|
Auteur |
Bericht |
Apothegm
|
Geplaatst: do 01 sep 2005 19:23 Onderwerp: Disclaimer? |
|
|
Hallo,
Ik ben aan een site t werken voor mijn band Apothegm. Deze band is niet bekend en slechts stedelijk/regionaal actief. Ik zag echter op verschillende vergelijkbare bandsites een disclaimer staan.
Nu is mijn vraag:
In hoeverre is het nodig een disclaimer te hebben en wat moet dan de inhoud zijn (ongeveer) van zo'n disclaimer?
Alvast bedankt,
Jeroen |
|
|
|
 |
de Webmeester Webmeester
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 02 sep 2005 21:21 Onderwerp: |
|
|
Zoals 10a al in het artikel 'Disclaimers en zo, wat heb je eraan' schrijft, is een disclaimer niets anders dan een good-old exoneratiebeding. Een stukje tekst waarmee je aansprakelijkheden zoveel mogelijk afweert. De vraag is dan:
Waar zou de band ueberhaupt voor aansprakelijk gesteld kunnen worden?
Een disclaimer is overigens slechts een klein stukje van de juridische kennisgevingen die je eventueel aan de bezoekers van de bandsite wilt overbrengen. Het lijkt erop dat - op websites - 'disclaimer' steeds meer een (imho verkeerd gekozen) verzamelnaam wordt voor al deze informatie.
Een voorbeeldje:
Apothegm is niet verantwoordelijk voor handelingen van derden welke mogelijkerwijs voortvloeien uit het beluisteren, bekijken en lezen (Oftelwel: ' het gebruik' of ' het tot zich nemen') van de informatie van deze website. _________________ Meedoen | Nettiquette | Colofon |
|
|
|
 |
Apothegm
|
Geplaatst: za 03 sep 2005 12:13 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor d info  |
|
|