|
Auteur |
Bericht |
Marscha
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 3
|
Geplaatst: vr 04 jan 2019 11:25 Onderwerp: Gekocht product niet ontvangen |
|
|
Hopelijk is er hier iemand die mij kan helpen.
Op 15-11 heb ik een fiets gekocht bij City-Bikes. Deze fiets is volgens DHL bezorgd op een adres in de buurt (niet mijn directe buren maar een volledig blok verder en best een stukje lopen, terwijl mijn directe buren gewoon thuis waren, en die ernaast ook.)
Ik was alleen even de kinderen van school halen dus was hooguit 15 minuten van huis en had hem dus helaas net gemist. Ben direct doorgereden naar de woning en aangebeld. Niemand thuis.
Zelfde avond normaals naar de woning toe, dit keer wel iemand thuis. Een meneer deed open en gaf aan dat hij geen pakket heeft en ook niet thuis geweest is die dag.
Mijn fiets is dus weg. Na weken heen en weer bellen met de winkel en de winkel met DHL komen we geen steek verder. De fiets is weg en de winkel geeft DHL de schuld en DHL zegt dat deze bezorgd is. Na 2 weken kreeg ik ook te horen dat er een handtekening is van de bezorging op dat adres. Heel gek want hij was dus niet thuis..
Wel heb ik het adres in de gaten gehouden en ben ik erachter gekomen dat hier mensen van DHL wonen. Meerdere busjes voor de deur en altijd onderling gepraat met jongens van de busjes en het uitwisselen van pakketten.
Ik heb vervolgens op 21-12 een aangetekende brief gestuurd met de vraag of ze alsnog willen zorgen dat de fiets bij mij komt. Geen reactie.
Maandag ga ik ze dus in gebreken stellen en de overeenkomst laten ontbinden maar ik vermoed dat ze hier ook niet op gaan reageren.
De rekening heb ik nog niet betaald die staat bij Afterpay open en afterpay kan hem alleen verwijderen als de winkelier hier toestemming voor geeft, wat ze dus niet doen. Afterpay begrijpt mij gelukkig wel en heeft de rekening de komende 2 weken op hold staan en daarna bellen we even hoe we nu verder moeten en of ze hem nog 2 weken op hold moeten zetten.
Mijn vraag is nu eigenlijk, als ze niet reageren op het ontbinden van het contract, wat kan ik nu verder doen? Wat is de volgende stap?
Ik heb gezocht naar een keurmerk voor een geschillencommissie maar nergens staan ze aangesloten terwijl hun website het volgende zegt:
"Keurmerk van City-Bikes.nl
Niet iedere consument is vertrouwd met het winkelen op internet. Helaas bestaan er nog steeds organisaties die het niet zo nauw nemen met wetgeving. En dat is jammer, want winkelen op internet is gemakkelijk en snel.
City-Bikes.nl is aangesloten bij een erkend keurmerk. Indien u winkelt bij een aangesloten webwinkel weet u als consument dat:
- u veilig kunt betalen
- u zeker weet met bij welk bedrijf u winkelt
- uw privacy gewaarborgd is
- er sprake is van een onafhankelijke geschillenbemiddeling
- de Keurmerk-code door een winkel moet worden nageleefd
- u een afkoelingsperiode van 14 dagen heeft in plaats van de wettelijke 7 dagen
met andere woorden, dat u veilig en betrouwbaar kunt winkelen op internet.
Op alle punten die belangrijk zijn om veilig en vertrouwd te winkelen geeft deze keurmerk aan dat wij daaraan voldoen. Heeft u toch nog vragen over het bestellen via internet, neem dan telefonisch contact met ons op via 010 7864929 of per mail via info@city-bikes.nl."
Lekker duidelijk is dat dus niet. |
|
|
|
 |
UwJurist.nl
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1017
|
Geplaatst: vr 04 jan 2019 12:04 Onderwerp: Re: Gekocht product niet ontvangen |
|
|
Marscha schreef: | ....
"Keurmerk van City-Bikes.nl
Niet iedere consument is vertrouwd met het winkelen op internet. Helaas bestaan er nog steeds organisaties die het niet zo nauw nemen met wetgeving. En dat is jammer, want winkelen op internet is gemakkelijk en snel.
City-Bikes.nl is aangesloten bij een erkend keurmerk. Indien u winkelt bij een aangesloten webwinkel weet u als consument dat:
- u veilig kunt betalen
- u zeker weet met bij welk bedrijf u winkelt
- uw privacy gewaarborgd is
- er sprake is van een onafhankelijke geschillenbemiddeling
- de Keurmerk-code door een winkel moet worden nageleefd
- u een afkoelingsperiode van 14 dagen heeft in plaats van de wettelijke 7 dagen
met andere woorden, dat u veilig en betrouwbaar kunt winkelen op internet.
Op alle punten die belangrijk zijn om veilig en vertrouwd te winkelen geeft deze keurmerk aan dat wij daaraan voldoen. Heeft u toch nog vragen over het bestellen via internet, neem dan telefonisch contact met ons op via 010 7864929 of per mail via info@city-bikes.nl."
Lekker duidelijk is dat dus niet. |
Er is dus geen keurmerk, zo te zien. De vage logootjes verwijzen ook niet naar een keurmerk site.
Verder kunt u niet tegelijk in gebreke stellen en ontbinden. Het laatste kan pas als men in verzuim is, dus niet binnen de gegeven redelijke termijn als nog een fiets levert.
Verder doet u zaken met de fietsenwinkel, met DHL hebt u niets te maken. _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl |
|
|
|
 |
Marscha
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 3
|
Geplaatst: vr 04 jan 2019 12:22 Onderwerp: Re: Gekocht product niet ontvangen |
|
|
UwJurist.nl schreef: | Marscha schreef: | ....
"Keurmerk van City-Bikes.nl
Niet iedere consument is vertrouwd met het winkelen op internet. Helaas bestaan er nog steeds organisaties die het niet zo nauw nemen met wetgeving. En dat is jammer, want winkelen op internet is gemakkelijk en snel.
City-Bikes.nl is aangesloten bij een erkend keurmerk. Indien u winkelt bij een aangesloten webwinkel weet u als consument dat:
- u veilig kunt betalen
- u zeker weet met bij welk bedrijf u winkelt
- uw privacy gewaarborgd is
- er sprake is van een onafhankelijke geschillenbemiddeling
- de Keurmerk-code door een winkel moet worden nageleefd
- u een afkoelingsperiode van 14 dagen heeft in plaats van de wettelijke 7 dagen
met andere woorden, dat u veilig en betrouwbaar kunt winkelen op internet.
Op alle punten die belangrijk zijn om veilig en vertrouwd te winkelen geeft deze keurmerk aan dat wij daaraan voldoen. Heeft u toch nog vragen over het bestellen via internet, neem dan telefonisch contact met ons op via 010 7864929 of per mail via info@city-bikes.nl."
Lekker duidelijk is dat dus niet. |
Er is dus geen keurmerk, zo te zien. De vage logootjes verwijzen ook niet naar een keurmerk site.
Verder kunt u niet tegelijk in gebreke stellen en ontbinden. Het laatste kan pas als men in verzuim is, dus niet binnen de gegeven redelijke termijn als nog een fiets levert.
Verder doet u zaken met de fietsenwinkel, met DHL hebt u niets te maken. |
Sorry ik heb het verkeerd verwoord geloof ik. Met behulp van een jurist heb ik ze eerst in gebreken gesteld op 21-12 via een aangetekende brief waarin ik ze 2 weken gaf om het op te lossen. Ze zijn nu dus nu in gebreke en daarom wil ik maandag een brief sturen waarin ik de overeenkomst wil ontbinden. Zeg ik het zo goed?
Wat is een logische volgende stap wanneer er ook op deze brief geen respons komt? |
|
|
|
 |
Marscha
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 3
|
Geplaatst: za 05 jan 2019 10:47 Onderwerp: |
|
|
Niemand die me kan helpen met de volgende stap? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: za 05 jan 2019 21:09 Onderwerp: Re: Gekocht product niet ontvangen |
|
|
Marscha schreef: |
Sorry ik heb het verkeerd verwoord geloof ik. Met behulp van een jurist heb ik ze eerst in gebreken gesteld op 21-12 via een aangetekende brief waarin ik ze 2 weken gaf om het op te lossen. Ze zijn nu dus nu in gebreke en daarom wil ik maandag een brief sturen waarin ik de overeenkomst wil ontbinden. Zeg ik het zo goed?
Wat is een logische volgende stap wanneer er ook op deze brief geen respons komt? |
Dan ligt de bal bij de verkoper. U hebt ontbonden en dat betekent dat wat u betreft de betalingsverplichting is komen te vervallen.
Er zijn geen verdere stappen die u kunt nemen. Waarbij wel even aanneem dat u Afterpay, die ook partij is in deze kwestie, op de hoogte stelt van de ontbinding. |
|
|
|
 |
|