|
Auteur |
Bericht |
SabinaP Gast
|
Geplaatst: ma 25 apr 2005 9:12 Onderwerp: Verzekering |
|
|
hoi ik heb een probleempje,hopelijk kan iemand hier helpen?
Ik kreeg namelijk rekening van 500 euro van UNIVE,terwijl ik bij OHRA verzekerd bent,
en ze zeggen nu dus dat omdat ik een offerte heb aangevraagd ooit (via i'net) het gelijk bindend is,
terwijl in de voorwaarde op de site staat van niet,maar dat is achterhaald zeggen ze bij Unive,alleen nooit bijgewerkt,
Nu moet ik dus betalen terwijl ik al 3 jaar OHRA heb,
er is mij verteld dat de langst lopende verz. het 1e recht heeft,
weet iemand of dit zo is?? want dit is niet eerlijk,ik ben 20,en ik kan dit nooit betalen ..
MVG Sabina Pronk |
|
|
|
 |
MV Gast
|
Geplaatst: ma 25 apr 2005 9:28 Onderwerp: |
|
|
Lijkt me grote onzin van Unive dat als je een offerte aanvraagt, dat je dan gelijk aan een verzekering vast zit.
Een offerte kan pas een overeenkomst worden als jij de offerte (hun aanbod) aanvaardt. Is het bij aanvraag van die offerte gebleven of heb je daarna nog ander contact met ze gehad?
De brief die je ontvangen hebt, weet je zeker dat die van Unive afkomstig is? Check voor de zekerheid de gegevens die in die brief staan met de gegevens die je op de Unive website kunt vinden.
Mogelijk zit er iemand anders achter die jouw gegevens heeft weten te bemachtigen en die zich nu voor Unive uitgeeft. Dit klinkt dusdanig als intimidatie van mensen dat ik me niet kan voorstellen dat een normale bekende verzekeringsmaatschappij zich daaraan schuldig maakt. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 25 apr 2005 10:31 Onderwerp: |
|
|
Op fok! zeg je dat voor 'online afsluiten' hebt gekozen; dat is iets heel anders dan een offerte aanvragen. |
|
|
|
 |
M
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 25 apr 2005 11:44 Onderwerp: |
|
|
"online afsluiten" is inderdaad een hele andere actie dan een offerte aanvragen.
Dan vraag ik me af waar precies stond op hun website dat daarmee geen verzekering afgesloten werd, want dat is wellicht het enige waarmee je er nog onderuit kunt komen dan. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 25 apr 2005 13:31 Onderwerp: |
|
|
Geldt bij dit soort overeenkomsten geen bedenktijd?? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 25 apr 2005 22:47 Onderwerp: |
|
|
De 7 dagen bedenktijd lijkt hier niet van toepassing te zijn omdat het over een overeenkomst tot het verrichten van een financiële dienst gaat (tenminste, verzekeringen lijken mij daaronder te vallen). Zie artikel 7:46i lid 2 BW.
In ieder geval is op het andere forum te lezen dat het probleem al is opgelost. |
|
|
|
 |
Kafka
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: di 26 apr 2005 0:52 Onderwerp: |
|
|
Waarom zou iemand het eerst op het Fok! forum zetten en daarna hier???
Op Fok! zitten wel een paar goede juristen maar het lijkt me toch niet de aangewezen plaats. _________________ Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden... |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: di 26 apr 2005 7:55 Onderwerp: |
|
|
Kafka schreef: | Waarom zou iemand het eerst op het Fok! forum zetten en daarna hier???
Op Fok! zitten wel een paar goede juristen maar het lijkt me toch niet de aangewezen plaats. |
Een aantal afgestudeerden loopt zowel hier, op GoT als op Fok! (WGR) rond. |
|
|
|
 |
Kafka
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: di 26 apr 2005 9:17 Onderwerp: |
|
|
Dat weet ik, ik hang er zelf ook vaak genoeg rond.
Maar het Fok! forum en met name GoT lijken mij niet de meest logische sites om een dergelijk probleem naar voren te brengen. _________________ Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden... |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: di 26 apr 2005 9:25 Onderwerp: |
|
|
Als je een verzekering afsluit hoor je toch ene polis te krijgen?! Als je die niet hebt gehad lijkt het me vrij duidelijk, als je die ooit wel hebt gehad ben je dom geweest dat je het niet gelijk weer beeindigd hebt.. Ik heb met de Postbank gehad dat ze zonder mijn instemming even een verzekering voor mij afsloten, en dat kon ik binnen zoveel tijd (een maand, of 2 weken ofzo) schriftelijk weer beeindigen, en toen kreeg ik netjes mijn reeds afgeschreven premie teruggestort... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
|