mattjeu
Leeftijd: 45 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: zo 22 dec 2024 12:06 Onderwerp: gezocht: jurisprudentie over wel/niet ontvangen email |
|
|
Hi, ik ben op zoek naar recente uitspraken over de houdbaarheid van serverberichten als bewijs, bij het aantonen van ontvangst van een email bericht.
De rechtspraak gebruikt bijvoorbeeld "zivver" maar de meeste bedrijven gaan er nog steeds van uit dat als ze een email succesvol verstuurd hebben (en dus een serverbericht hebben dat de mail is verzonden), dat dit dan als voldoende bewijs geldt en gelijk staat aan een "aangetekende brief".
Ik heb hier geen duidelijk handvat in kunnen vinden als ik via google zoek naar informatie.
Meestal blijft het bij juridische termen (en die begrijp ik ook) maar gaat men voorbij aan de technische details en verschillende omstandigheden die mogelijk zijn.
De verzender kan immers ook een retourbericht krijgen van de ontvangers mailbox dat deze vol zat, of onbereikbaar was. Maar dit is een los bericht en komt dus pas na de bevestiging van het succesvol "verzenden" aan (de server van de) emailbox van de ontvanger.
Is er iemand die hier meer informatie over weet te vinden? liefts met dus uitspraken waarnaar kan verwezen worden.
Dank! |
|