|
Auteur |
Bericht |
laurensP91
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 14 jan 2016 17:24 Onderwerp: Vervolging OM om vragen naar verboden vuurwerk op een forum? |
|
|
Goedenmiddag,
Laat ik gelijk to the point komen.
een maand of 2 geleden zat ik met wat vrienden een beetje op internet forums te lezen. en gezien we oudjaar samen gingen vieren leek het ons grappig om eens te kijken of er op een dergelijke vraag gereageerd ging worden.
We vroegen naar mensen die vuurwerk verkochten.
enkele weken daarna kreeg ik op een vroege ochtend de politie aan de deur met een huiszoekingsbevel. ik had niks in huis en was dat eigenlijk ook niet van plan. dus ik heb ze mijn huis laten zien, en er is dan ook niets gevonden.
ik was dus in de overtuiging dat dit het was. en ik verder niks meer zou horen.
enkel, een week later kreeg ik een bericht van de Politie dat het OM besloten heeft mij te vervolgen, en of ik op een verhoor kan komen.
nu heb ik enkele vragen hierover.
1. wat kan ik verwachten voor een dergelijk berichtje op internet met de vraag naar verboden vuurwerk? wat ik niet in huis gehad heb.
2. Wat moet ik op het verhoor wel en niet zeggen?
3. hoe sta ik in deze situatie?
Ik heb morgen het verhoor. ik hoop dat iemand mij advies kan geven over deze zaak.
vriendelijk bedankt.
L. Pos. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: do 14 jan 2016 19:21 Onderwerp: |
|
|
Op al die vragen zou je advocaat antwoord kunnen geven, maar gezien je vraag denk ik dat je die niet hebt ingeschakeld.
Mijn vraag terug is dan.. Waarom heb je geen advocaat |
|
|
|
 |
laurensP91
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 14 jan 2016 22:42 Onderwerp: |
|
|
hilde12 schreef: | Op al die vragen zou je advocaat antwoord kunnen geven, maar gezien je vraag denk ik dat je die niet hebt ingeschakeld.
Mijn vraag terug is dan.. Waarom heb je geen advocaat |
Die kan ik helaas niet betalen. |
|
|
|
 |
|