|
Auteur |
Bericht |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 10 nov 2005 18:31 Onderwerp: |
|
|
J.C. schreef: | Wat wordt volgens jullie verstaan onder gevorderde leeftijd? Op 20-25 jarige leeftijd beginnen aan de advocatuur of op 25-30 jarige leeftijd aan de advocatuur beginnen, zou dat echt een groot verschil zijn? |
Volgens mij neem je ons in de zeik of je wilt ons echt het 'oud' gevoel aanpraten. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 10 nov 2005 19:39 Onderwerp: |
|
|
We ZIJN ook oud!  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 10 nov 2005 22:28 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | We ZIJN ook oud!  |
Au! |
|
|
|
 |
nelfrikandel
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 26
|
Geplaatst: do 10 nov 2005 23:58 Onderwerp: |
|
|
StevenK schreef: | tikSimone schreef: | We ZIJN ook oud!  |
Au! |
En niet te vergeten lelijk, dik, en ook kaal!
Kortom, we hebben een voorsprong, al die jonge gastjes moeten dat nog maar zien te worden...  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 11 nov 2005 1:37 Onderwerp: |
|
|
Juistem!!  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
|
Geplaatst: vr 11 nov 2005 10:34 Onderwerp: |
|
|
nelfrikandel schreef: | StevenK schreef: | tikSimone schreef: | We ZIJN ook oud!  |
Au! |
En niet te vergeten lelijk, dik, en ook kaal!
Kortom, we hebben een voorsprong, al die jonge gastjes moeten dat nog maar zien te worden...  |
Ik was al dik en lelijk in mijn jonge jaren Kaal lukt gelukkig nog steeds niet. |
|
|
|
 |
Martine Redacteur
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 485
|
Geplaatst: zo 28 mei 2006 22:39 Onderwerp: Op latere leeftijd de advocatuur in? |
|
|
Bij mij in de straat is er een advocatenkantoor bestaande uit 2 advocaten. Eén daarvan, een vrouw, is nu in de 70 (zou je overigens niet zeggen); zij is pas op haar 50e advocaat geworden. Het kan dus wel! Bij een groot kantoor lijkt me dat niet zo voor de hand liggen, die zoeken denk ik mensen die wat meer 'kneedbaar' zijn.  |
|
|
|
 |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 29 mei 2006 1:17 Onderwerp: |
|
|
Vooraanstaand advocaat Mr. Piet Doedens was 32 toen hij werd beëdigd, dus er is nog hoop .
*al is om en nabij de 40 wel ietsje ouder *
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 29 mei 2006 2:47 Onderwerp: |
|
|
mr. Doedens schreef: | In de tweede klas van de middelbare school ben ik van school getrapt. Van mijn moeder had ik oog voor kunst: schilderen en piano. Op mijn zeventiende ben ik gaan reizen. Overal in Europa heb ik in bars en nachtclubs gespeeld. Dat feest heeft tien jaar geduurd. Beetje tekenen, beetje spelen, beetje zuipen. In een jazzclub in Parijs zag ik de doorgroefde koppen van oude musici waar de drank uitkwam. Ik dacht: zo moet ik niet oud worden. Op mijn twintigste was mijn toenmalige vrouw in verwachting – in die tijd hoorde je dan te trouwen. Ook daarom ben ik alsnog staatsexamen gaan doen. Ik wilde medicijnen gaan studeren, maar dat duurde mij te lang. Rechten ging het snelst, daar was ik in drie jaar mee klaar. Ik vond het een strontvervelende studie. Het leukste onderdeel was nog strafrecht. Dan maar strafrecht, maar een echte keuze is het niet geweest. |
Google cache _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 29 mei 2006 7:55 Onderwerp: |
|
|
rofl |
|
|
|
 |
Hanifa
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 29 mei 2006 8:54 Onderwerp: |
|
|
Ik ben de laatste tijd met een aantal advocaten geconfronteerd (via het werk en een persoonlijk) dat ik echt even genezen ben zeg. Nu wilde ik al geen advocaat worden maar nu helemaal niet meer.  _________________ *blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*
www.galathilion.nl |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: ma 29 mei 2006 10:08 Onderwerp: |
|
|
Motiveert dat juist niet het beter te doen? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 29 mei 2006 13:33 Onderwerp: |
|
|
Mijn vuurtje wordt in ieder geval wel door die #$%^%%$##advocaten behoorlijk opgestookt.
Het moet wat mij betreft ook anders kunnen, inplaats van dat het om geld en haantjesgedrag gaat.
Al moet ik 40 worden voor ik wordt beëdigd, beëdigd zal ik worden .
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 29 mei 2006 13:53 Onderwerp: |
|
|
Poeh poeh...ik heb nog een lange weg te gaan...diploma halen, dikker worden, lelijker worden en dan ook nog kaal worden. Lijkt wel mission impossible IV  |
|
|
|
 |
J.M.E. van der Velde Gast
|
Geplaatst: vr 02 jun 2006 15:33 Onderwerp: |
|
|
Ik van 46 en overweeg rechten te gaan studeren aan de OU met de bedoeling advocaat te worden. Rond m'n 52ste zoek ik dus een stageplaats. Dit zie ik niet zitten. Ik wil graag meer weten over 'buitenpatroon zoeken en gewoon je eigen kantoor starten". |
|
|
|
 |
|