Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 24 aug 2025 22:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Website voor gedupeerde paardenliefhebbers
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
door_

Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: wo 23 nov 2005 10:34    Onderwerp: Website voor gedupeerde paardenliefhebbers Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een vraagje....ben doorverwezen naar hier via iemand die ik op bokt.nl (forum voor paardenliefhebbers) "ken"

Op dat forum staat een topic over een bepaalde ranch in spanje, waar dierenmishandeling voorkomt, trainees heen worden gelokt en daar aankomend blijkt er van gemaakte afspraken niks te kloppen, etc.

Nu zijn in dat topic meerdere gedupeerden en ex-trainees aan het woord gekomen, en zijn we met zijn allen advertentiesites en dergelijke aan het aanschrijven met het echte verhaal van deze ranch.

Ik ben coordinator van deze acties gemaakt....schrijf dus op wie wat heeft gedaan en of er reactie is gekomen.

Nu is er iemand die ons heeft gezegd een website voor ons te openen waar we dit verhaal kunnen bundelen, met foto's en verhalen van betrokkenen, en hij heeft gevraagd of ik dan administrator wil worden.

Dat wilde ik in eerste instantie wel, maar later bekroop mij de vraag: als deze rancher fout wil, kan hij mij dan niet aanklagen of wat dan ook omdat ik deze website met slechte verhalen over hem beheer?

Ik ben namelijk zelf maar zijdelings betrokken, omdat een vriendin van mij daar heeft gezeten en omdat ik me het lot van de gedupeerden en paarden daar enorm aantrek.....

Zou iemand hier mij kunnen vertellen of ik hier straks problemen mee ga krijgen?
en hoe kom ik daar onderuit?

Alvast bedankt!!!
Dorien
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk

Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 23 nov 2005 18:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De rancher zal waarschijnlijk niet zo gecharmeerd zijn van jullie site, en hij zal proberen deze uit de lucht te krijgen. Je kan verwachten dat je op enig moment een brief van een spaanse advocaat zal ontvangen, met een inhoud in de trant van "u beledigt mijn client, client stelt u aansprakelijk voor zijn schade, ik sommeer u de site uit de lucht te halen"".

Moet je daar bang voor zijn? Belediging moet altijd worden afgewogen tegen de vrijheid van meningsuiting, en de vrijheid van meningsuiting gaat vrij ver. Een rechter zal jullie dan ook niet snel gebieden de site te staken.
Hier komt nog bij dat de rancher een zaak bij de nederlandse rechter aanhangig zal moeten maken, waarvoor hij flinke kosten zal moeten maken.
Tot een daadwerkelijke rechtzaak zal het denk ik niet snel komen.

Ik kan me echter voorstellen dat je liever niet direct zelf door de rancher wordt aangesproken. Misschien is er een mogelijkheid om je naam niet als administrator aan de site te verbinden, maar dit bijvoorbeeld te laten doen door een op te richten vereniging?
lexine

BerichtGeplaatst: wo 23 nov 2005 20:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Suijkerbuijk schreef:
De rancher zal waarschijnlijk niet zo gecharmeerd zijn van jullie site, en hij zal proberen deze uit de lucht te krijgen. Je kan verwachten dat je op enig moment een brief van een spaanse advocaat zal ontvangen, met een inhoud in de trant van "u beledigt mijn client, client stelt u aansprakelijk voor zijn schade, ik sommeer u de site uit de lucht te halen"".

Moet je daar bang voor zijn? Belediging moet altijd worden afgewogen tegen de vrijheid van meningsuiting, en de vrijheid van meningsuiting gaat vrij ver. Een rechter zal jullie dan ook niet snel gebieden de site te staken.
Hier komt nog bij dat de rancher een zaak bij de nederlandse rechter aanhangig zal moeten maken, waarvoor hij flinke kosten zal moeten maken.
Tot een daadwerkelijke rechtzaak zal het denk ik niet snel komen.

Ik kan me echter voorstellen dat je liever niet direct zelf door de rancher wordt aangesproken. Misschien is er een mogelijkheid om je naam niet als administrator aan de site te verbinden, maar dit bijvoorbeeld te laten doen door een op te richten vereniging?

Lijkt mij juist, alleen gelet op het verhaal van Dorien, ligt het meer in de vrije nieuwsgaring he.
Verstuur e-mail
door_

Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: vr 25 nov 2005 11:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Okay, bedankt voor julllie antwoorden.

Als ik het goed begrijp kan ie me zowieso waarschijnlijk niet meer maken dan dat hij eventueel de site uit de lucht kan halen??

Dus geen schadevergoedingen e.d.????
Embarassed

En dan nog een vraagje: hoe richt ik een stichting op.....?
AlexZ

AlexZ

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2005 0:59    Onderwerp: Stichting Reageer met quote Naar onder Naar boven

door_ schreef:
Okay, bedankt voor julllie antwoorden.

En dan nog een vraagje: hoe richt ik een stichting op.....?

Dorien dat kun je doen door je in te schrijven bij de Kamer van Koophandel (www.kvk.nl)
Daar zijn wat voorwaarden aan verbonden, wat precies kun je lezen op hun website.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds