ver gaan. En geloof me, dan is iemand ook echt ver gegaan.
Een collega wees me er overigsne op dat hij waarschijnlijk een bewijs wil dat het bedrag hoe dan ook wordt afgeschreven ook als er bij wijze van spreken geen geld zou staan. Mijn bank geeft dat dus niet.
Wat zijn mijn rechten in zo'n geval? Want ik heb toch recht op een regeling, ook als mijn bank die garantie niet wil geven? _________________ *blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*
www.galathilion.nl |
|
|
|
 |
Gwenny
|
Geplaatst: do 20 apr 2006 10:54 Onderwerp: |
|
|
Hey,
Wellicht is het zinvol om in de eerste plaats na te gaan of het gerekende honorarium op zijn plaats is. Ik heb in het verleden een onenigheid met mijn toemalige advocaat gehad, en heb ongeveer de helft van het betaalde honorarium terug gekregen. Of het bij u een mogelijkheid is, weet ik niet, maar het is denk ik wel de moeite waard om dat uit te (laten) zoeken.
Ik ben overigens niet naar de tuchtrechter gegaan. Het dreigement dat ik stappen zou gaan zetten als hij niet mee zou werken en een telefoontje van de deken was voor hem al voldoende om meewerkend te zijn .
In verband met de bewijslast heb ik de correspondentie uitsluitend schriftelijk en aangetekend met handtekening retour gehouden. Dit kost misschien wel meer, maar het voerde bij mijn toemalige advocaat duidelijk de druk op.
Wat het bewijs van de bank betreft, Kunt u besluiten contant of per pin te betalen. U kunt ook iemand machtigen die bij het kantoor langs gaat om te betalen, en vervolgens een betalingsbewijs meeneemt.
Succes
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
Hanifa
|
Geplaatst: do 20 apr 2006 11:06 Onderwerp: |
|
|
Gwenny schreef: | Hey,
Wellicht is het zinvol om in de eerste plaats na te gaan of het gerekende honorarium op zijn plaats is. Ik heb in het verleden een onenigheid met mijn toemalige advocaat gehad, en heb ongeveer de helft van het betaalde honorarium terug gekregen. Of het bij u een mogelijkheid is, weet ik niet, maar het is denk ik wel de moeite waard om dat uit te (laten) zoeken.
Ik ben overigens niet naar de tuchtrechter gegaan. Het dreigement dat ik stappen zou gaan zetten als hij niet mee zou werken en een telefoontje van de deken was voor hem al voldoende om meewerkend te zijn .
In verband met de bewijslast heb ik de correspondentie uitsluitend schriftelijk en aangetekend met handtekening retour gehouden. Dit kost misschien wel meer, maar het voerde bij mijn toemalige advocaat duidelijk de druk op.
Wat het bewijs van de bank betreft, Kunt u besluiten contant of per pin te betalen. U kunt ook iemand machtigen die bij het kantoor langs gaat om te betalen, en vervolgens een betalingsbewijs meeneemt.
Succes
Gwen |
Wat ik in de brief kan zien rekent hij 150 euro voor deze actie. Dat is dan de eerste brief die hij mij ook meteen stuurde. Ik weet niet waar ik zou kunnen nagaan of dit reeel is.
Wat betreft het pinnen. Dat wil hij dus niet. Hij heeft het maar over die onherroepelijke machtiging. Ik begreep van de deken dat ik geen rechten heb. Als hij mij die regeling niet gunt dan krijg ik hem niet. Maar mijn bank kan ook een dergelijke machtiging niet afgeven. Dan sta je als keurige burger toch mooi met je rug tegen de muur aan . Leuk als je net gestart bent met je studie nederlands recht .
Ik merk dat het me behoorlijk raakt allemaal want ik zit gewoon niet lekker op mijn werk. Ik heb zojuist alles gefaxt en per reguliere post verzonden. Van de fax heb ik het bewijs. Ik heb niet aan aantekenen gedacht tot ik dit las en de post is al weg.
Van de deken begreep ik dat hij bekend staat als een 'apart mannetje'. Dat zegt al iets. Maar blijkbaar kunnen advocaten mensen gewoon op deze manier intimideren. Ze heeft hem gebeld en hij gaf uiteraard een ander verhaal. Had ik gelukkig niet anders verwacht.
Heel sneu dit. Als ik nou onbeschoft was geweest of onaardig dan had ik het kunnen begrijpen maar dit.... nee. _________________ *blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*
www.galathilion.nl |
|
|
|
 |
Hanifa
|
Geplaatst: do 20 apr 2006 11:08 Onderwerp: |
|
|
Zeg trouwens maar 'je' hoor. .
Dank je wel overigens voor al je hulp! _________________ *blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*
www.galathilion.nl |
|
|
|
 |
Gwenny
|
Geplaatst: do 20 apr 2006 11:34 Onderwerp: |
|
|
Hey,
Sorry van dat 'u' zeggen, dat is vrees ik de macht der gewoonte .
150 euro als totaalbedrag voor het bijstaan tijdens een echtscheiding lijkt me in orde.
Contant betalen, met betaalbewijs retour lijkt me ook voldoende. Ik zie niet in waarom hij daar moeite mee zou hebben.
Verder wil ik uitdrukkelijk adviseren om vanaf nu uitsluitend schriftelijk te communiceren, anders sta je echt nergens.
Mocht hij erg vervelend gaan doen, dan kan je om je verzoek kracht bij te zetten altijd nog met tuchtrechtelijke stappen dreigen. Gezien het feit dat hij door de deken als 'apart mannetje' wordt omschreven lijkt me voldoende aanwijzing om het dreigement kans van slagen te geven.
Succes.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
Hanifa
|
Geplaatst: do 20 apr 2006 13:05 Onderwerp: |
|
|
Gwenny schreef: | Hey,
Sorry van dat 'u' zeggen, dat is vrees ik de macht der gewoonte .
150 euro als totaalbedrag voor het bijstaan tijdens een echtscheiding lijkt me in orde.
Contant betalen, met betaalbewijs retour lijkt me ook voldoende. Ik zie niet in waarom hij daar moeite mee zou hebben.
Verder wil ik uitdrukkelijk adviseren om vanaf nu uitsluitend schriftelijk te communiceren, anders sta je echt nergens.
Mocht hij erg vervelend gaan doen, dan kan je om je verzoek kracht bij te zetten altijd nog met tuchtrechtelijke stappen dreigen. Gezien het feit dat hij door de deken als 'apart mannetje' wordt omschreven lijkt me voldoende aanwijzing om het dreigement kans van slagen te geven.
Succes.
Gwen |
Klein misverstand. het gaat niet om een echtscheiding. Het gaat om een rekening die ten tijde van het uit elkaar gaan van mij en mijn toenmalige vriend niet onder ogen kwam. Omdat ik daar niet woonde in die periode. Het gaat om een totaalbedrag van 545 euro waarvan 150 euro dus zijn kosten zijn.
Ik hoop maar dat hij dit accepteert. Ben zo bang dat hij zegt 'niet goed, ik wil alles nu hebben'. JHet is een luttel bedrag maar ik heb het gewoon net op dit moment even niet.
Nogmaals dank! _________________ *blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*
www.galathilion.nl |
|
|
|
 |
Lincoln51
Leeftijd: 70 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 26 apr 2006 15:10 Onderwerp: |
|
|
Je kan toch bij de bank wel een onvoorwaardelijke machtiging krijgen tot een bedrag van maximaal € 540,- van deze incasseur?
Ik zou nog maar een keer naar de bank gaan en met iemand van die bank praten, die echt verstand heeft van bankzaken. Het lijkt mij, dat als je de situatie uitlegt aan de bank en het maximumbedrag afspreekt er van de kant van de bank geen bezwaar zal zijn. Wellicht is er wel een familielid die voor dit lage bedrag een garantie wilt afgeven.
Dat lijkt mij makkelijker als met die advocaat bakkeleien. |
|
|
|
 |
|