|
Auteur |
Bericht |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 21 nov 2005 8:50 Onderwerp: |
|
|
Nemine contradicente schreef: | (Alhoewel ik zelf niet zou investeren in een bedrijf wat al vele jaren op rij verlies maakt ) |
Het verschil is, dat dat objectiever wordt bepaald ...... _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
saar
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 21 nov 2005 13:18 Onderwerp: |
|
|
Als aan de beste universiteit van de wereld ben afgestudeert, wil dat nog niet zeggen dat je een van de beste juristen van de wereld bent.
Dus daarom moet je bij je keuze niet kijken naar goed, beter, best gewoon kiezen wat jou het meeste aanspreekt. Hoe goed je uiteindelijk wordt is een combinatie van talent, doorzettingsvermogen en kennis.
Talent heb je of heb je niet, doorzettingsvermogen is gewoon hard werken en kennis vergaar je zelf.
Conclusie: Gewoon voor Leiden kiezen!  |
|
|
|
 |
Nemine contradicente Moderator
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2250
|
Geplaatst: di 22 nov 2005 23:01 Onderwerp: |
|
|
Nee, conclusie: gewoon op je eigen gronden kiezen voor een universiteit.
Natuurlijk zullen studenten van de ene universiteit nooit een andere universiteit aanprijzen. (Alhoewel dit voor HBO leerlingen *kuch* INHOLLAND *kuch* niet op gaat ) _________________ Legere Iudicare Reparare |
|
|
|
 |
pontius
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 23 nov 2005 21:26 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het idee dat die schakelprogramma's alleen ervoor zorgen dat je voldoende kennis hebt om in te kunnen stromen in de master en daarbij niet het civiele effect verkrijgt, of heb ik het mis?
Weet iemand of het mogelijk is toegang te verkrijgen tot het schakeljaar met een Wo bedrijfskunde bachelor/master? Ook mogelijk om in deeltijd te studeren? |
|
|
|
 |
dAAb
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: ma 28 nov 2005 13:55 Onderwerp: |
|
|
Nijmegen : Aanrader !
 _________________ ..:: Fris Fruitig & Gezond ::..
- [Jus Talionis] - |
|
|
|
 |
saar
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 28 nov 2005 15:01 Onderwerp: |
|
|
Nemine contradicente schreef: | Nee, conclusie: gewoon op je eigen gronden kiezen voor een universiteit.
Natuurlijk zullen studenten van de ene universiteit nooit een andere universiteit aanprijzen. (Alhoewel dit voor HBO leerlingen *kuch* INHOLLAND *kuch* niet op gaat ) |
Dus is mijn conclusie: gewoon voor Leiden kiezen  |
|
|
|
 |
karluk
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: wo 28 dec 2005 17:23 Onderwerp: |
|
|
Maastricht is al 2 jaar de beste Uni van Nederland, dus zeker het overwegen waard. Leiden zou ik zeker niet doen, staat erom bekend slechtste van Nederland te zijn. |
|
|
|
 |
ElianeS
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: wo 28 dec 2005 23:23 Onderwerp: |
|
|
Dat bericht dat Leiden de slechtste uni zou zijn was gebaseerd op rare en extreem verouderde informatie dus daar zou ik niet te veel op letten
Verder is Maastricht wel een goede universiteit maar dan moet je wel zin hebbem in dat PGO... En zo heeft alles z'n voor en nadelen. Ik zou eerst maar bedenken wat je *zelf* belangrijk vind. |
|
|
|
 |
karluk
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: do 29 dec 2005 10:52 Onderwerp: |
|
|
mee eens, kies gewoon wat je zelf leuk vind (stad/omgeving) |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 02 jan 2006 19:58 Onderwerp: |
|
|
Erasmus Universiteit Rotterdam: goed onderwijs.
Ze houden zich aan hun rooster (altijd fijn), duidelijke en complete informatievoorziening via het web. Het aantal digibete docenten valt ook reuze mee, wat mogelijk maakt dat veel studieinformatie, sheets, modeltentamens en andere interessante extra's op het web verschijnen.
Inhoudelijk ben ik over het algemeen zeer tevreden over de voorgeschreven literatuur en de hoorcolleges zijn op niveau. Bij de werkgroepen hangt het er wat meer van af wie je hebt als docent, maar daar zijn de wensen m.b.t. lesgeven toch wat subjectiever.
Een groot nadeel vind ik het massale van de studie, maar dat geldt waarschijnlijk overal in meer of mindere mate. Runs op inschrijvingen voor werkgroepen en overvolle zalen, weinig persoonsgerichte prikkels om je te motiveren. Als dan na 2 weken niemand meer op zijn werkgroep verschijnt en je weer in een lege collegezaal zit, begin ik ook vraagtekens te zetten bij de inzet van medestudenten.
Verder biedt de EUR gewoon standaardonderwijs: hoorcollege, werkgroepje en eindeloos boven je boeken hangen. Eind eerste jaar moet je een werkstukje schrijven, en in het derde jaar is wel het vak Oefenrechtbank, maar verder is er weinig mogelijkheid tot ervaring opdoen. Daar staat tegenover dat de EUR een bloeiende rechtenfaculteitsvereniging heeft, die weer meerdere florerende disputen kent. Zo is er voor ieder wat wils, activiteiten en reizen, toegespitst op allerlei rechtsgebieden en terreinen, goed betaalbaar en gezellig. En dat biedt imho weer erg veel toegevoegde waarde aan je opleiding.
Conclusie: bij de EUR moet je een beetje je eigen feestje leren bouwen, maar dan heb je ook wat!  _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 02 jan 2006 22:23 Onderwerp: |
|
|
Onderschrijf ik van harte!! Michele, je had het niet beter kunnen verwoorden!
En als je dan ook nog zo slim bent om je als avondstudent in te schrijven is het helemaal goed. Je komt dan niet het massale van de dagopleiding tegen (eerlijk is eerlijk: vorig jaar waren er in totaal 1180 eerstejaars, dus druk was het wel) en bovendien sluiten je werkgroepen altijd aan bij je college.
EN: wij hebben bovendien het onvolprezen spelletje Triviant op onze intranetchat!  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
|
|
|
|
 |
Machiel
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 176
|
Geplaatst: di 03 jan 2006 17:46 Onderwerp: |
|
|
@ Tiksimone en Michèle: hear hear!  _________________ Liberae sunt nostrae cogitationes! - Cicero - |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: wo 04 jan 2006 0:15 Onderwerp: |
|
|
Tja, de feiten dienen vermeld te worden he?  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
|
Geplaatst: vr 06 jan 2006 18:33 Onderwerp: |
|
|
Onafhankelijk en onpartijdig!  _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |