Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...
kan zakelijk h...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 20 jun 2025 13:11
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

hulp bij rechtzaak - bewijsmiddel privé eigendom
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bouska

Leeftijd: 51
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005 21:37    Onderwerp: hulp bij rechtzaak - bewijsmiddel privé eigendom Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een vraag met betrekking tot een rechtzaak waar ik in zit.
Ik kan het hele verhaal hier niet kwijt maar ik zoek echt hulp.
En dan voornamelijk dat ik nu in een situatie zit dat ik bewijsmateriaal heb maar
de instanties het niet willen gebruiken ivm dat het een prive eigendom is.

Wie o wie kan mij helpen desnoods buiten het forum om om mij te helpen.
Het betreft een zaak met kinderen.
Ik ben in bezit van een advocaat
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Studiosus

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005 21:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien kan je toch beter even proberen om wat meer informatie te verschaffen. Waar gaat de rechtszaak over? Wat voor bewijs gaat het om? Welke instantie weigert dit bewijs?

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005 21:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is een zaak met betrekking van de verblijfplaats van een kind.
En ik heb bewijs in handen dat kan aantonen dat de andere partij echt labiel is.
Er lopen onderzoeken door hogere hand maar ik zit met mijn bewijs klem
Arno

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005 23:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je zegt dat je in het bezit bent van een advocaat. Kan je niet bij hem/haar terecht met je probleem? Je zal er vast al over hebben nagedacht, maar ik wil toch even benadrukken dat een advocaat een zwijgplicht heeft en dat hij/zij onafhankelijk is.
Er moet dan wel iets heel vreemds aan de hand zijn als je geen gebruik maakt van je advocaat, maar wel hulp zoekt bij een rechtenforum....
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005 23:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Of die advocaat doet zijn/haar werk niet goed, maar als dat niet zo is zal hij er toch zeker wel alles aan doen om dat bewijs erbij te krijgen? Als dat met een advocaat niet mogelijk is betwijfel ik of juridisch studenten hier wat aan toe kunnen voegen.
Of het bewijs is geen goed bewijs.
bouska

BerichtGeplaatst: di 04 okt 2005 11:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het hele verhaal wil ik in een persoonlijk bericht wel uitleggen
aalita

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUN

BerichtGeplaatst: di 04 okt 2005 13:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kun je tenminste wel uitleggen waarom je niets aan je advocaat hebt? Ik neem aan dat je de desbetreffende advocaat in handen hebt genomen om je rechtzaak goed te kunnen behandelen. De advocaat is er tenslotte voor om namens jou op te treden, dus ik begrijp niet helemaal waarom hij/zij jou niet kan helpen??
Verstuur e-mail
Michèle
Moderator
Michèle

BerichtGeplaatst: di 04 okt 2005 21:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Omdat verschillende deskundigen i.c. hebben besloten dat het bewijs niet bruikbaar is.
Het spijt me, bouska, het is een zeer vervelende situatie, maar als je eigen advocaat - die voor jou werkt en dus zal proberen alle zaken voor jou zo gunstig mogelijk te brengen - beslist dat het bewijs niet gebruikt kan worden, zie ik niet in wat wij daar aan kunnen veranderen.
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: di 04 okt 2005 22:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle schreef:
Omdat verschillende deskundigen i.c. hebben besloten dat het bewijs niet bruikbaar is.
Het spijt me, bouska, het is een zeer vervelende situatie, maar als je eigen advocaat - die voor jou werkt en dus zal proberen alle zaken voor jou zo gunstig mogelijk te brengen - beslist dat het bewijs niet gebruikt kan worden, zie ik niet in wat wij daar aan kunnen veranderen.

Nu zou ik hier een heel lang verhaal op kunnen hangen op basis van de stof die ik voor het tentamen rechtssociologie heb bestudeerd, maar de samenvatting daarvan is dat het advies van een advocaat over het algemeen niet louter op op de belangen van zijn cliënt is gebaseerd, maar ook, en vaak zelfs vooral, door veel meer motieven gestuurd wordt, zoals daar zijn
* zijn eigen reputatie bij mede-advocaten en bij het betreffende gerecht
* zijn persoonlijke inhoudelijke mening over de zaak en de belangen van de partijen bij die zaak
* de pure desinteresse om aan een zaak met weinig exposure veel tijd te besteden
* de verwachting dat uitgebreid procederen misschien wel de door de cliënt gewenste voldoening op kan leveren, maar op financiëel gebied voor zowel cliënt als raadsman negatief uit zal pakken

Ik heb zelf vorig jaar ook een zaak, mijn enige tot nu toe, gewonnen die door diverse juristen en gerechtsdeurwaarders als volstrekt onhaalbaar betiteld werd; ik heb de tegenpartij toch gedagvaard, onder het motto 'liever alles wat ik win kwijt zijn aan kosten dan dat hij lachend wegloopt' en ik weet in ieder geval zeker dat jouw 'eigen advocaat - die voor jou werkt en dus zal proberen alle zaken voor jou zo gunstig mogelijk te brengen - ' opmerking te weinig genuanceerd is.

En de vraag mag eigenlijk ook wel gesteld worden of een advocaat, in zaken waar bijstand (procureur) wettelijk verplicht is, wel dit soort beslissingen mag nemen ?
Bekijk de homepage
Eva

Eva

Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: di 04 okt 2005 22:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tuurlijk zijn niet alle advocaten even goed. Maar het gaat toch te ver om te zeggen dat je alles wat een advocaat doet of zegt in twijfel moet trekken omdat hij misschien met iets anders bezig is dan met jouw belangen. Het merendeel zal gewoon bekwaam in z'n werk zijn.
Het lastige is ook dat bouska supervaag blijft en dat er daardoor weinig zinnigs over haar zaak gezegd kan worden. Als je nou eens gewoon duidelijk uitlegt wat er aan de hand is en waarom privé eigendom niet als bewijsmiddel gebruikt zou kunnen worden in jouw zaak. Dan kan iemand hier misschien inschatten of jouw advocaat gelijk heeft en jouw belangen goed behartigd of niet.
Michèle
Moderator
Michèle

BerichtGeplaatst: do 06 okt 2005 15:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:

Nu zou ik hier een heel lang verhaal op kunnen hangen op basis van de stof die ik voor het tentamen rechtssociologie heb bestudeerd, maar de samenvatting daarvan is dat het advies van een advocaat over het algemeen niet louter op op de belangen van zijn cliënt is gebaseerd, maar ook, en vaak zelfs vooral, door veel meer motieven gestuurd wordt, zoals daar zijn
* zijn eigen reputatie bij mede-advocaten en bij het betreffende gerecht
* zijn persoonlijke inhoudelijke mening over de zaak en de belangen van de partijen bij die zaak
* de pure desinteresse om aan een zaak met weinig exposure veel tijd te besteden
* de verwachting dat uitgebreid procederen misschien wel de door de cliënt gewenste voldoening op kan leveren, maar op financiëel gebied voor zowel cliënt als raadsman negatief uit zal pakken

Ik heb zelf vorig jaar ook een zaak, mijn enige tot nu toe, gewonnen die door diverse juristen en gerechtsdeurwaarders als volstrekt onhaalbaar betiteld werd; ik heb de tegenpartij toch gedagvaard, onder het motto 'liever alles wat ik win kwijt zijn aan kosten dan dat hij lachend wegloopt' en ik weet in ieder geval zeker dat jouw 'eigen advocaat - die voor jou werkt en dus zal proberen alle zaken voor jou zo gunstig mogelijk te brengen - ' opmerking te weinig genuanceerd is.

En de vraag mag eigenlijk ook wel gesteld worden of een advocaat, in zaken waar bijstand (procureur) wettelijk verplicht is, wel dit soort beslissingen mag nemen ?

Fair enough. Ik moet zeggen dat ik daar nooit zo bij stil heb gestaan. Of dit i.c. aan de orde is wil ik in het midden laten.
Echter mijn punt blijft staan, dat ik met gebrekkige juridische kennis niet in staat ben om te beoordelen of het bewijs wel bruikbaar is, in tegenstelling tot wat niet alleen de advocaat maar ook andere instanties beweren.
Michael Dekkers

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 10 okt 2005 0:07    Onderwerp: Re: hulp bij rechtzaak - bewijsmiddel privé eigendom Reageer met quote Naar onder Naar boven

bouska schreef:
Ik heb een vraag met betrekking tot een rechtzaak waar ik in zit.
Ik kan het hele verhaal hier niet kwijt maar ik zoek echt hulp.
En dan voornamelijk dat ik nu in een situatie zit dat ik bewijsmateriaal heb maar
de instanties het niet willen gebruiken ivm dat het een prive eigendom is.

Wie o wie kan mij helpen desnoods buiten het forum om om mij te helpen.
Het betreft een zaak met kinderen.
Ik ben in bezit van een advocaat

In principe is er in het civielrecht een "vrije bewijslast"; wat inhoudt dat in beginsel alles is toegestaan. Daarop kan slechts in beperkte gevallen een uitzondering worden gemaakt. De vraag de bij mijn opkomt is: waarom wordt je bewijs geweigerd? Wordt het bewijs buiten de zitting gehouden om reden X of Y; of "durft/wil" je het bewijs zelf niet aandragen? Ik wil je dolgraag helpen, maar heb nu te weinig info.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds