Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...
kan zakelijk h...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 19 jun 2025 21:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Relatie Beeindigd, gezamelijke koopwoning.
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Virtua ex Machina

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2006 18:05    Onderwerp: Relatie Beeindigd, gezamelijke koopwoning. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zit momenteel met een heel erg groot probleem.
Twee jaar geleden kreeg mijn vriend een aanbod van een baan en die heeft hij aangenomen. Toen hebben we een huis gekocht in drenthe (wij woonden toen nog in rotterdam). Puntje bij paaltje ging de baan niet door en zaten we met het huis. Bij de aankoop van het huis is het huis die zelfde dag in de verkoop gegaan. Kortom het staat nu in april 2 jaar te koop.
Wij zijn samen in augustus 2005 toch naar drenthe verhuist omdat het toch wel ging (vriend vertegenwoordiger)
Ik hoefde niet te werken omdat hij genoeg verdiende en allebij onze hypotheek kon betalen.
Om toch aan mijn sociale conntacten te komen ben ik toch gaan werken bij een bioscoop (verdien hier 500 per maand mee).
Ik krijg van mijn vriend om 1 januari te horen dat de relatie over is en dat ik weg moet gaan. Hellaas gaat dat niet zo makkelijk want ik werk niet full time en kan dus nu niet mijn deel van de hypotheek betalen.
Aangezien ik geen deskundige ben op hypotheken enz weet ik dus niet wat ik moet doen . Omdat ik een 4 uur contract heb kan ik geen huis huren en ook niet verhuizen ......... Help wat moet ik doen.......
Wat zijn mijn rechten en plichten en wat kan hij mij absoluut niet maken.

Groetjes Debbie
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Emily

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: di 31 jan 2006 18:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Staat het huis op jullie beider naam?
Virtua ex Machina

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: di 31 jan 2006 22:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ja het staat huis staat op beide namen en de hypotheek ook
Emily

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2006 16:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij kan je niet dwingen te vertrekken, volgens mij. Ik wilde ook het liefst dat mijn ex weg zou gaan uit onze koopwoning omdat het voor hem toendertijd makkelijker was om te vertrekken. Uiteindelijk ben ik zelf vertrokken omdat hij niet wilde gaan en ik hem niet kon dwingen. Het is wel zo dat jullie samen verantwoordelijk zijn voor het betalen van de hypotheek, maar als jij niet genoeg verdient is het dus automatisch zo dat hij ervoor op moet draaien. Wat natuurlijk knap lullig is voor hem, het is uit en jij zit daar op zijn kosten in jullie huis wat hij in zijn uppie ophoest. Volgens mij mag hij je niet uit jullie huis gooien, maar je moet ook niet zo lang op zijn kosten willen wonen.

Mijn advies: zoek een baan met meer uren en laat je uitkopen als hij dat kan. Als hij je niet uit kan kopen, verkoop die keet dan zo snel mogelijk. Neem het maar aan van een ervaringsdeskundige dat het makkelijk uit de hand kan lopen als het te lang duurt. Het komt er op neer dat je ook niets voor jezelf kunt huren tot je geen hypotheekverplichtingen meer hebt. Dus dan is de meest voor de hand liggende oplossing: neem je intrek bij je ouders en join the club.

Note: ik ben geen expert trouwens dus als ik foutieve informatie geef neem ik aan dat iemand mij wel verbetert.
Suijkerbuijk

Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2006 16:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik het goed begrijp heeft hij vanaf het eerste moment de volledige hypotheek betaald van zijn inkomen, en heb jij daar niet in bijgedragen?
Het lijkt mij niet onredelijk dat hij het huis en de hypotheek op zijn naam overneemt, zonder dat over en weer hiervoor betaald wordt. Het lijkt mij ook niet dat de bank daar moeilijk over doet, als bij het verstrekken van de hypotheek toch alleen maar naar zijn inkomen is gekeken.
(Ik ga er gemakshalve even van uit dat jullie geen andere afspraken hebben neergelegd in een samenlevingscontract. Bij het gezamelijk kopen van een huis is dat wel aan te raden, maar vaak genoeg wordt dat niet gedaan.)

Quote:
Omdat ik een 4 uur contract heb kan ik geen huis huren en ook niet verhuizen.

Voor het huren van een huis zou bijstand plus huurtoeslag voldoende moeten zijn. Ook zul je er op uit moeten gaan om een baan te krijgen.
Eventueel kun je overwegen tijdelijk bij anderen te logeren (bijvoorbeeld ouders) terwijl je het een en ander op de rails probeert te krijgen.

Quote:
Wat natuurlijk knap lullig is voor hem, het is uit en jij zit daar op zijn kosten in jullie huis wat hij in zijn uppie ophoest.

Ehm, volgens mij wil hij blijven zitten, en wil hij dat Debbie vertrekt.

Quote:
Neem het maar aan van een ervaringsdeskundige...

Ik hoop van harte dat je nimmer een deskundige wordt op het gebied van verkeerd aflopende relaties. Een enkele nare ervaring op dat gebied lijkt me (gelukkig) te weinig om de titel "deskundige" te claimen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds