Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
auto veilig te...
incasso proced...
Meerdere schul...
Ingebrekestell...
Master Strafre...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 29 apr 2025 16:24
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Brief van een Duits incassobureau, maar ik weet nergens van!
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2005 0:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ter informatie;
Over de firma Firma Afendis AG een gehele forum thread.
De Site van Afendis.
Een site over computerbedrog waar Afendis óók mee te maken heeft.
Voor zover ik heb kunnen nagaan maak Afendis voornamelijk gebruik van dialers (heel dure 0900 telefoonnummers). Hierbij de algemene voorwaarden die aanvaard zouden moeten worden. (Stilzwijgende instemming)
Nog een forum.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2005 0:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien dus maar eens zoetjes contact opnemen met de plaatselijke politie (in Munchen dus) en onschuldig vragen of die firma's bekend bij heb zijn omdat je die briefjes niet vertrouwt? (incl. aanbieden e.e.a. even te faxen, waarbij je je ongerustheid n.a.v de internetsites vermeldt)

Tja, SOMS kun je de post maar gewoon beter weggooien en net doen of je niet bestaat ..... (hoewel dat ook geen garantie om van dit soort lastpakken verschoond te blijven)

Het levert een hoop werk, kosten en kopzorg op, dat is zeker. Confused

Over welk bedrag praten we eigenlijk?
moontje

BerichtGeplaatst: za 24 sep 2005 9:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De websites waarnaar wordt verwezen heb ik wel bekeken, maar alles in het duits dus ik begrijp de strekking wel maar hoe het nou precies zit...
De politie in duitsland bellen gaat me wel ver (en ik kan dat zeker niet in het duits dus dat wordt toch lastig...)

Het gaat trouwens om een bedrag van 156.32 euro
Bekijk profiel Stuur privé bericht
aalita

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUN

BerichtGeplaatst: za 24 sep 2005 11:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jeetje wat een lastige kwestie zeg. Ik vroeg me een ding af. Hoe komen ze aan je adres? Ben je ook nooit op die website gekomen, dat je per ongeluk iets aangevinkt hebt(omdat je duits ook niet goed is?) Ik wil hiermee niks zeggen hoor.... Ik vraag me dit gewoon af zodat ik een beter beel kan schetsen van je situatie.
Verstuur e-mail
Perasti

BerichtGeplaatst: za 24 sep 2005 14:18    Onderwerp: AANGIFTE DOEN !!! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou niet lang twijfelen. Je hebt niets besteld, er is niets bezorgd, kortom je hebt geen idee waar dit vandaan komt.
Dit is een duidelijk geval van oplichting.
Daar is maar 1 oplossing voor. Ga naar je lokale politie en doe aangifte van oplichting.
De politie heeft de middelen en de instrumneten om deze zaak aan te kaarten bij de duitse collega's. Ga niet zelf pionieren, doe wat een ieder zou moeten doen bij een strafbaar feit, AANGIFTE doen.

Succes.

Perasti
Martijn

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2005 17:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op het moment dat niemand aangifte doet blijf je situaties als dit houden, nu ben ik het absoluut eens dat dit een vervelende situatie is maar ik denk dat contact met de Nederlandse politie nieteens zo gek zou zijn.
Verstuur e-mail
moontje

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005 12:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Weer een reactie van het incassobureau ontvangen. Hierbij zit een lijst met gegevens die ze van me hebben.
Buiten m'n naam en adres klopt hier dus niets van. Er staat een heel raar emailadres genoemd (eindigt op .co.uk, dus volgens mij engels!) en verder staan er allerlei kaartnummers (voor een Afendiskaart) en codes genoemd die mij dus niets zeggen.
De bijgevoegde duitse (*zucht*) brief vraagt (voor zover ik het begrijp) om de gegevens te controleren en indien deze niet kloppen zullen ze dit bij Afendis neerleggen.
Ik heb dus meteen weer een brief teruggeschreven dat deze gegevens niet kloppen en mij onbekend zijn, en dat het erop lijkt dat er iemand misbruik van mijn gegevens maakt. Dat ik hoop dat ze het een en ander zullen nagaan en de verantwoordelijke persoon hiervoor zullen vinden.

Ik ben trouwens wel van mening dat er bij Afendis iets mis moet zijn als er op deze manier zaken gedaan wordt, maar dat heb ik maar niet vermeld....moet ze niet tegen de haren instrijken.

Hopelijk komt er nu schot in de zaak. Gelukking had deze laatste brief al een andere intonatie dan de dreigende incassobrieven, het lijkt erop dat er nu tenminste iemand mee bezig is.
Perasti

BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005 20:10    Onderwerp: Doe wel aangifte Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou toch aangifte doen, anders zullen anderen misschien ook slachtoofer worden. Ook bestaat de mogelijkheid dat een nederlands incassobureau het misschien over gaat nemen. Als die gaan innen dan heb je een hoop problemen om dat weer ongedaan te krijgen. Met een aangifte sta je sterk en wordt er echt iets aan gedaan !!!
aalita

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUN

BerichtGeplaatst: di 04 okt 2005 13:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja er zit echt niets anders op dan aangifte doen. Ik zou er niet te lang mee wachten als ik jou was!
Hou ons op de hoogte van de gang van zaken. Ik ben (en waarschijnlijk ook andere forum-leden) benieuwt hoe het afloopt en of je ook wat aan alle adviezen die je hebt gekregen nut had.
Verstuur e-mail
Céline

Céline

Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HZu

BerichtGeplaatst: do 06 okt 2005 15:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat moet je nu doen?

- aangifte doen bij de politie in nederland
- een brief sturen naar dat duitse bureau met de mededeling dat je aangifte hebt gedaan
- vragen of zij een handtekening van jou hebben dat het pakje is bezorgd

- aan het incasso vermelden dat zij onjuiste informatie hebben verkregen via dat bedrijf en verder geen aanmaningen wenst te krijgen die onjuist zijn

en daarna niet meer reageren op stomme incassobrieven.
Het klinkt heel eng om een deurwaarder aan je deur te hebben maar geloof me een deurwaarder zal echt niet gelijk je huis binnen stormen om je huis leeg te halen, zij gaan echt wel eerst met jou rond de tafel zitten om het feit als jij kunt aantonen dat het nergens op slaat.

en dus zeker weten alles op een rij zetten en AANGIFTE doen. eventueel geeft de nederlandse politie aan dat je naar duitsland moet, maar dan moeten ze in duitsland maar zorgen voor een tolk of zo...

SUCCES
Bekijk de homepage MSN messenger
paapst

Leeftijd: 50
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: za 08 okt 2005 11:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste moontje,

Je moet gewoon niet meer reageren. De bewijslast ligt bij hen en niet bij jou! Alles wat je ze nu toestuurd daar kunnen ze misschien op een later moment misbruik van maken.
Overigens zal een deurwaarder nooit iets doen zonder een rechterlijke uitspraak van een nederlandse (kanton)rechter.
Bekijk de homepage
Sovereign

Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: za 08 okt 2005 15:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

paapst schreef:
Beste moontje,

Overigens zal een deurwaarder nooit iets doen zonder een rechterlijke uitspraak van een nederlandse (kanton)rechter.
Dit is dus niet helemaal waar. Als er een vonnis in DL wordt uitgesproken is dit niet zo heel moeilijk om dit in NL tenuitvoer te leggen. Ik weet alleen niet zo hoe de Duitse rechter zal omspringen hiermee en hoe gemakkelijk daar een verstekvonnis wordt verleend.
Bekijk de homepage
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: zo 09 okt 2005 22:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt me dat in deze Céline een goed advies heeft gegeven.
Overwegen aangifte te doen lijkt me een goede stap momenteel.
marcel

marcel

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2005 12:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is het misschien een idee om eens contact op te nemen met het Steunpunt acquisitiefraude?
via http://www.fraudemeldpunt.nl vind je meer informatie!
paapst

Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2005 13:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sovereign schreef:
paapst schreef:
Beste moontje,

Dit is dus niet helemaal waar. Als er een vonnis in DL wordt uitgesproken is dit niet zo heel moeilijk om dit in NL tenuitvoer te leggen. Ik weet alleen niet zo hoe de Duitse rechter zal omspringen hiermee en hoe gemakkelijk daar een verstekvonnis wordt verleend.

Je hebt gelijk... het ging niet om de kantonrechter maar om de voorzieningenrechter.

Om een Duits vonnis in Nederland ten uitvoer te leggen is conform de EEX-verordening altijd een exequatur nodig. De bevoegde rechter daartoe is de voorzieningenrechter bij de rechtbank. Tegen deze beslissing staat binnen een maand na betekening altijd een rechtsmiddel open (art 43 EEX-Vo) bij de nederlandse rechtbank. In dat geval toetst men (art. 35 lid 1 EEX-Vo) ondermeer op de bevoegdheid van de Duitse rechter. Om meerdere redenen is die Duitse rechter in dit specifieke geval niet bevoegd (een aantal redenen zijn al genoemd) en derhalve zal het Duitse vonnis niet uitvoerbaar worden verklaard.
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds