Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 25 aug 2025 17:09
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verhuizen ADSL kost 99 euro : Een Big Mac verdien je zo ...
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nth

Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: za 04 mrt 2006 2:19    Onderwerp: Verhuizen ADSL kost 99 euro : Een Big Mac verdien je zo ... Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hi,

Ik ga verhuizen en heb dit doorgegeven aan mijn ADSL provider Fiberworld. Zij heb mij netjes uitgelegd welke handelingen ik moet doen zodat alles vlotjes verloopt en tussen neus en lippen door vermelden zij dat het 99 euro kost. Inderdaad een Big Mac is zo verdiend Wink

Ik vind dit bedrag onredelijk hoog en heb hen dat ook gezegd. Zij claimen dat BBNed (de netwerkleverancier) dit bedrag bij FW in rekening brengt en FW dit weer aan mij doorbelast. BBned zegt op hun beurt dat zij door KPN een x bedrag in rekening gebracht krijgen.
Bij KPN navraag gedaan en daar blijkt een ADSL verhuizing 33 euro te kosten.
Aan Fiberworld dit aanbod gedaan i.pv. de 99 euro. Natuurlijk zijn zij er niet mee eens.

Ik denk dat ik een aantal mogelijkheden heb om hier gedeeltelijk onderuit te komen. Graag wil ik advies over hetgeen het beste is.

Mogelijkheid 1:
Ik neem de dienst bij FW en niet bij BBned
In de AV van Fiberworld of de site staat niks over eventuele verhuiskosten gemeld. Ander providers heb dit wel in hun AV of op hun site opgenomen.

Mogelijkheid 2:
Door de verhuizing kan ik niet dezelfde snelheid krijgen als van mijn huidig abonnement, omdat in dat gebied het adslsignaal niet sterk genoeg is. Hierdoor verandert de dienst die ik afneemt.
Is dit reden genoeg om een contract te ontbinden. Wederom staat er niks in de AV over niet dezelfde snelheid kunnen leveren

Mogelijkheid 3:
Zeg mijn automatische incasso en wacht af wat hun reactie zal zijn....minst favoriete, maar als zij een rechtszaak hiervoor wilen aanspannen, heb ik ook weer een dagje uit.

Opmerking:
Wel staat er op de site vermeld
Bij beëindiging van het abonnement wordt een bedrag van € 77,35 berekend, als zijnde ontkoppelingskosten van het BBned netwerk. Dit geldt overigens niet wanneer u migreert naar een andere BBNed ISP en op het netwerk van BBNed blijft aangesloten.

Is het ontbinden van een verbintenis in dit geval hetzelfde als het beëindigen van het abonnement ? Heb ooit in een ver verleden gehoord dat je bij sommige ontbindingen het zodanig kan voordoen alsof de verbintenis nooit heeft bestaan (terugdraaien), weet de term er niet meer voor.

Ik doe vanwege een principe kwestie aangezien dit de tweede keer is dat een provider mij een poot wil uitdraaien.
Heb eerder een conflict gehad met Tiscali die dezelfde strekking had als hetgeen Michèle in deze topic heeft gepost. http://www.rechtenforum.nl/forum/thread/t/3866/start/0/postdays/0/postorder/asc/highlight/provider/?sid=99d67141f1ef339d812eb3c739ed88ad
Dat probleem met stilzwijgende verlengen van jaarcontracten met nog een jaar.

Hopelijk heeft iemand advies voor mij, alvast bedankt voor moeite.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: za 04 mrt 2006 11:09    Onderwerp: Re: Verhuizen ADSL kost 99 euro : Een Big Mac verdien je zo Reageer met quote Naar onder Naar boven

nth schreef:
Hi,

Ik ga verhuizen en heb dit doorgegeven aan mijn ADSL provider Fiberworld. Zij heb mij netjes uitgelegd welke handelingen ik moet doen zodat alles vlotjes verloopt en tussen neus en lippen door vermelden zij dat het 99 euro kost. Inderdaad een Big Mac is zo verdiend Wink

Ik vind dit bedrag onredelijk hoog en heb hen dat ook gezegd. Zij claimen dat BBNed (de netwerkleverancier) dit bedrag bij FW in rekening brengt en FW dit weer aan mij doorbelast. BBned zegt op hun beurt dat zij door KPN een x bedrag in rekening gebracht krijgen.
Bij KPN navraag gedaan en daar blijkt een ADSL verhuizing 33 euro te kosten.

Waar heb je dat dan nagevraagd ? Want KPN vertelt normaal gesproken niets over de prijzen die zij rekenen aan hun klanten.

Vermoedelijk geldt die 33 euro voor het verhuizen van een KPN ADSL lijn; jij hebt echter een niet-KPN lijn.
Quote:

Aan Fiberworld dit aanbod gedaan i.pv. de 99 euro. Natuurlijk zijn zij er niet mee eens.

Ik denk dat ik een aantal mogelijkheden heb om hier gedeeltelijk onderuit te komen. Graag wil ik advies over hetgeen het beste is.

Mogelijkheid 1:
In de AV van Fiberworld of de site staat niks over eventuele verhuiskosten gemeld. Ander providers heb dit wel in hun AV of op hun site opgenomen.

Dat zou een grond kunnen zijn om het in rekening brengen van die kosten niet te hoeven accepteren, maar er is ook nog zoiets als de aanvullende werking van de redelijkheid en billijkheid.
Quote:

Mogelijkheid 2:
Door de verhuizing kan ik niet dezelfde snelheid krijgen als van mijn huidig abonnement, omdat in dat gebied het adslsignaal niet sterk genoeg is. Hierdoor verandert de dienst die ik afneemt.
Is dit reden genoeg om een contract te ontbinden. Wederom staat er niks in de AV over niet dezelfde snelheid kunnen leveren

Nee, geen ontbindingsgrond, want de provider heeft de oorzaak niet in de hand.
Quote:

Mogelijkheid 3:
Zeg mijn automatische incasso en wacht af wat hun reactie zal zijn....minst favoriete, maar als zij een rechtszaak hiervoor wilen aanspannen, heb ik ook weer een dagje uit.

Dat is het meest onverstandig.
Quote:

Wel staat er op de site vermeld
Bij beëindiging van het abonnement wordt een bedrag van € 77,35 berekend, als zijnde ontkoppelingskosten van het BBned netwerk. Dit geldt overigens niet wanneer u migreert naar een andere BBNed ISP en op het netwerk van BBNed blijft aangesloten.

of die kosten wel of niet in rekening kunnen worden gebracht, is niet afhankelijk van de terminologie, maar van de uitleg van de bepaling.

Ik vermoed dat je nog binnen de periode zit waarvoor je de overeenkomst initiëel bent aangegaan ? BBNed rekent, afaik, dan namelijk bij een verhuizing op de opzeggingskosten, omdat KPN een niet-KPN dsl verbinding niet kan (wil) verhuizen en er dus een nieuwe aansluiting gerealiseerd moet worden.
Bekijk de homepage
nth

BerichtGeplaatst: za 04 mrt 2006 12:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

#StevenK

Dank voor je antwoord.

Waar ik dit bedrag vandaan haal. Dit is inderdaad het bedrag dat KPN voor een KPN ADSL verhuizing in rekening brengt. Ik gebruik dit bedrag als maatstaf voor wat redelijk is om te vragen voor een verhuizing.

Aangezien alleen KPN met zijn vingertjes iets mag veranderen in een wijkpunt (hier wordt ook het ADSL signaal voor BBNed vrijgegeven) vind ik het bedrag dat FW mij in rekening brengt onredelijk hoog. Ook al is het een niet-kpn adslverbinding en vraagt KPN aan BBNed hoge bedragen voor af-en aansluiten.

Tja wat redelijkheid en billijkheid betreft, wie bepaald dat, waar kan ik dat laten toetsen ?
Ik vind dat al redelijk ben geweest tegen mijn provider om een gedeelte van deze kosten wel te willen vergoeden.

Mocht je nog een antwoord weten op bovenstaande vraag, hoor k het graag van je.
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: za 04 mrt 2006 13:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nth schreef:
#StevenK

Dank voor je antwoord.

Waar ik dit bedrag vandaan haal. Dit is inderdaad het bedrag dat KPN voor een KPN ADSL verhuizing in rekening brengt. Ik gebruik dit bedrag als maatstaf voor wat redelijk is om te vragen voor een verhuizing.

Ik denk dat je daar al fout gaat; KPN verhuist namelijk geen niet-KPN lijnen, maar verplicht de afnemers om die lijn op te zeggen en een nieuwe aan te leggen. (tenminste, zo was het de laatste keer dat ik ernaar informeerde)
Quote:

Aangezien alleen KPN met zijn vingertjes iets mag veranderen in een wijkpunt (hier wordt ook het ADSL signaal voor BBNed vrijgegeven) vind ik het bedrag dat FW mij in rekening brengt onredelijk hoog. Ook al is het een niet-kpn adslverbinding en vraagt KPN aan BBNed hoge bedragen voor af-en aansluiten.

Tja wat redelijkheid en billijkheid betreft, wie bepaald dat, waar kan ik dat laten toetsen ?

de rechter
Bekijk de homepage
JBA

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: za 04 mrt 2006 13:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt weinig aan dit antwoord, maar ik zou inderdaad niet zomaar akkoord gaan, ik kan om dit soort dingen ook boos worden.
nth

BerichtGeplaatst: za 04 mrt 2006 14:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het maakt voor dit verhaal eigenlijk niet uit wie wat doet.
Mijn overeenkomst is met Fiberworld en zij zijn degene met wie ik zaken doe.
Dus ik schrijf ze nog één keer een mooie brief, waarin ik mogelijkheid 1 aankaart, ze een aanbod doe voor het bedrag van 33 euro.
We zien wel waar het schip strandt. Deadline is 31 maart. Hou jullie op de hoogte.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 04 mrt 2006 14:22    Onderwerp: Re: Verhuizen ADSL kost 99 euro : Een Big Mac verdien je zo Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
nth schreef:

Dat zou een grond kunnen zijn om het in rekening brengen van die kosten niet te hoeven accepteren, maar er is ook nog zoiets als de aanvullende werking van de redelijkheid en billijkheid.

De AV zegt helemaal niets over verhuizen (als ik de juiste AV heb gevonden; het ding had eigenlijk nauwelijks betrekking op ADSL diensten). Kennelijk kan Fiberworld de verbinding wel verhuizen. Dan mogen ze m.i. ook een redelijke vergoeding vragen. 99 euro lijkt me echter wel te hoog. Dat het grootste deel naar BBned zou gaan kan zijn, maar daar heb jij toch niets mee te maken? Fiberworld had je daarover m.i. voor het aangaan van het contract moeten informeren.

(Dan neem ik wel even aan dat je alleen een contract hebt met Fiberworld, en niet ook met BBned. Bij XS4ALL bijvoorbeeld heb je een contract met XS4ALL en ook een contract met KPN.)

Quote:
Ik vermoed dat je nog binnen de periode zit waarvoor je de overeenkomst initiëel bent aangegaan ? BBNed rekent, afaik, dan namelijk bij een verhuizing op de opzeggingskosten, omdat KPN een niet-KPN dsl verbinding niet kan (wil) verhuizen en er dus een nieuwe aansluiting gerealiseerd moet worden.

Dit was een paar jaar geleden het geval. Tegenwoordig doet KPN niet zo lastig meer.
nth

BerichtGeplaatst: za 04 mrt 2006 22:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@bona fides
Dank voor je moeite.
Ik vind hun AV ook erg gericht op de B-to-B kant van hun dienstverlening.

Quote:
(Dan neem ik wel even aan dat je alleen een contract hebt met Fiberworld, en niet ook met BBned. Bij XS4ALL bijvoorbeeld heb je een contract met XS4ALL en ook een contract met KPN.)

Klopt ik heb alleen een contract met FW en niet met BBNed.
Bij XS4all en sommige andere providers via KPN krijg je 2 contracten.

[/quote]
Lotte

Lotte

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: za 04 mrt 2006 23:06    Onderwerp: Re: Verhuizen ADSL kost 99 euro : Een Big Mac verdien je zo Reageer met quote Naar onder Naar boven

nth schreef:

Mogelijkheid 2:

Is dit geen geldige reden om het contract op te kunnen zeggen? Als je gaat verhuizen naar een plaats ADSL niet beschikbaar is, kan je toch wel opzeggen wegens een verhuizing naar een niet-ADSL Connected by KPN Telecom gebied.
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds