|
Auteur |
Bericht |
Vossie75
Leeftijd: 49 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: ma 17 jun 2024 12:44 Onderwerp: huurbescherming opslagbox (prive) |
|
|
goedendag,
per 1 juni 2022 heb ik een opslagruimte/klusruimte gehuurd. destijds op naam van mijn BV.
die BV is eind vorig jaar gestopt met zijn activiteiten en per begin januari 2024 is huurcontract overgezet naar mij prive.
is dus nieuw contract getekend welke op mijn prive naam staat. wel staat in contract min of meer dat een voortzetting is en aanpassing vanwege opheffen Bv.
in contract staat verder: deze overeenkomst is per 1 juni 2022 aangegaan voor onbepaalde tijd..... <.....> De huurovereenkomst eindigd door opzegging van huurder of verhuurder.....
Klopt het dat er op door een prive persoon gehuurde opslag/klusruimte geen verdere huurbescherming zit en de verhuurder de huur dus zo kan opzeggen?
Groet
Joost |
|
|
|
|
UwJurist.nl
Leeftijd: 59 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1013
|
Geplaatst: ma 17 jun 2024 13:14 Onderwerp: |
|
|
Voor een opslagbox, klusruimte, garage etc. geldt dat er geen huurbescherming van toepassing is.
Of de huurder zakelijk huurt of in privé is niet relevant.
Het is dan ook slim om een overeenkomst voor een bepaalde tijd te sluiten waarbij niet tussentijds mag worden opgezegd. _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl |
|
|
|
|
Vossie75
Leeftijd: 49 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: ma 17 jun 2024 13:19 Onderwerp: |
|
|
bedankt voor de reactie, daar ging ik al vanuit maar wilde toch even controleren. |
|
|
|
|
|