Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 04 jul 2025 20:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Keuken gekocht, spijt
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marksabrijs

Leeftijd: 74
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: ma 14 mrt 2016 10:53    Onderwerp: Keuken gekocht, spijt Reageer met quote Naar onder Naar boven

Allereerst een korte introductie. Wij hebben een jaar geleden ons handtekening gezet onder het koopcontract van een nieuwbouwwoning. Deze werd zonder keuken geleverd. Wij hebben destijds besloten zaken te doen met een partij van DMG. Zij hanteren nl. de mogelijkheid een keuken te bestellen, maar tot 9 weken voor levering de keuken compleet kunt wijzigen.

Wij zijn nu op het punt van definitief maken aanbeland, maar er begint bij ons steeds meer onvrede te ontstaan. Ze maken keer op keer de domste fouten, én ik als leek moet ze wijzen op het reeds verstrekte & geïmplementeerde leidingsschema. Ze vergeten wat is besproken en verwerken wijzigingen niet in de orderbevestiging. Daarnaast is de werkelijkheid een aantal maal verdraaid. Kortom, wij hebben weinig vertrouwen meer in een goede afwikkeling van dit traject.

Nu is er contractueel bedongen dat ik de factuur van de keuken voor levering dien te voldoen. Tevens is er een annuleringsboete van 30% bedongen.

Ik heb eigenlijk een aantal vragen:
- Kan ik alsnog voor elkaar krijgen dat ik 20% na levering betaal?
- Kan ik op deze klachten onder het contract uit, zonder of met beperkte kleerscheuren. Ik vind 30% te veel.

Wanneer jullie dit nodig achten om de vragen te kunnen beantwoorden; kan ik de klachten verder beschrijven.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 60
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: ma 14 mrt 2016 11:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Men mag een consument nooit verplichten tot meer dan 50% aanbetaling.
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
UwJurist.nl

UwJurist.nl

BerichtGeplaatst: ma 14 mrt 2016 11:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Men mag een consument nooit verplichten tot meer dan 50% aanbetaling. Wel mag bij levering het restant worden gevraagd.
Er onder uit komen, kan pas als u reden heeft voor een ingebrekestelling en men daar vervolgens niet aan voldoet.
Annuleren kan vaak wel tegen minder kosten dan 30%. Maar is er inmiddels niet al e.e.a. besteld? Dan wordt dat steeds lastiger.
marksabrijs

BerichtGeplaatst: ma 14 mrt 2016 11:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
Men mag een consument nooit verplichten tot meer dan 50% aanbetaling. Wel mag bij levering het restant worden gevraagd.
Er onder uit komen, kan pas als u reden heeft voor een ingebrekestelling en men daar vervolgens niet aan voldoet.
Annuleren kan vaak wel tegen minder kosten dan 30%. Maar is er inmiddels niet al e.e.a. besteld? Dan wordt dat steeds lastiger.

Bedankt voor uw snelle reactie!

V.w.b. de betaling; hier de exacte tekst uit de order bevestiging (de koopovereenkomst heb ik momenteel helaas niet bij me):
De betaling
U heeft met uw adviseur afgesproken wanneer en hoe u de betaling van uw keuken gaat regelen. U kunt deze afspraak ook terugvinden op de Orderstatus website en op uw koopovereenkomst.
Tip: Bij de aankoop van een keuken gaat het in de regel om grote bedragen, het is daarom aan te bevelen om ook voor de betaling tijdig voorbereidingen te treffen.
Wij stellen alles in het werk om uw keuken volgens afspraak te leveren, daarvoor vragen wij van u een betaling volgens afspraak. In de praktijk betekent dit dat u het orderbedrag voldoet uiterlijk op het moment van levering.

Houdt u daarom rekening met het volgende:
- De administratieve tijd die nodig is om uw betalingsopdracht te verwerken, bijvoorbeeld van spaarrekening naar rekening courant, maar ook de tijd die wij nodig hebben om uw storting te verwerken.
- We ontvangen de betaling bij voorkeur per bank. Wilt u contant betalen, informeer dan bij uw bank wanneer u over de contanten kunt beschikken.
- Betaalt u via uw hypotheek of een bouwdepot, vraag dan vooraf welke documenten nodig zijn en hoe lang de aanvraag duurt. Betaalt de instelling aan ons of aan u?
- Onze ervaring is dat betalingen vanuit een bouwdepot in de regel twee weken voorbereidingstijd van uw hypotheekverstrekker vergen.

Ik ben nog even ingelogd op de website van de leverancier, en daar staat letterlijk het volgende: "Betaling Per overschrijving voor levering"; Dit mag dus niet?

We hebben al gedreigd met een ingebrekestelling, waarna ze toch hun afspraken nakwamen. Ze zijn niet meer in gebreke, helaas. Wel heeft het vertrouwen natuurlijk een deuk opgelopen. Nu krijgen wij dus een orderbevestiging waar een aantal wijzigingen niet zijn doorgevoerd. Of is dit al een ingebrekestelling waardig??

Wanneer je op klachtensites de betreffende organisatie opzoekt, kom je een aantal klachten tegen die na oplevering zijn blijven door etteren. Dit willen wij uiteraard voorkomen. Het liefst ontbind ik het contract. Er is nog niets besteld.
UwJurist.nl

UwJurist.nl

BerichtGeplaatst: ma 14 mrt 2016 12:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan zo niet beoordelen of u door de combinatie van eerdere ingebrekestelling en de nieuwe problemen al met recht kunt ontbinden of dat nog een (hardere) ingebrekestelling nodig is.
Dan moet echt het hele dossier bestudeerd worden.
Zie ook mijn persoonlijke bericht aan u.
marksabrijs

BerichtGeplaatst: ma 14 mrt 2016 19:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
Ik kan zo niet beoordelen of u door de combinatie van eerdere ingebrekestelling en de nieuwe problemen al met recht kunt ontbinden of dat nog een (hardere) ingebrekestelling nodig is.
Dan moet echt het hele dossier bestudeerd worden.
Zie ook mijn persoonlijke bericht aan u.

Dank u voor uw antwoorden. Hier nog even een verdere uitleg v.w.b. onze klachten:

Tijdens ons eerste verkoop gesprek, was volgens de verkoper alles mogelijk, wanneer wij pimpelpaarse kastjes wilde kon het allemaal. Ze maken de kastjes immers zelf. Daarnaast zei de verkoper dat zij alles konden leveren wat je in de winkels vindt. Zo ook elektrische apparaten.

Wij hebben, na de ingecalculeerde korting te hebben bedongen, uiteindelijk getekend. Anderhalve maand geleden hebben wij dus een afspraak gepland om het e.e.a. definitief te maken. In dit gesprek werd duidelijk dat wanneer wij kleur x op kastje y wilde hebben, dit ineens 1000 euro extra zou kosten 'omdat zij de verf 10 jaar moesten opslaan i.v.m. garantie'. Wij hebben toen besloten voor een andere kast te gaan waarin die kleur standaard werd geleverd. Wij waren toen nog mild, vonden het alternatief ook mooi, en waren derhalve bereid water bij de wijn te doen.

Wij zijn verliefd geworden op een fornuis en koelkast die wij op internet tegen zijn gekomen. Deze konden wij in eerste instantie gewoon bestellen, maar werden tot onze verbazing later in de week gebeld dat dit toch niet mogelijk bleek. Alles wat wij op internet en elders zagen was immers te verkrijgen. Na een hoop, door hun aangeboden, alternatieven, hebben wij gedreigd met een ingebrekestelling als zij hun belofte niet konden nakomen, óf ons van een boretti fornuis konden voorzien, dit uiteraard zonder financiële compensatie onzerzijds. Twee dagen later kregen wij bericht dat het boretti fornuis akkoord was.

Nu dat ik de orderbevestiging er nog eens op na sla, valt mij op dat ons 6cm dik(asociaal, i know) composiete werkblad is vervangen door één van 2cm dik met een opstaand randje dat 6cm dik is. DIT IS TOCH NIET NORMAAL???? Zou dit te maken hebben met het 'voordelige' fornuis ter compensatie? Wij zijn in de winkel namelijk nooit gewezen op het feit dat 6cm dik eigenlijk hol was met een hoog randje..

Help.. wat moeten wij doen.
UwJurist.nl

UwJurist.nl

BerichtGeplaatst: ma 14 mrt 2016 20:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik moet u teleurstellen. Zonder de exacte - complete - teksten te zien, kan ik dit niet beoordelen. Dus vanaf offerte en algemene voorwaarden t/m alle correspondentie.
Ik wil de mensen niet de kosten geven die aangeven dat iets 'zo' zit en dat bij lezing van de stukken het toch 'zus' zit. En niet omdat mensen kwaadwillend zijn, maar omdat ze bijv. iets anders interpreteren, niet alles (goed) lezen enz.
marksabrijs

BerichtGeplaatst: ma 14 mrt 2016 20:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
Ik moet u teleurstellen. Zonder de exacte - complete - teksten te zien, kan ik dit niet beoordelen. Dus vanaf offerte en algemene voorwaarden t/m alle correspondentie.
Ik wil de mensen niet de kosten geven die aangeven dat iets 'zo' zit en dat bij lezing van de stukken het toch 'zus' zit. En niet omdat mensen kwaadwillend zijn, maar omdat ze bijv. iets anders interpreteren, niet alles (goed) lezen enz.

Dat begrijp ik inderdaad. Kan ik het dossier bij hun opvragen? wij beschikken alleen over de oorspronkelijke koopovereenkomst. Er zijn hierop een aantal maal wijzigingen gemaakt, waar wij geen kopietjes van hebben gekregen.

Maar dat van het blad vind ik echt schandalig.
marksabrijs

BerichtGeplaatst: ma 14 mrt 2016 22:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:

Ik heb gereageerd op uw persoonlijk bericht. Ik ga het dossier even compleet maken en op chronologische volgorde aan u doen toekomen.
UwJurist.nl

UwJurist.nl

BerichtGeplaatst: di 15 mrt 2016 8:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U kunt kopieën opvragen. Hopelijk verstrekken ze die ook. Overigens vreemd dat ze dit niet verstrekten, maar ook niet heel handig om er niet om te vragen of er desnoods een foto van maken. Een tip voor de toekomst dus.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds