|
Auteur |
Bericht |
SjaakS
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 24 jun 2015 17:54 Onderwerp: Woning huren en een koopwoning bewonen |
|
|
Mijn zoon en zijn gezin komen na een verblijf van twee jaar in het buitenland terug naar Nederland. In Nederland moeten zij nog werk zoeken en een huis. Nu wil ik voor hun een huis huren. Ik woon zelf in een koopwoning.
Mag ik een koopwoning bewonen en ook op mijn naam een huis huren?
De verhuurder wil het huis niet verhuren aan mijn zoon omdat hij (nog) geen inkomen heeft, maar wel aan mij als dat juridisch mogelijk is. |
|
|
|
 |
UwJurist.nl
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1017
|
Geplaatst: do 25 jun 2015 9:41 Onderwerp: |
|
|
Ja, dat mag. Ik raad overigens aan om geen minimum huurtermijn overeen te komen of maar 6 maanden. Wie weet waar uw zoon en partner werk vinden. _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl |
|
|
|
 |
SjaakS
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 25 jun 2015 9:57 Onderwerp: |
|
|
Dank voor je antwoord.
Hoe kan ik de verhuurder laten zien dat het mag? Is daar iets over te vinden? |
|
|
|
 |
UwJurist.nl
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1017
|
Geplaatst: do 25 jun 2015 10:04 Onderwerp: |
|
|
Nee. Er staat nergens dat het niet mag, dus mag het. Een andere oplossing is dat u borg staat. Maar dan moet u voor de zekerheid met uw zoon overeenkomen dat u namens hem de huur op mag zeggen. _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl |
|
|
|
 |
|