|
Auteur |
Bericht |
marcel
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: ma 27 jun 2005 15:30 Onderwerp: |
|
|
ha ha daar heb je wel gelijk in, doe ik ook. Toch is er een grote groep die wel al zijn aandacht voor een studie nodig heeft, en dus niet of niet voldoende kan werken om het hoge collegegeld te betalen. Moeten we die mensen dan maar de mogelijkheid op een diploma ontzeggen? Ik vind van niet. _________________ Er zijn twee soorten advocaten: Zij die de wet kennen en zij die de rechter kennen. (NN) |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 27 jun 2005 18:02 Onderwerp: |
|
|
marcel schreef: | ha ha daar heb je wel gelijk in, doe ik ook. Toch is er een grote groep die wel al zijn aandacht voor een studie nodig heeft, en dus niet of niet voldoende kan werken om het hoge collegegeld te betalen. Moeten we die mensen dan maar de mogelijkheid op een diploma ontzeggen? Ik vind van niet. |
Daar hebben ze toch deeltijdopleidingen voor ? En als ze goed zijn, kunnen ze vast wel ergens wat lenen. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 27 jun 2005 18:31 Onderwerp: |
|
|
Maar de kwestie is, dat de mensen van 30 jaar en ouder dus meer moeten lenen dan hun jongere studiegenoten..... _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 27 jun 2005 19:06 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Maar de kwestie is, dat de mensen van 30 jaar en ouder dus meer moeten lenen dan hun jongere studiegenoten..... |
Tja, bij de OU is dat onderscheid er niet. Ik ben gewoon 14 x 209 euro per jaar kwijt, of minder als ik er langer over doe. Daarnaast hoef ik alleen maar een wetttenbundel en een incidentele arrestenbundel te kopen. |
|
|
|
 |
marcel
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: ma 27 jun 2005 19:57 Onderwerp: |
|
|
goed op de OU dus niet. maar er zijn klaarblijkelijk een aantal universiteiten waar dit wel het geval is. lekker dan! _________________ Er zijn twee soorten advocaten: Zij die de wet kennen en zij die de rechter kennen. (NN) |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
|
Geplaatst: ma 27 jun 2005 20:16 Onderwerp: |
|
|
marcel schreef: | goed op de OU dus niet. maar er zijn klaarblijkelijk een aantal universiteiten waar dit wel het geval is. lekker dan! |
OU gebruikt een heel afwijkend systeem, waar je per ECTS betaalt; vroeger was het zo dat je maar 6 modules (=25 ects) hoefde te betalen en de rest zelfs gratis kon krijgen in een jaar, maar dat is helaas van net voor mijn tijd. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 27 jun 2005 23:21 Onderwerp: |
|
|
Zo, da's bijna 3000 Euro per jaar!! Is dat dan voo 14 ECT's? Want dna kun je beter overstappen naar de reguliere uni .... _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
|
Geplaatst: di 28 jun 2005 6:39 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Zo, da's bijna 3000 Euro per jaar!! Is dat dan voo 14 ECT's? Want dna kun je beter overstappen naar de reguliere uni .... |
Yep, 3k per jaar; overstappen naar een reguliere uni ? Ik overweeg het wel, maar elke vorm van studeren aan een reguliere uni kost mij veel meer tijd. En dat is nu net iets wat ik minder heb dan geld
Het is voor mij juist ideaal dat ik alleen wanneer ik er tijd voor heb, zoals op mijn papa-dagen, kan studeren en dat ik nauwelijks tot niet gebonden ben aan vaste bijeenkomsten.
Nadeel is natuurlijk wel dat ik contact met mede-studenten primair op Internet aangewezen ben en omdat je medestudenten bij de OU elk een eigen tempo hebben, is er onderling tussen de studenten maar weinig communicatie over de stof. |
|
|
|
 |
Nemine contradicente Moderator
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2250
|
Geplaatst: di 28 jun 2005 8:27 Onderwerp: |
|
|
Voor 3000 euro per jaar zijn er denk ik wel andere mogelijkheden. _________________ Legere Iudicare Reparare |
|
|
|
 |
A.G. Ton
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: di 28 jun 2005 8:41 Onderwerp: |
|
|
Klinkt misschien beetje raar, maar wat is de OU ? En wat een rare termijnen 14 maal een aflossing. _________________ Recht is Recht, en voor jou maken ze dat heus niet krom |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
|
Geplaatst: di 28 jun 2005 9:15 Onderwerp: |
|
|
A.G. Ton schreef: | Klinkt misschien beetje raar, maar wat is de OU ? En wat een rare termijnen 14 maal een aflossing. |
Open Universiteit; 't is geen aflossing, maar je betaalt per module. En elke module is 4,3 ects.
Nemine contradicente schreef: | Voor 3000 euro per jaar zijn er denk ik wel andere mogelijkheden. |
Vergeet ook niet dat je bij de OU flexibel bent met je tempo; wanneer zoals ik vorig jaar, een half jaartje niet aan studeren toekomt vanwege een kleine, dan kost je dat niets extra's.
Dus ik wist vooraf al dat een complete studie mij ongeveer 12000 euro ging kosten, ongeacht de duur. 't Is trouwens zelfs iets minder want o.a. de scriptie kost niet zoveel. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: di 28 jun 2005 11:35 Onderwerp: |
|
|
Nu ja, met dit soort bedragen kun je bij het betalen van gewoon collegegeld ook wel een tijdje op je kont zitten, lijkt me. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: vr 19 aug 2005 19:09 Onderwerp: |
|
|
Even een update: ik heb een verzoek ingediend het collegegeld gelijk te trekken (ongeacht de leeftijd). Het is afgewezen (gut zeg .... )
Heeft iemand anders het nog geprobeerd? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 20 aug 2005 14:28 Onderwerp: |
|
|
Waarom is het afgewezen? Vindt men de eerdere uitspraak van de CGB niet van toepassing of legt men die gewoon naast zich neer? |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: za 20 aug 2005 16:32 Onderwerp: |
|
|
Die legt men naast zich neer ("De CGB is formeel een adviesorgaan aan de regering. Die uitspraken van de Commissie hebben geen (wettelijk) dwingend karakter.")
Verder wordt verwezen naar de Wet op het Hoger Onderwijs en Wetenschappelijk Onderzoek en dan met name artikel 7.43 lid 2 WHW, alsmede naar een eerdere uitspraak van het College van Beroep voor het Hoger Onderwijs. en de parlementaire behandeling van een voorstel voor wijziging van art. 7.43 WHW in 2000.
(om de antwoordbrief even in een notedopje weer te geven) _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|