|
Auteur |
Bericht |
PimOvertoom
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HR
|
Geplaatst: do 23 mrt 2006 11:06 Onderwerp: ziekenfonds premie? |
|
|
Hallo,
Ik heb 2 werkgevers en dus ook 2 jaaropgave.
Jaaropgaaf werkgever 1:
Premie ziekenfonds: 436,-
Jaaropgaaf werkgever 2:
Premie ziektekostenverzekering: 249,-
Daarnaast heb ik nog mijn zorgverzekering (basis + aanvullende beurs)
Nu is mijn vraag:
1. Betaal ik niet te veel (dubbel) ziekenfondspremie? Moet ik de ziekenfondspremie invoeren bij mijn aangifte en zo ja waar?
BVD,
Pim |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 23 mrt 2006 14:32 Onderwerp: |
|
|
Premies ziektekosten vallen in het aangifteprogramma onder Aftrekposten->Ziektekosten of andere buitengewone uitgaven->Algemene uitgaven. Als je boven de drempel komt wordt de rest van je belastbaar inkomen afgetrokken. De premies op je jaaropgaaf vormen het werkgeversdeel. Tel ook de door jou betaalde nominale premies mee (wat je elke maand zelf aan het ziekenfonds hebt betaald in 2005). |
|
|
|
 |
Alex
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: do 23 mrt 2006 16:48 Onderwerp: |
|
|
Ik ga mee in het verhaal van mijn voorganger. Vergeet ook niet om de premie voor je aanvullende verzekering (als je die hebt) mee te tellen bij de nominale premies ziekenfonds.
Daarnaast zou je gebruik kunnen maken van de TBU-regeling voor ziektekosten boven de 11,5%-drempel. Vanaf 11,5% van je bruto jaarinkomen aan zorgkosten kun je het meerdere via een beschikking van de Belastingdienst terugkrijgen. Overigens mag je dan alleen de kosten aftrekken die niet vergoed werden door het ziekenfonds en de eventuele aanvullende verzekering, denk bijvoorbeeld aan de tandartskosten. |
|
|
|
 |
PimOvertoom
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HR
|
Geplaatst: ma 27 mrt 2006 8:04 Onderwerp: |
|
|
Dank voor jullie antwoorden heb het zo ingevuld en krijg indd een deel terug!
Hartstikke bedankt ervoor! |
|
|
|
 |
|