|
Auteur |
Bericht |
skeet120
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 39
|
Geplaatst: di 28 mrt 2006 17:41 Onderwerp: Studieverenigingen |
|
|
Ik merk bij mijn studie dat weinig mensen de weg weten te vinden naar studieverenigingen voor lezingen en excursies en dergelijken....Hoe komt dat? Is de rechtenstudent van vandaag de dag slechts geinteresseerd in de boeken? Haalt men liever praktjikervaring uit bijbanen en stages? Is er uit geldnood geen tijd om naast studie en werk nog op een andere wijze te verdiepen? Of maken studieverenigingen gewoon te weinig promotie? |
|
|
|
 |
skeet120
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 39
|
Geplaatst: di 28 mrt 2006 22:56 Onderwerp: |
|
|
Ok, laat ik het anders stellen... Zijn jullie actief bij een studievereniging en zo nee, waarom niet? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 29 mrt 2006 23:34 Onderwerp: |
|
|
Ik niet, hoewel ik wel af en toe aan activiteiten deelneem. Reden: deels gebrek aan tijd (ik werk full time en veel activiteiten vinden overdag plaats) en deels omdat de verenigingen toch op de dagstudenten gericht zijn en die hebben weinig behoefte aan zo'n oude mevrouw er bij. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 30 mrt 2006 0:13 Onderwerp: |
|
|
Nou...je bent nog maar 40 . Dat noem ik niet oud...hooguit wijzer dan de dagstudenten  |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 30 mrt 2006 0:27 Onderwerp: |
|
|
ow trouwens, ik ben wel lid van een studentenvereniging en ben er best actief in  |
|
|
|
 |
skeet120
|
Geplaatst: do 30 mrt 2006 14:29 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | deels omdat de verenigingen toch op de dagstudenten gericht zijn en die hebben weinig behoefte aan zo'n oude mevrouw er bij. | Ben je op grond van ervaringen tot die conclusie gekomen of ishet een vooroordeel? Zo weet ik dat er bij ons namelijk wel een aantal (oudere) deeltijders actife zijn. Inderdaad niet zo vaak overdag, maar wel bij lezingen, fora, symposia e.d....
Volento Deo schreef: | ow trouwens, ik ben wel lid van een studentenvereniging en ben er best actief in  | Ja ok, maar bij een studentenvereniging gaat het alleen om de 'gezelligheid'. Ik vroeg me af of er ook nog mensen om de inhoud bij elkaar komen  |
|
|
|
 |
Machiel
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 176
|
Geplaatst: do 30 mrt 2006 15:54 Onderwerp: De hoogste Roeping!! |
|
|
tikSimone schreef: | (...) en deels omdat de verenigingen toch op de dagstudenten gericht zijn en die hebben weinig behoefte aan zo'n oude mevrouw er bij. |
Maar het voordeel van (bijna) 40 zijn is dat dan de weg open ligt naar de meest begeerlijke aller functies: beschermheer of beschermvrouwe worden van een vereniging of dispuut!
Ik mag de beschermheer zijn van Dispuut Ius Mobilé (een ondervereniging van de JFR, de studievereniging uit R'dam) en dat is echt heel plezierig. _________________ Liberae sunt nostrae cogitationes! - Cicero - |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 30 mrt 2006 22:27 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Maar het voordeel van (bijna) 40 zijn is dat dan de weg open ligt naar de meest begeerlijke aller functies: beschermheer of beschermvrouwe worden van een vereniging of dispuut! |
Dat voordeel geldt weer alleen voor mensen die al verstand hebben van het recht
Over wat ik schreef: nu ja, ik merk gewoon dat mensen zich wat ongemakkelijk voelen (dat zie je in lichaamstaal), ondanks dat ik zelf wel een redelijk makkelijke en informele prater ben. Maar om binnen 5 minuten gemiddeld 3 keer dezelfde persoon te moeten corrigeren ("Nee, ik ben geen mevrouw, ik ben ook gewoon student en ik heet Simone en zeg alsjeblieft je", daar wordt je op den duur soms een beetje flauw van ...
Wat niet wil zeggen dat ik toch niet die dingen doe, maar goed ... dat is het dus een beetje wat de terughoudendheid veroorzaakt. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 31 mrt 2006 1:34 Onderwerp: |
|
|
skeet120 schreef: | Ja ok, maar bij een studentenvereniging gaat het alleen om de 'gezelligheid'. Ik vroeg me af of er ook nog mensen om de inhoud bij elkaar komen  |
Vooral om de inhoud van de glazen tot zich te nemen, dacht ik. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: vr 31 mrt 2006 7:29 Onderwerp: |
|
|
 _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
meester
Leeftijd: 77 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 31 mrt 2006 12:52 Onderwerp: |
|
|
Als 40 al mevrouw en u is, wat zal mij dan overkomen als ik binnenstap... ( ik wil het niet weten!)  _________________ Nil desperandum! |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: vr 31 mrt 2006 13:54 Onderwerp: |
|
|
Gelukkig hebben wij een virtuele studievereniging, meester  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Koen
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 33
|
Geplaatst: vr 31 mrt 2006 14:57 Onderwerp: |
|
|
Ach jullie weten de JFR is er voor jong en oud
en eh..volgens mij zijn er best nog wel wat activiteiten 's avonds te bezoeken.
Bijv. het debat met minister Donner een aantal weken terug. |
|
|
|
 |
meester
Leeftijd: 77 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 31 mrt 2006 16:03 Onderwerp: |
|
|
De virtuele wereld..een zegen voor de oudjes! Daar was ik niet opgekomen, dat zegt genoeg. Ik ga weer verder aan m'n rollator knutselen.  _________________ Nil desperandum! |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: wo 19 apr 2006 21:58 Onderwerp: |
|
|
In Utrecht ben ik lid geworden van de JSVU omdat je dan korting kreeg op de boeken... Later overigens nog wel een beetje actief geweest, in de studiewinkel.
Het is er nog niet van gekomen me aan te melden bij Magister in Tilburg. (Kan ik eigenlijk wel eens doen nu.) _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
|