Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 17 aug 2025 23:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Studenten die in 4 jaar klaar willen zijn met hun studie!
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2004 12:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Flash: of je uiteindelijk goed terecht komt is nog maar afwachten Razz, de toekomst ziet er gunstig voor je uit maar je weet maar nooit! Wink

@ Eva: volgens mij trek jij hier een voorbarige conclusie! Rechtenstudente21 zegt niet dat iedereen die het in 4 jaar af wil maken een nerd is zonder sociaal leven of wat dan ook.

Laatst aangepast door Michèle op wo 07 apr 2004 12:40, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2004 12:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Metewes: Daar had ik het ook niet over, met die voorbarige conclusie bedoel ik dat zij zegt dat je arbeidskansen niet zo goed zijn als je 1 afstudeerrichting hebt en dat vind ik erg voorbarig!
Skiwi

BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2004 13:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zit eens even hier alle reacties te lezen, maar heeft iedereen zoveel geldbomen in zijn tuin groeien? Ik probeer mijn studie zo snel mogelijk af te ronden. Ik zou er wel langer over willen doen, maar ik verkeer niet in de positie om jaren te lanterfanten met ´sociale contacten´ simpelweg omdat ik daar het geld niet voor heb. Als ik het in 4 jaar haal, krijg ik tenminste nog geld van de IB-groep en hoef ik hopelijk zo min mogelijk te lenen.. Want om nu gelijk met een grote lening te beginnen als ik ga werken heb ik liever ook niet. Maar ik geloof dat ik een van de weinigen ben die er zo over denkt..
It's me ... Peetje!

It's me ... Peetje!

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2004 13:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Absoluut niet. Ik ga in september aan het vrijstellingenprogramma in Nijmegen beginnen en hoop deze na 2 jaar af te ronden, dus in de tijd die er voor staat. Dan ben ik 25 en zou ik graag aan het werk willen. Ik krijg nl ook geen geld meer van de IB-groep (ook niet als ik eraan begin) dus zal ook iets moeten regelen. Daarnaast vind ik het zonde dat je "gefocust" bent op twee afstudeerrichtingen, terwijl je best met 1 afstudeerrichting aan het werk kunt. Wie garandeert immers dat je met 2 afst.richtingen wel direct een baan aangeboden krijgt zonder dat je ervaring hebt? Ik weet dat dit ook niet gesteld is zo (dus niet persoonlijk opvatten) en als het zo zou werken zouden meer mensen het risico nemen om te lenen en in twee richtingen af te studeren. Zelf ben ik geïnteresseerd in strafrecht en privaatrecht, maar ga toch een keuze maken aan het einde van de rit.
Flash
Moderator
Flash

Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2004 13:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee hoor Skiwi! Je hebt absoluut gelijk!! De financiele situatie is ook hetgene wat mij richting de fulltime baan duwt. Als ik me daarover geen zorgen zou hoeven te maken zou ik misschien nog wel 2 jaartjes doorstuderen!
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Michèle
Moderator
Michèle

BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2004 14:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf uitmaken hoe hij/zij met de kosten van studeren omgaat.
Zelf ben ik niet zo bang voor dat lenen, zeker niet als dat de mogelijkheid is om meer uit je studie te halen. Het terugbetalen gaat inkomensafhankelijk, dus het is niet zo dat je de eerste 5 jaar dat je werkt alsnog op een houtje moet bijten omdat alles wat je boven het minimuminkomen verdient terugbetaalt moet worden. Bovendien is de VVD aan de macht, dus wellicht zit er nog een aantrekkelijke fiscale regeling aan te komen... Wink
V. van den Bos

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: di 13 apr 2004 17:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ja wel leuk die VVD, maar ons aller Staatssecretaris Nijs wil de kosten verhogen. En aangezien ze door het instemmen van de PvdA een meerderheid...zie ik het allemaal treurig in Crying or Very sad
Bass

Bass

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UM

BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2004 17:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rechtenstudente21 schreef:
Foutje: "meeste" moet "meesten" zijn in de eerste zin!

Maar dat hebben jullie, aankomende juristen, waarschijnlijk al gezien Laughing

FOUT! "Meeste" is wel goed, want je moet lezen "meeste studenten", maar omdat "studenten" al vóór de komma staat, hoeft het niet te worden herhaald.
"Meesten" gebruik je alleen in een zelfstandige zin: "De meesten vinden dat Nederland zich moet terug trekken uit Irak".
Bekijk de homepage
G.

BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2004 12:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mensen,

zit toch niet zo te tobben over die knaken. Daar is echt de IBG voor. Heel relaxete aflossingsregelingen en een laag rente-percentage, wat wil je nog meer? In 4 jaar alles afknallen zodat je dan meteen tot je 65 de ballen (ook voor de dames) uit je broek kan werken. Kom op zeg! studeren tot je erbij neervalt, werken kun je tot je dood gaat. Durf te leven en maak je in vredesnaam niet zo druk over die knaken..............
Shame on you
Moderator
Flash

BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2004 13:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik snap af en toe waarom er nou mensen zijn die het idee hebben dat als je binnen 4 jaar afgestudeert en thuiswonend bent dat je dan niet geleeft zou hebben!

Ik studeer nu in mijn 5de jaar af, omdat ik het tweede jaar de verkeerde keus gemaakt heb (fiscaal recht). M.a.w. qua vakken voor notarieel ben ik dus binnen de 4 jaar afgestudeerd en tijdens die periode heb ik alleen maar thuis gewoond en niet op kamers. Maar ik durf toch wel te zeggen dat ik, naar mijn maatstaven, genoten heb van het leven tot dusverre.

Ik bedoel, ik ben een instrument gaan bespelen (één van mijn wensen), heb alle sporten kunnen uitoefenen die ik wilde (en dat doe ik dus nog steeds), heb veel plezier gemaakt en leuke dingen gedaan met vrienden, af en toe wat impulsieve dingen tussendoor gedaan en bovenal gewoon genoten van alles wat er op mijn pad gekomen is.

In welke zin heb ik dan niet geleefd? En in welke zin leef ik niet meer als ik afgestudeerd ben? Tuurlijk zul je andere dingen gaan doen, maar dat hoort nou eenmaal bij het proces van volwassen worden. Ik heb niet het gevoel dat nog een paar jaar doorstuderen iets zou toevoegen aan mijn leven.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap best dat er een hoop mensen zijn die het doorstuderen voor een jaar of wat iets toe vinden voegen. Maar ik vind niet dat je niet zou leven op het moment dat je het niet zou doen....
Juul

Juul

BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2004 13:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien ligt het in de aard van mensen, dat sommige mensen wel zeggen dat ze geleefd hebben, en dat volgens hun ook gedaan hebben, terwijl anderen een andere opvatting van 'leven' hebben...
Dat zou best eens dit verschil kunnen uitmaken....
Ik zelf zou geen genoegen kunnen nemen met thuiswonen en in 4 jaar afstuderen, maar dat ligt misschien aan mijn persoonlijkheid. Ik ben nogal een spring in het veld en ben avontuurlijk ingesteld, en wil overal de grens weten en dergelijke. Op die manier wil ik mijn eigen grenzen verleggen, en dus zou ik niet het gevoel hebben geleefd te hebben als ik alleen maar had thuisgewoond....

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
G.

BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2004 14:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tsja,

mensen die niet op kamers zitten en dus studeren in de plaats waar ze al 18 jaar rondgehangen hebben voor dat ze gingen studeren snappen dit inderdaad niet. Dit waren op de middelbare school ook al geen vrienden van me. Is gewoon een bepaald slag mensen. En iedereen die op kamers zit weet precies wat ik bedoel!! Wink

Juul

BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2004 14:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet precies wat je bedoelt, en ik heb niet eens 18 jaar op een en dezelfde plek gewoond, ik ben met 13 verhuisd, en met 17 op kamers gegaan.
Maar wat ik je wel wil meegeven is dat er ook andere insteken zijn van dit verhaal en dat mensen anders kunnen zijn, zonder daar direct over te oordelen.
Ik ben waarschijnlijk net als jij, alleen ik kan ook iemand als bijv. Flash goed begrijpen.
Het allerbelangrijkste is in ieder geval dat eenieder blij is met zijn/haar eigen situatie

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Flash
Moderator
Flash

BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2004 15:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik geloof ook dat er een zegswijze is die zegt dat je niet iedereen over één kam kunt scheren. Ik studeer niet in de plaats waar ik al 18 jaar gewoond heb, want ik woon niet in Amsterdam en als ik aan het studeren ben, ben ik niet thuis. Daarbij komt nog eens het feit dat ik meer niet thuis ben dan dat ik wel thuis ben.....Dus ik ben toch echt bang dat je verhaal voor mij niet opgaat.
Eva

Eva

Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2004 16:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wordt er ook nog wel beseft dat niet iedereen die dat wil op kamers KAN gaan wonen???!!!! Ik heb tot m'n 20e elke dag als een gek gezocht naar een kamer maar die zijn er helaas niet in overvloed hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het is dankzij mijn ouders dat ik nu sinds een jaar op mezelf woon ( huis gekocht) want een huis huren dat ging dus echt niet!!!
En ik ken nog heel veel anderen in mijn omgeving die staan te springen om uit huis te gaan maar er zijn geen huurhuizen!! ( heb het dus niet over één huis voor 20 man met 1 badkamer)

En als je wilt leven hoeft dat toch niet persé tijdens je studie, je kan ook lekker afstuderen in 4 of 5 jaar en daarna gaan reizen of andere dingen gaan doen, je hoeft niet meteen wat met je studie te gaan doen als je klaar bent, en als je dat wel wilt moet je dat lekker zelf weten.

Waar gaat dit over?!! Confused
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds