Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Boetes CJIB ni...
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 29 jun 2025 0:27
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Absurde posten in rekening gebracht door tandarts
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sabine

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2005 15:48    Onderwerp: Absurde posten in rekening gebracht door tandarts Reageer met quote Naar onder Naar boven

afgelopen week kreeg ik een rekening van de tandarts voor een controle, waarop absurde posten in rekening worden gebracht. Zo is er 46 euro gerekend voor voedingsanalyse. (de tandarts had 1 opmerking geplaatst over snoepen en het drinken van cola, en ik heb er zeker niet om gevraagd) en werd er al een bedrag in rekening gebracht van 17 euro voor de vervolg afspraak vanwege gaatjes. (welke ik nu heb geannuleerd). ik ben aanvullend verzekerd, maar zal toch een percentage zelf moeten betalen. afgezien daarvan, vind ik dat die tandarts dit niet zomaar kan maken. wat kan ik het beste doen? ik heb haar telefonisch al benaderd, maar de tandarts blijft bij haar standpunt. ik wil de nota niet betalen, maar hoe sterk sta je als je de factuur of een gedeelte niet betaald? is het voldoende om schriftelijk bezwaar te maken?

alvast bedankt voor de reactie!! Smile

Sabine

Moderatie: titel onderwerp
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mcvg

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2005 16:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

belachelijk zeg die 'voedingsanalyse'. Let haar maar eens bewijzen dat zij een degelijke analyse heeft gemaakt.

Ik zou gewoon die 46 + 17 euro niet betalen en een klacht indienen bij een klachtenbureau (zal er vast wel zijn voor tandartsen).

Of aangifte doen wegens poging tot oplichting.
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2005 16:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kunt de betaling voor het deel waarvan je van mening bent dat het onterecht in rekening wordt gebracht opschorten.

Dat moet je uiteraard wel aan de tandarts meedelen, zodat deze kan bewijzen dat die bedragen wel terecht zijn.

Maar is het niet handiger je verzekeraar voor dit karretje te spannen ?
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2005 17:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:

Dat lijkt mij ook. 't Zal waarschijnlijk niet bij de ene keer blijven....
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 03 nov 2005 3:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
StevenK schreef:

Dat lijkt mij ook. 't Zal waarschijnlijk niet bij de ene keer blijven....

In een soortgelijk geval was mijn verzekering niet geïnteresseerd toen ik aanbood alle mogelijke medewerking te verlenen om deze fraude aan te pakken ("ja, die dingen gebeuren").
Sabine

BerichtGeplaatst: do 03 nov 2005 10:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb inmiddels de verzekering gesproken (na veel moeite overigens), blijkbaar weet niemand daar hoe daar mee omgegaan moet worden. Kort gezegd was het hun zaak niet. Bovendien vonden ze dat er geen fraude wordt gepleegd Confused , dat gebeurt pas als de verzekerde zelf met de rekening zou knoeien.. (ik zie het verschil niet maar goed)

Ik heb overigens van iemand anders de tip gekregen om op de site te kijken van "tandheelkundig informatie punt". Hier is een tarievenlijst te vinden, waar precies omschreven staat wat een tandarts mag rekenen, en de omschrijving van de codes op de factuur. Hier heb ik kunnen vinden dat wat mijn tandarts in rekening heeft gebracht, niet eens is gebeurd. Dus mocht je ooit twijfelen aan je tandartsrekening, dan raad ik je aan om op deze site te kijken.

Aangezien ik nu mijn standpunt goed kan onderbouwen, heb ik besloten de rekening niet te betalen, en haar schriftelijk te verzoeken een nieuwe, correcte rekening te maken.

Bedankt voor de reacties!!

groetjes Sabine
M

Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 03 nov 2005 10:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is denk ik beter om hetgeen WEL uitgevoerd is, gewoon te betalen en aan je tandarts beargumenteerd te laten weten waarom je de overige onderdelen niet betaald hebt.

Anders krijg je straks nog problemen dat je geweigerd hebt de rekening te betalen en dat ze daarover zelf moeilijk gaan doen.

Ik vraag me overigens ook af hoe het bewijsbaar kan zijn dat die handelingen niet uitgevoerd zijn. Het is jouw woord tegen het zijne, maar het lijkt me verder niet te bewijzen wie van de twee gelijk heeft. Tenzij de assistentie niets op haar geweten heeft van het fraude gebeuren en aangeeft dat het inderdaad niet gebeurd lijkt te zijn.

En fraude opsporen binnen dit wereldje... het wordt steeds meer een hot topic bij verzekeringsbedrijven hoor, maar het staat helaas nog in de kinderschoenen.
Sabine

BerichtGeplaatst: do 03 nov 2005 11:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

wat betreft het bewijzen ervan, volgens het informatie punt, is de post die o.a. in rekening is gebracht, namelijk de m70, uitgebreide voedingsanalayse het volgende:

'op basis van een door de patient bijgehouden schriftelijk verslag over zijn eetgewoonten inclusief bespreking daarvan'

zij heeft er denk ik meer moeite mee te bewijzen dat dit wel is gebeurt, dan ik met mijn standpunt dat het niet is gebeurt. dit was de namelijk de eerste keer dat ik contact met haar had, en de eerste controle die ik bij deze tandarts had. dus vandaar..

wat die factuur betreft heb je inderdaad wel een punt.. ik had in gedachten om als argument te gebruiken dat als ik een gedeelte betaal, dit niet kan verantwoorden ten opzichte van mijn verzekering. maar misschien dat ik het overgebleven bedrag maar eerst betaal..

bedankt voor je reactie!! Very Happy
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: do 03 nov 2005 12:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Echt heel raar dat die verzekeraars zich daar niet druk over maken. Het jaagt de kosten (en daardoor de premies) alleen maar op, dit gedrag.
bona fides

BerichtGeplaatst: do 03 nov 2005 23:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Echt heel raar dat die verzekeraars zich daar niet druk over maken. Het jaagt de kosten (en daardoor de premies) alleen maar op, dit gedrag.

Ik ben zo vrij geweest het antwoord op je vraag vet te kleuren Wink.

Wat betreft het slechts gedeeltelijk betalen: als Sabine dat doet wordt het lastig om het betaalde bij de verzekering vergoed te krijgen. Probeer maar eens duidelijk te maken dat je slechts een gedeelte van de factuur wilt claimen. Dan is het eenvoudiger om over een correcte factuur te beschikken. (Oh en Sabine schrijft dit ook, lees ik nu...) Ik denk dat het wel een valide reden is om voorlopig niet te betalen, de prestatie is niet zo goed splitsbaar (of zoiets).
bona fides

BerichtGeplaatst: do 03 nov 2005 23:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sabine schreef:
'op basis van een door de patient bijgehouden schriftelijk verslag over zijn eetgewoonten inclusief bespreking daarvan'

Ik voel aankomen dat mijn tandarts dit over een maand ook gaat proberen. Bij het vullen van een gaatje klaagde hij vorige keer al dat het toch echt aan mijn eetpatroon moest liggen (en ik snoep nooit en drink ook niet de hele dag cola of iets dergelijks). Bij de vorige behandeling vond hij het nodig mijn gebit te filmen ("nou voor mij hoeft dat niet hoor" hielp daarbij niet). Ook weer een paar tientjes.
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2005 9:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voel me nog meer gezegend met mijn (Groningse) tandarts, die al begint te sputteren als IK eens voor de zekerheid een fotootje wil laten maken ....

Ben benieuwd welke reactie de tandarts van Sabine geeft op de brief.
Sabine

BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2005 9:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb de brief inmiddels verstuurd, en er toch voor gekozen om de factuur niet te voldoen.. ook niet een gedeelte daarvan..
zodra ik een reactie heb van de tandarts, laat ik het weten.
Sabine

BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2006 18:37    Onderwerp: afloop Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou, dik 2 maanden verder, en 3 brieven en 3 telefoontjes verder, hebben we eindelijk bericht van de tandarts. Ze begon in eerste instantie gewoon met het versturen van aanmaningen (met administratiekosten erbij notabene). Toen we haar belden, beweerde ze doodleuk dat ze geen brief had gehad ( we hadden er toen al 2 verstuurd en ook telefonisch kenbaar gemaakt dat we schriftelijk bezwaar zouden maken). Dus derde brief maar aangetekend, met de eerste 2 erbij gesloten.

Had er dit keer ook een termijn van 6 dagen in gezet voor een reactie. 4 dagen later kregen we bericht. Ze zou de factuur aanpassen. geen excuus, geen uitleg verder, maar we hebben het in ieder geval wel voor elkaar. Dus nu hebben we alsnog netjes de nota betaald met het goede bedrag erop.

groetjes Sabine
Pax et iustitia

Pax et iustitia

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2006 20:22    Onderwerp: Re: afloop Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sabine schreef:
Nou, dik 2 maanden verder, en 3 brieven en 3 telefoontjes verder, hebben we eindelijk bericht van de tandarts. Ze begon in eerste instantie gewoon met het versturen van aanmaningen (met administratiekosten erbij notabene). Toen we haar belden, beweerde ze doodleuk dat ze geen brief had gehad ( we hadden er toen al 2 verstuurd en ook telefonisch kenbaar gemaakt dat we schriftelijk bezwaar zouden maken). Dus derde brief maar aangetekend, met de eerste 2 erbij gesloten.

Had er dit keer ook een termijn van 6 dagen in gezet voor een reactie. 4 dagen later kregen we bericht. Ze zou de factuur aanpassen. geen excuus, geen uitleg verder, maar we hebben het in ieder geval wel voor elkaar. Dus nu hebben we alsnog netjes de nota betaald met het goede bedrag erop.

groetjes Sabine

chapeau Applause
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds