|
Auteur |
Bericht |
milou
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 11 jul 2005 16:53 Onderwerp: hertentamen rechtsvinding. |
|
|
En hoe vonden jullie de her? het leer gedeelte was wel makkelijker...maar die open vraag blijft moelijk en vervelend vind ik:( wat voor 3 rechtsvragen hebben jullie? |
|
|
|
 |
NvK
|
Geplaatst: ma 11 jul 2005 17:27 Onderwerp: |
|
|
weet iemand of er een antwoordmodel op teletop komt? |
|
|
|
 |
speez
|
Geplaatst: ma 11 jul 2005 17:30 Onderwerp: |
|
|
leervragen waren weer eens bagger, die vage readers slaan nergens op
als rechtsvragen had ik
is er sprake van een onrechtmatige daad van joost?
is er sprake van eigen schulde van erik?
en dan had ik als toegespits iets van de billijkheid, staat in 't einde van 6:101 lid 1
toegespitst heb ik denk ik dus ook fout |
|
|
|
 |
NvK
|
Geplaatst: ma 11 jul 2005 17:37 Onderwerp: |
|
|
ik had dezelfde rechtsvragen (alleen Jaap ipv Joost). Ik had een andere toegespitste vraag, over of de OD toerekenbaar was aan Jaap.
Maarja, we moeten maar afwachten.... zal wel lang duren voordat we de uitslag krijgen. |
|
|
|
 |
speez
|
Geplaatst: ma 11 jul 2005 18:12 Onderwerp: |
|
|
jaap idd
en ja die toegespitste rechtsvraag is volgens mij idd of het ka worden toegerekend, kwam ik een beetje laat, na het tentamen, ook achter  |
|
|
|
 |
NN
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 11 jul 2005 19:44 Onderwerp: |
|
|
mijn rechtsvragen waren
is er sprake van od?
is er sprake van eigen schuld van erik
toegespitate rechtsvr
kan he tonzorgvuldige gedrag van jaap aan gemerkt woredn als onerechtmatig in de zin va art. 6:162 BW?
Ik begreep het doel van dit vak trouwens niet. Ik dacht eerst toen we het voor het eerst kregen waar gaat dit over. Maar een par dingen bijvoorbeeld de dingen die met verbinenissenrecht en met strafrecht te meken hebben vielen bij het voorbereiden van het tentamen een beetje op hun plaats. Maar ik zie geen samenhang!  |
|
|
|
 |
Thomas
|
Geplaatst: ma 11 jul 2005 20:35 Onderwerp: |
|
|
NvK schreef: | ik had dezelfde rechtsvragen (alleen Jaap ipv Joost). Ik had een andere toegespitste vraag, over of de OD toerekenbaar was aan Jaap.
Maarja, we moeten maar afwachten.... zal wel lang duren voordat we de uitslag krijgen. |
Deze toegespitste rechtsvraag is juist. Ik vond dit tentamen wel kat in het bakkie
Ik vind alleen dat we het vak "rechtsvinding"veel te vroeg in het jaar hebben gekregen. Met de kennis die ik nu had van voornamelijk het burgerlijk recht, was de casus simpel. De theorie vond ik ook prima te doen. Ik ga vakantie vieren. Tot in het tweede jaar!  _________________ http://www.mixfight.nl |
|
|
|
 |
MZN
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 68
|
Geplaatst: ma 11 jul 2005 21:19 Onderwerp: |
|
|
Ik had zelf als rechtsvragen:
Is er sprake van een onrechtmatige daad?
Is die Jaap toe te rekenen?
6: 162 lid 1
toegespitst:
Heeft Jaap onzorvuldig gehandeld
idem maar dan lid 2
't viel me op dat er twee hoofdvragen moesten zijn en dat er precies twee hoofdvoorwaarden van lid 1....
Maarja, ik heb ook vakantie nu ja (whee)..  |
|
|
|
 |
milou
|
Geplaatst: ma 11 jul 2005 22:17 Onderwerp: |
|
|
hmm zie je ik begrijp dat deel echt niet
ik had dus als rechtsvragen:
is de schade toerekenbaar?
is er sprake van onrechtmatige daad?
en de toegespitste..
is er sprake van eigen schuld art 6:101?
niet helemaal goed dus nouja hopen dat ik nog wel een paar puntjes krijg.. |
|
|
|
 |
NvK
|
Geplaatst: ma 11 jul 2005 23:47 Onderwerp: |
|
|
hebben jullie het antwoordmodel gezien? Ik vind het allemaal maar vage antwoorden, die casus is ook opeens zo uitgebreid.
ik ben benieuwd of ik het nou heb gehaald. |
|
|
|
 |
Jasper
Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: di 12 jul 2005 0:12 Onderwerp: |
|
|
nou vond het hertentamen echt een makkie, mijn antwoorden komen ook voor het grootste gedeelte overeen met het antwoordmodel. Nou maar hopen dat ik management accounting gehaald heb...
fijne vakantie iedereen!!!  |
|
|
|
 |
NvK
|
Geplaatst: wo 27 jul 2005 13:25 Onderwerp: |
|
|
ik ben benieuwd wanneer we dit cijfer krijgen! Ik wil het nu wel weten, raar vak. |
|
|
|
 |
MZN
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 68
|
Geplaatst: wo 27 jul 2005 16:03 Onderwerp: |
|
|
Ik heb zitten rekenen en 15 werkdagen komt uit op een uiterlijke datum van 1 augustus. Maandag aanstaande dus.... |
|
|
|
 |
MZN
|
Geplaatst: do 28 jul 2005 15:37 Onderwerp: |
|
|
Ik las dit net op teletop:
Quote: | inzage tentamen
Vanaf morgen, 29 juli, zullen de cijfers van het hertentamen Rechtsvinding op U-Twiststaan.
Indien u n.a.v. uw cijfer inzage in uw tentamen wilt, dan dient u tot uiterlijk vrijdag 12 augustus een e-mail te sturen naar:
encyclopedie@law.leidenuniv.nl
onder vermelding van:
- uw naam
- studentnummer
- vak
U krijgt daarna via Teletop bericht op welke dag en uur u uw tentamen kan inzien.
Eventueel kan daarna op individuele basis een gesprek met een van de nakijkers plaatsvinden. |
gepost door meneer Smith.
Ik ben extreem benieuwd of ik die rechtsvinding zooi naar zolder kan bonjouren en 't geheel af kan doen als een boze droom  |
|
|
|
 |
NvK
|
Geplaatst: do 28 jul 2005 16:15 Onderwerp: |
|
|
IK OOK! |
|
|