Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Psychiatrie

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 27 jun 2025 23:01
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Gekocht product niet ontvangen
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Marscha

Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2019 11:25    Onderwerp: Gekocht product niet ontvangen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hopelijk is er hier iemand die mij kan helpen.

Op 15-11 heb ik een fiets gekocht bij City-Bikes. Deze fiets is volgens DHL bezorgd op een adres in de buurt (niet mijn directe buren maar een volledig blok verder en best een stukje lopen, terwijl mijn directe buren gewoon thuis waren, en die ernaast ook.)
Ik was alleen even de kinderen van school halen dus was hooguit 15 minuten van huis en had hem dus helaas net gemist. Ben direct doorgereden naar de woning en aangebeld. Niemand thuis.

Zelfde avond normaals naar de woning toe, dit keer wel iemand thuis. Een meneer deed open en gaf aan dat hij geen pakket heeft en ook niet thuis geweest is die dag.

Mijn fiets is dus weg. Na weken heen en weer bellen met de winkel en de winkel met DHL komen we geen steek verder. De fiets is weg en de winkel geeft DHL de schuld en DHL zegt dat deze bezorgd is. Na 2 weken kreeg ik ook te horen dat er een handtekening is van de bezorging op dat adres. Heel gek want hij was dus niet thuis..

Wel heb ik het adres in de gaten gehouden en ben ik erachter gekomen dat hier mensen van DHL wonen. Meerdere busjes voor de deur en altijd onderling gepraat met jongens van de busjes en het uitwisselen van pakketten.

Ik heb vervolgens op 21-12 een aangetekende brief gestuurd met de vraag of ze alsnog willen zorgen dat de fiets bij mij komt. Geen reactie.

Maandag ga ik ze dus in gebreken stellen en de overeenkomst laten ontbinden maar ik vermoed dat ze hier ook niet op gaan reageren.

De rekening heb ik nog niet betaald die staat bij Afterpay open en afterpay kan hem alleen verwijderen als de winkelier hier toestemming voor geeft, wat ze dus niet doen. Afterpay begrijpt mij gelukkig wel en heeft de rekening de komende 2 weken op hold staan en daarna bellen we even hoe we nu verder moeten en of ze hem nog 2 weken op hold moeten zetten.

Mijn vraag is nu eigenlijk, als ze niet reageren op het ontbinden van het contract, wat kan ik nu verder doen? Wat is de volgende stap?

Ik heb gezocht naar een keurmerk voor een geschillencommissie maar nergens staan ze aangesloten terwijl hun website het volgende zegt:

"Keurmerk van City-Bikes.nl

Niet iedere consument is vertrouwd met het winkelen op internet. Helaas bestaan er nog steeds organisaties die het niet zo nauw nemen met wetgeving. En dat is jammer, want winkelen op internet is gemakkelijk en snel.

City-Bikes.nl is aangesloten bij een erkend keurmerk. Indien u winkelt bij een aangesloten webwinkel weet u als consument dat:

- u veilig kunt betalen
- u zeker weet met bij welk bedrijf u winkelt
- uw privacy gewaarborgd is
- er sprake is van een onafhankelijke geschillenbemiddeling
- de Keurmerk-code door een winkel moet worden nageleefd
- u een afkoelingsperiode van 14 dagen heeft in plaats van de wettelijke 7 dagen

met andere woorden, dat u veilig en betrouwbaar kunt winkelen op internet.

Op alle punten die belangrijk zijn om veilig en vertrouwd te winkelen geeft deze keurmerk aan dat wij daaraan voldoen. Heeft u toch nog vragen over het bestellen via internet, neem dan telefonisch contact met ons op via 010 7864929 of per mail via info@city-bikes.nl."

Lekker duidelijk is dat dus niet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 60
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2019 12:04    Onderwerp: Re: Gekocht product niet ontvangen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Marscha schreef:
....

Niet iedere consument is vertrouwd met het winkelen op internet. Helaas bestaan er nog steeds organisaties die het niet zo nauw nemen met wetgeving. En dat is jammer, want winkelen op internet is gemakkelijk en snel.

City-Bikes.nl is aangesloten bij een erkend keurmerk. Indien u winkelt bij een aangesloten webwinkel weet u als consument dat:

- u veilig kunt betalen
- u een afkoelingsperiode van 14 dagen heeft in plaats van de wettelijke 7 dagen

Op alle punten die belangrijk zijn om veilig en vertrouwd te winkelen geeft deze keurmerk aan dat wij daaraan voldoen. Heeft u toch nog vragen over het bestellen via internet, neem dan telefonisch contact met ons op via 010 7864929 of per mail via info@city-bikes.nl."

Er is dus geen keurmerk, zo te zien. De vage logootjes verwijzen ook niet naar een keurmerk site.

Verder kunt u niet tegelijk in gebreke stellen en ontbinden. Het laatste kan pas als men in verzuim is, dus niet binnen de gegeven redelijke termijn als nog een fiets levert.

Verder doet u zaken met de fietsenwinkel, met DHL hebt u niets te maken.
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Marscha

BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2019 12:22    Onderwerp: Re: Gekocht product niet ontvangen Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
Marscha schreef:
....

- u veilig kunt betalen

Er is dus geen keurmerk, zo te zien. De vage logootjes verwijzen ook niet naar een keurmerk site.

Verder kunt u niet tegelijk in gebreke stellen en ontbinden. Het laatste kan pas als men in verzuim is, dus niet binnen de gegeven redelijke termijn als nog een fiets levert.

Verder doet u zaken met de fietsenwinkel, met DHL hebt u niets te maken.

Sorry ik heb het verkeerd verwoord geloof ik. Met behulp van een jurist heb ik ze eerst in gebreken gesteld op 21-12 via een aangetekende brief waarin ik ze 2 weken gaf om het op te lossen. Ze zijn nu dus nu in gebreke en daarom wil ik maandag een brief sturen waarin ik de overeenkomst wil ontbinden. Zeg ik het zo goed?

Wat is een logische volgende stap wanneer er ook op deze brief geen respons komt?
Marscha

BerichtGeplaatst: za 05 jan 2019 10:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niemand die me kan helpen met de volgende stap?
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: za 05 jan 2019 21:09    Onderwerp: Re: Gekocht product niet ontvangen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Marscha schreef:

Sorry ik heb het verkeerd verwoord geloof ik. Met behulp van een jurist heb ik ze eerst in gebreken gesteld op 21-12 via een aangetekende brief waarin ik ze 2 weken gaf om het op te lossen. Ze zijn nu dus nu in gebreke en daarom wil ik maandag een brief sturen waarin ik de overeenkomst wil ontbinden. Zeg ik het zo goed?

Wat is een logische volgende stap wanneer er ook op deze brief geen respons komt?

Dan ligt de bal bij de verkoper. U hebt ontbonden en dat betekent dat wat u betreft de betalingsverplichting is komen te vervallen.

Er zijn geen verdere stappen die u kunt nemen. Waarbij wel even aanneem dat u Afterpay, die ook partij is in deze kwestie, op de hoogte stelt van de ontbinding.
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds