|
Auteur |
Bericht |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 07 apr 2006 21:21 Onderwerp: Arrest contra-expertise DNA-onderzoek |
|
|
Heeft iemand toevallig onlangs nog een aardig arrest over (contra-expertise bij) DNA-onderzoek in strafzaken onder ogen gekregen?Zo ja, dan hoor ik het graag! Kan 'm wel gebruiken voor een project waar we aan werken. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 07 apr 2006 23:31 Onderwerp: |
|
|
Ter aanvulling: NJ 2001, 399 is er al. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: za 08 apr 2006 15:18 Onderwerp: |
|
|
Wat is precies de rechtsvraag waar jullie mee zitten dan? |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: za 08 apr 2006 15:29 Onderwerp: |
|
|
Nou, er moet contra-expertise worden aangevraagd v.w.b. het DNA-onderzoek en daarbij moet je verwijzen naar relevante literatuur en jurisprudentie. Er is DNA-materiaal van de verdachte aangetroffen (het betreft hier een soort Savanna-zaak), maar omdat het in zijn huis is vind ik het niet zo vreemd en kun je het m.i. niet als heel sterk "bewijs" gebruiken voor verdachte's betrokkenheid bij de dood van het kind. Ik zit dus al een beetje met de vraag in mijn maag. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 08 apr 2006 15:50 Onderwerp: |
|
|
Dan heeft een contra-expertise ook niet zoveel zin lijkt me? Het bewijs is betrouwbaar, het bewijst alleen niet veel. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: za 08 apr 2006 18:07 Onderwerp: |
|
|
Ja, dat vind ik dus ook....  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: za 08 apr 2006 23:04 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad, dan heeft een contra-expertise helemaal geen zin. Wat je dan kunt doen is gewoon de bewijswaarde van het gevonden DNA ter discussie stellen. |
|
|
|
 |
|