|
Auteur |
Bericht |
ffb
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 10
|
Geplaatst: do 26 jan 2006 21:27 Onderwerp: Studietips Goederenrecht |
|
|
Beste mensen,
Ik ga binnenkort het vak Goederenrecht doen, wie heeft er goede, concrete studie/tentamen tips om dit vak zo goed mogelijk voor te bereiden/te maken?
Ook hoor ik graag van eventuele ervaringen met dit vak.
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: do 26 jan 2006 23:39 Onderwerp: |
|
|
Boom Basics Goederenrecht  _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 27 jan 2006 0:07 Onderwerp: |
|
|
Is zeker een aanrader! _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 27 jan 2006 1:46 Onderwerp: |
|
|
MiriamvL schreef: | Boom Basics Goederenrecht  |
Ik wilde het niet schrijven (ik geloof dat mensen inmiddels denken dat ik aandelen in Boom heb ) maar het is wel zeer handig.
Verder natuurlijk goed het leeswerk bijhouden en zoet naar college en werkgroepen gaan.
Heb dit vak zelf nog niet gehad, dus inhoudelijk kan ik d'r weinig over zeggen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
renevanderwouden
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: za 01 apr 2006 21:51 Onderwerp: |
|
|
Daarnaast lijkt het me raadzaam om alle voorgeschreven arresten in de Data Jurica op de universiteit via de computer op te zoeken en deze tekst via copy/paste naar een word-document over te zetten.
Je kunt dan alles behalve de kern van het arrest/noot weghalen. Zo krijg je een kort overzicht van de arresten. Leert gemakkelijker naast al je andere aantekeningen.
Overtikken uit de arrestenbundels is ook een optie, maar kost veel meer werk. _________________ ******* Joie de vivre ! ******* |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 01 apr 2006 22:39 Onderwerp: |
|
|
Bij het samenvatten van arresten kan het handig en prettig zijn om even in 1 of 2 regels "het verhaal" te vermelden. Daardoor komt je gemakkelijker op de rechtsregel/rechtskwestie die uit het arrest voortvloeit. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
renevanderwouden
|
Geplaatst: za 01 apr 2006 23:16 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Bij het samenvatten van arresten kan het handig en prettig zijn om even in 1 of 2 regels "het verhaal" te vermelden. Daardoor komt je gemakkelijker op de rechtsregel/rechtskwestie die uit het arrest voortvloeit. |
Inderdaad. Had ik er nog bij moeten vermelden. _________________ ******* Joie de vivre ! ******* |
|
|
|
 |
Koen
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 33
|
Geplaatst: zo 02 apr 2006 17:52 Onderwerp: |
|
|
Ik weet niet of er in Leiden ook wordt gecombineerd met faillissementsrecht, maar ik kan me nog herinneren dat op de EUR een vereffeningsstaat na faillissement werd gevraagd...dat was goed lastig. Het faillissementsrecht beheersen is dus denk ik wel een goede tip. |
|
|
|
 |
renevanderwouden
|
Geplaatst: zo 02 apr 2006 20:20 Onderwerp: |
|
|
Niet zo heel veel, maar artikel 60 Fw. is wel van belang. Tevens is het arrest HR 13-06-2003 Cooperatie / ProCall c.s. belangrijk om het bestudeerd te hebben. _________________ ******* Joie de vivre ! ******* |
|
|
|
 |
Xman83
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: ma 03 apr 2006 12:31 Onderwerp: |
|
|
teken de A B C verhalen op papier schematisch. Dat helpt altijd als je het ff niet inziet  _________________ It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried.
Sir Winston Churchill |
|
|
|
 |
|