Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...
kan zakelijk h...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 19 jun 2025 15:33
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

'Hogeschool Leiden moet Samir A. terugnemen'
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
meester

Leeftijd: 77
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2005 13:14    Onderwerp: Samir A. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ondanks sommige nogal hatelijke antwoorden denk ik toch dat de school toegeeft aan onderbuikgevoelens van ouders. Moet een leerling die een keer een scooter steelt verdacht worden van toekomstige bendevorming?
Is een leerling die samen met anderen een jointje rookt misschien wel een drugsdealer? Begrijp me goed, ik ben het soort van A. liever vandaag kwijt dan morgen, en ik voorzie in de toekomst grote problemen met fanatici van zijn soort,maar in dit geval...nee.
A.G. Ton

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2005 14:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik hoop dat wij in de toekomst helemaal geen last hebben van deze gesprekken. Hopelijk zijn dit soort mensen dan weg ( zal wel niet)

Maar goed. Ik vind dat deze meneer niet moet worden toegelaten.

het gaat mij zelf niet eens over het ronselen van nieuwe leden, maar straks krijgen we daar een situatie zoals in de U.S. dat hij denkt van "makkelijk doelwit om wat te flikken zo een schooltje". Hij kent straks dat gehele gebouw uit zijn hoofd.

Ik zeg niet toelaten.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2005 23:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

A.G. Ton schreef:
Hij kent straks dat gehele gebouw uit zijn hoofd.

Wil je iedereen blinddoeken die in dat gebouw rondloopt?
Wil je Samir A. ook de toegang ontzeggen tot alle trein- en metrostations in Nederland?

Of maak je gewoon een grapje.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2005 23:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nemine contradicente schreef:
Quote:
Gewoon iedereen een chip. Eentje die je onschadelijk maakt bij subversieve gedachten.

Conclusie 1: Minority report is dus toch geen fantasy

Bij Minority report ging het om pre-crime. Het hebben van gedachten is in Nederland al bijna geen pre-crime meer.

Quote:
Conclusie 2: Inderdaad, "eentje die jezelf onschadelijk maakt bij subversieve gedachten."
Als je subversieve gedachten hebt zul je die chip wel onschadelijk maken inderdaad.

Hmm, "je" als lijdend voorwerp is toch wel correct in die zin? Maar inderdaad, je kunt de zin op 2 manieren lezen.
A.G. Ton

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: di 20 dec 2005 23:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
A.G. Ton schreef:
Hij kent straks dat gehele gebouw uit zijn hoofd.

Wil je iedereen blinddoeken die in dat gebouw rondloopt?
Wil je Samir A. ook de toegang ontzeggen tot alle trein- en metrostations in Nederland?

Of maak je gewoon een grapje.

Natuurlijk heb je gelijk hiermee, misschien heb ikzelf ook wel plannen. Je kan niet aan de buitenkant zien wat iemand van plan is.

Ik ben echter wel van mening dat we nu weten dat deze persoon niet helemaal op het "rechte" pad loopt, ik mijzelf af vraag of je hem toe moet laten.

Een pedo laat je ook niet met een jong kindje alleen, iemand die op dieet is bied je geen stukje taart aan en een kleptomaan vertel je ook niet waar de "spullen" makkelijk te halen zijn.
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 21 dec 2005 0:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Hmm, "je" als lijdend voorwerp is toch wel correct in die zin? Maar inderdaad, je kunt de zin op 2 manieren lezen.

Klopt, je zin was volledig correct, maar ik vond deze interpretatie wel grappig.
Ik maak op z'n tijd ook wel eens een grapje hoor Wink
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 21 dec 2005 10:04    Onderwerp: Re: 'Hogeschool Leiden moet Samir A. terugnemen' Reageer met quote Naar onder Naar boven

blackdiamond schreef:

De Noordelijke Hogeschool in Leeuwarden bood Samir, die chemie studeert, afgelopen vrijdag een plek aan op zijn school. De EORG heeft 'grote waardering' voor deze geste.

Bron: Leidsch Dagblad

Deze gast nog wat verder op weg helpen...?
Ik weet het niet, hoor. Enerzijds is het zo dat hij niet veroordeeld is en een grondwettelijk recht heeft op onderwijs. Anderzijds ligt die vrijspraak (of was het OVAR), hoe vreemd het ook klinkt, niet aan het feit dat hij onschuldig is.
Maar loopt op dit moment niet nog een proces ook tegen hem ivm de hofstadgroep?
saar

saar

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: wo 21 dec 2005 12:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
Verstuur e-mail
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 21 dec 2005 12:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nemine contradicente schreef:
Klopt, je zin was volledig correct, maar ik vond deze interpretatie wel grappig.
Ik maak op z'n tijd ook wel eens een grapje hoor Wink

Jij bent mij er eentje! Wink
Michèle
Moderator
Michèle

BerichtGeplaatst: wo 21 dec 2005 22:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

saar schreef:

Sure... dream on!
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 23 dec 2005 21:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle schreef:
saar schreef:

Sure... dream on!

Ik zou je willen verwijzen naar je signature...
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 23 dec 2005 22:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Fijntjes ..... hihi....
Michèle
Moderator
Michèle

BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2006 19:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Haha, dit zit! Laughing

Is ook zo. Edoch, strafrecht is niet de oplossing voor alle misdaden. Het systeem vereist onschuldig tot tegendeel is bewezen, maar dat wil niet zeggen dat iedereen die niet volgens het systeem kan worden veroordeeld ook daadwerkelijk onschuldig is.
Daarmee wil ik niet zeggen dat mensen dan maar op vermoedens veroordeeld moeten worden of iets dergelijks. Juist niet. Ben het van harte eens met mijn onderschrift. Mr. Green Maar i.c. zit er wel een luchtje aan deze Samir, en ik kan me best voorstellen dat zich dat uit in b.v. onvrede op een school.
In dit verband zit er een zekere naïeviteit in de opmerking dat niemand schuldig is tot het tegendeel is bewezen.
bona fides

BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2006 21:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Van enige onrust op school kan ik me wel wat voorstellen natuurlijk. Maar een leerling met HIV-besmetting om maar wat te noemen leidt ook tot onrust. Ik geloof niet dat dit een geldige reden kan zijn voor een school om een leerling te verwijderen. Als Samir A. in beroep gaat tegen zijn verwijdering lijkt hij me buitengewoon kansrijk.

Het is anders als hij op die school rare dingen heeft gedaan. Dan kan de verwijdering heel goed reglementair zijn geweest. Maar dat is bij mijn weten niet het geval.

En even niet vanuit de schoenen van de ouders redenerend, waar zou de maatschappij beter mee af zijn? Een Samir A. die overdag op school zit, of een Samir A. die door de straten zwerft?

En wat betreft de gevaren van zijn opleiding, al die informatie is gewoon openbaar toegankelijk, en Samir A. kan daar toch wel aan komen als hij voldoende gemotiveerd is.
Michèle
Moderator
Michèle

BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2006 18:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is ook ondoenlijk om het systeem zodanig aan te passen dat alle gevaarlijke personen worden aangepakt, en het is zeker niet mogelijk te voorkomen dat er dingen gebeuren. De prijs daarvoor is te hoog.
Maar ik geloof niet dat Samir onschuldig is. Onschuldig tot tegendeel bewezen is een mooi uitgangspunt voor het syteem, maar betekent niet: 'niet bewezen is niet schuldig'.

Iemand?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds