|
Auteur |
Bericht |
Nemine contradicente Moderator
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2250
|
Geplaatst: di 01 nov 2005 0:44 Onderwerp: Overname door Vodafone van Libertel, beklemde aandeelhouder. |
|
|
Onderstaand bericht ontvangen per e-mail, mogelijk dat jullie adviezen hebben?
Quote: | Guten Tag, seit 1999 bin ich Aktionär von Libertel, jetzt Vodofone, Maasticht. Als vodafone Libertel übernahm wurde ein Umtauschangebot gemacht, was mich aber nicht erreichte. Stattdessen wurden meine Aktien kass-iert und ohne Auszahlung von Vodafone an mich einberhalten. An 21.09.2004 habe ich deswegen Vodafone angeschrieben und bis heute keine Antwort erhalten. Mittlerweile habe ich gehört, daß es in NL ein Verfahren wegen der Abfindungsfrage gibt. An wen kann ich mich wenden, um Näheres zu erfahren. Danke im voraus. MfG Raimund Frenzel |
Vertaling
Goede dag, sinds 1999 ben ik aandeelhouder van Libertel het huidige Vodafone Maastricht.
Toen Vodafone Libertel overnam werd er een omruilaanbod gedaan welke mij nooit bereikte.
Sinds toen zijn mijn aandelen geïncasseerd en zonder betaling door Vodafone ingehouden. Op 21-09-2004 heb ik daarom Vodafone een brief gestuurd en heb tot op vandaag nog geen antwoord ontvangen.
Ondertussen heb ik gehoord dat er in NL een rechtsgang voor een afkoopregeling bestaat. Tot wie kan ik me wenden om meer informatie te krijgen.
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Raimund Frenzel
NB Antwoorden mogen in het Duits maar dit is niet noodzakelijk, wanneer nodig zal ik helpen met vertalen achteraf. _________________ Legere Iudicare Reparare |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: di 01 nov 2005 8:48 Onderwerp: Re: Overname door Vodafone van Libertel, beklemde aandeelhou |
|
|
Nemine contradicente schreef: | Onderstaand bericht ontvangen per e-mail, mogelijk dat jullie adviezen hebben?
Quote: | Guten Tag, seit 1999 bin ich Aktionär von Libertel, jetzt Vodofone, Maasticht. Als vodafone Libertel übernahm wurde ein Umtauschangebot gemacht, was mich aber nicht erreichte. Stattdessen wurden meine Aktien kass-iert und ohne Auszahlung von Vodafone an mich einberhalten. An 21.09.2004 habe ich deswegen Vodafone angeschrieben und bis heute keine Antwort erhalten. Mittlerweile habe ich gehört, daß es in NL ein Verfahren wegen der Abfindungsfrage gibt. An wen kann ich mich wenden, um Näheres zu erfahren. Danke im voraus. MfG Raimund Frenzel |
Vertaling
Goede dag, sinds 1999 ben ik aandeelhouder van Libertel het huidige Vodafone Maastricht.
Toen Vodafone Libertel overnam werd er een omruilaanbod gedaan welke mij nooit bereikte.
Sinds toen zijn mijn aandelen geïncasseerd en zonder betaling door Vodafone ingehouden. Op 21-09-2004 heb ik daarom Vodafone een brief gestuurd en heb tot op vandaag nog geen antwoord ontvangen.
Ondertussen heb ik gehoord dat er in NL een rechtsgang voor een afkoopregeling bestaat. Tot wie kan ik me wenden om meer informatie te krijgen.
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Raimund Frenzel
NB Antwoorden mogen in het Duits maar dit is niet noodzakelijk, wanneer nodig zal ik helpen met vertalen achteraf. |
Mijn eerste reactie is dat 'ie niet zozeer een probleem met Libertel heeft, als wel met zijn bank/vermogensbeheerder.
Die aandelen kunnen tenslotte niet zomaar verdwenen zijn en het wel of niet aangemeld zijn van die aandelen zal de verantwoordelijk van die bank zijn.
Kortom: we hebben meer info nodig. |
|
|
|
 |
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2250
|
Geplaatst: wo 02 nov 2005 16:41 Onderwerp: |
|
|
Meer info ontvangen per e-mail;
Quote: | Sehr geehrte Frau Contradicente ( ), Ihr deutsch ist gut und ich wäre in der Pflicht alles auf niederländisch zu schreiben, was mir leider nicht möglich ist, weil ich die Sprache nicht beherrsche.
Ich hatte am 21.09.04 an Vodafone ein Fax mit folgendme Wortlaut gesandt:
Firma Vodafon
Geschäftsführung,Postbus 1500, Nl-6201 Maastricht
sehr geehrte Damen und Herren,
am 11.6 und 18.6.1999 habe ich jeweils 125 Stk. Libertel-Aktien erworben,
also insgsamt 250 Stk mit der WKZ-NR. 922724.
Ich habe jetzt festgestellt, daß mein letzter Depotauszug zwar die Position
enthält, aber nicht bewertet wird. Wie ich erfuhr, haben Sie alle Aktien
eingezogen. Leider haben Sie mir nicht den entsprechenden Euro-Wert
gutgebracht. Nach meiner Auffassung bin ich jetzt Mitinhaber. Ich bitte um
Stellungnahme. Selbstverständlich bin ich bereit, Ihnen die Aktien zu einem angemessenen Wert zur Verfügung zu stellen. Am besten rufen Sier mich unter der Nr. +49-0172-******* an.Mitr freundlichem Gruß (Unterschrift: Raimund
Frenzel)
Anlage: 1 Depotauszug CoBa
Dieser Brief ist nie beantwortet worden. Wenn Sie weitere Infos benötigen,
lassen sie mich es bitte wissen, bzw. übermitteln sie mir Ihre Tel.-Nr.
damit ich weitere Fragen klären kann.
Mit freundlichem Gruß Raimund Frenzel |
_________________ Legere Iudicare Reparare |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 02 nov 2005 16:45 Onderwerp: |
|
|
Nemine contradicente schreef: | Meer info ontvangen per e-mail;
Anlage: 1 Depotauszug CoBa
| [/quote]
Ik begrijp dat Frenzel zaken doet bij een bank die CoBa heet. *daar* moet 'ie zijn, want Vodafone communiceert met de aandeelhouders via de banken. |
|
|
|
 |
|
Geplaatst: wo 02 nov 2005 16:57 Onderwerp: |
|
|
Dat sluit niet uit dat Vodefone een reactie had kunnen geven, maar je hebt wel gelijk. _________________ Legere Iudicare Reparare |
|
|
|
 |
|