Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 25 aug 2025 10:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Fout verhuurder
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geert1983

Geslacht: Man

BerichtGeplaatst: wo 01 mrt 2006 15:23    Onderwerp: Fout verhuurder Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste,

Mijn verhuurder heeft mij een half jaar geleden een appartement verhuurd waar nog iemand anders bij de gemeente op ingeschreven stond, hier ben ik later pas bij mijn eigen inschrijving achter gekomen.
Ik heb toen gebeld naar de verhuurder die in eerste instantie vertelde daar niets aan te kunnen doen, en na enig aandringen verzekerde het probleem op te lossen.
In verband met de gemeenteraadsverkiezingen en gemeentebelastingen ben ik erachter gekomen dat dit tot op heden echetr nog steeds niet is opgelost.
Nu zijn mijn vragen:
-Kan een verhuurder dit eigenlijk wel oplossen?
-Heeft de verhuurder hiermee onrechtmatig gehandeld?
-Is er een mogelijkheid dat ik mijn verhuurder kan dwingen dit op te lossen en zo ja, via welke procedure en bij welke instantie kan ik dit aankaarten?

Alvast bedankt voor de hulp,

Geert
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
faya

Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: wo 01 mrt 2006 15:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet dat het vroeger wel mogelijk was om als huurder bij de gemeente die ander uit te schrijven, volgens mij is dit niet meer mogelijk omdat ze een ieder willen vinden zeg maar. Maar als ik jou was zou ik het toch zelf met de gemeente proberen op te lossen en niet wachten op de verhuurder. Toen wij verhuisd waren, kregen wij ook wel eens onbelangerijke post zoals u heb een auto gewonnen ed, voor een man. Die dingen gooide we altijd weg en deden er ook niets mee omdat het geen belangrijke dingen waren. Tot we een blauwe envelop krgen met een vette aanslag van de belastingdienst of we nog ff wilde betalen voor meneer, een hele hoop gedoe en schulden waar je niet goed van wordt, dus echt juridisch advies heb ik niet voor je maar ik raad je aan om niet op de verhuurder te wachten maar even de gemeente te bellen om te vragen wat te doen in zo een situatie.
Verstuur e-mail
Martijn

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: wo 01 mrt 2006 18:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zelf heb ik ook een dergelijk probleem gehad, dit resulteerde er op een bepaald moment in dat "alle goederen in deze woning in beslag zijn genomen" door de gemeentelijke belastingdienst. Nu was dit redelijk vlot opgelost maar had evengoed tot opengebroken deuren kunnen leiden.

De gemeente (den haag in dit geval) gaf aan met een geldig legitimatiebewijs naar de gemeentebalie te gaan en daar aan te geven dat iemand ingeschreven staat op het adres waar jij huurder bent (en ook formeel bent ingeschreven) en dat die andere persoon er niet woont. De gemeente start dan een eigen procedure om de desbetreffende persoon te vinden maar schrijven deze dan wel uit op het adres.
Ook de verhuurder kan naar de gemeente gaan en een dergelijke melding doen met hetzelfde gevolg.

Dat is althans wat mij enkele maanden geleden verteld is door de informatiedienst van de gemeente den haag.
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds