|
Auteur |
Bericht |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 22 mrt 2006 11:50 Onderwerp: |
|
|
Zonder de exacte domeinnamen, en de rechten die de eiser daarop stelt te hebben (handelsnaam of ook gedeponeerd merk?), is het moeilijk zoniet onmogelijk om de kansen van een eventuele procedure in te schatten.
Nu Jan heeft besloten dat hij geen zin heeft in een mogelijk langdurige gerechtelijke procedure (een zeer legitieme reden) en hij heeft besloten de domeinnaam over te dragen, is deze zaak eigenlijk afgedaan.
Jammer, want het ik had het wel interessant gevonden een domeinnaamzaak "live" te kunnen volgen. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
JBA
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 22 mrt 2006 12:13 Onderwerp: |
|
|
Steven:
Dat begrijp ik niet? Ervan uitgaande dat de domeinnaam niet zo sterk toebehoort aan het bedrijf als dat het wil doen geloven (want dat begrijp ik eruit) kan Jan toch deze domeinnaam verkopen? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 22 mrt 2006 14:23 Onderwerp: |
|
|
JBA schreef: | Steven:
Dat begrijp ik niet? Ervan uitgaande dat de domeinnaam niet zo sterk toebehoort aan het bedrijf als dat het wil doen geloven (want dat begrijp ik eruit) kan Jan toch deze domeinnaam verkopen? |
Zoals ik 't lees is het helemaal nog niet duidelijk of die naam wel of niet nauw verbonden is met het bedrijf.
Is die band niet zo nauw, dan ben ik 't in zoverre met je eens, dat de rechter vaak korte metten maakt met mensen die proberen te verdienen aan domeinnamen.. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 23 mrt 2006 0:05 Onderwerp: |
|
|
Maar in dit geval was de site ook echt in gebruik; het was niet zomaar een simpele registratie.Dat zal toch ook verschil maken? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
jan24
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: wo 05 apr 2006 9:18 Onderwerp: |
|
|
Het ging om de domeinnaam siebel-juwelier . nl
Het bedrijf is Siebel BV en het merk SIEBEL is gedeponeerd en dus niet "Siebel Juwelier"
Ondertussen hebben zij het domeinnaam van mij gekregen. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 05 apr 2006 9:31 Onderwerp: |
|
|
jan24 schreef: | Het ging om de domeinnaam siebel-juwelier . nl
Het bedrijf is Siebel BV en het merk SIEBEL is gedeponeerd en dus niet "Siebel Juwelier"
Ondertussen hebben zij het domeinnaam van mij gekregen. |
Tenzij jij ook Siebel heet en juwelier bent, heb je daar ook heel verstandig aan gedaan. |
|
|
|
 |
jan24
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: wo 05 apr 2006 17:54 Onderwerp: |
|
|
Beide gevallen nee
Wat ik wel vreemd vind is dat siebel. nl en siebeljuwelier. nl al veel langer geregisteerd zijn en niet in handen van Siebel BV zijn. |
|
|
|
 |
|