|
Auteur |
Bericht |
IsaAvalon
Leeftijd: 31 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 27 okt 2018 0:38 Onderwerp: uitkoopsom bepalen vanuit huurder |
|
|
Goedenavond!
Ik zit met de volgende vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen aangezien ik er geen snars van af weet:)
Ik woon in een zelfstandige ruimte gevestigd in een huis met nog 3 andere woningen. Nu blijkt dat mijn huisbaas nooit vergunningen hiervoor heeft aangevraagd (hij is op zijn eigen houtje appartementen gaan bouwen in zijn koophuis) waardoor er, na enorm veel getouwtrek tussen gemeente en mijn huisbaas, is besloten dat wij hier illegaal zitten en we eruit moeten. Nu heeft onze huisbaas dit niet netjes naar ons gecommuniceerd.
Hij zegt dat we er 31 dec. uit moesten anders worden we opgepakt(??) en zijn we aansprakelijk. De gemeente kon mij vertellen dat hij naar hun had aangegeven ons er z.s.m. uit te willen hebben, maar dat wij volledig in ons recht staan om dit te weigeren.
Het officiele bericht van de gemeente is dat we er vanaf 1 februari nog maar 2 mensen mogen wonen en vanaf 1 juli iedereen eruit moet zijn.
Wel moet hij een dwangsom gaan betalen als we er nog allemaal wonen na 1 februari.
Mijn vraag:
De gemeente heeft mij geadviseerd om me te laten uitkopen, aangezien de huurder mij er (blijkbaar) niet zomaar uit mag zetten en het met mijn budget ontzettend lastig is een andere woning te zoeken.
Nu vraag ik me af hoe ik dit naar hem moet communiceren (hij liegt alles bij elkaar en 'vergeet' elk gesprek na een dag) en wat een redelijke som zou zijn om voor te leggen. Hoe bereken ik dit?
Ik betaal €550 euro p.m. kale huur met €100,- service kosten. '
Moet ik hiervoor een advocaat inschakelen? Ik heb namelijk een zeer laag inkomen en dus geen groot budget..
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, en als ik te weinig informatie heb gegeven dan zeg het me:)
Groetjes Isaura[/b] |
|
|
|
 |
IsaAvalon
|
Geplaatst: za 27 okt 2018 1:02 Onderwerp: toevoeging |
|
|
Misschien ook handig om erbij te vermelden dat we eruit moeten vanwege het bestemmingsplan. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 27 okt 2018 2:39 Onderwerp: |
|
|
Hier heb je geen advocaat voor nodig. Je laat hem gewoon weten dat je niet vertrekt tenzij je een bepaalde afkoopsom krijgt. Dan kan hij kiezen tussen:
- betalen van de afkoopsom;
- betalen van de dwangsom; en
- het risico problemen te krijgen met justitie wanneer hij je op onfrisse wijze de deur uitwerkt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
IsaAvalon
|
Geplaatst: za 27 okt 2018 22:49 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Hier heb je geen advocaat voor nodig. Je laat hem gewoon weten dat je niet vertrekt tenzij je een bepaalde afkoopsom krijgt. Dan kan hij kiezen tussen:
- betalen van de afkoopsom;
- betalen van de dwangsom; en
- het risico problemen te krijgen met justitie wanneer hij je op onfrisse wijze de deur uitwerkt. |
bedankt voor de reactie! Wat is een redelijke uitkoopsom? Ik lees namelijk heel veel verschillende dingen. 2jaar huur maar ook verhuiskostenvergoeding, het is mij totaal niet duidelijk wat gangbaar en redelijk is. |
|
|
|
 |
UwJurist.nl
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1013
|
|
|
|
 |
|