Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 05 jul 2025 0:19
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ingebrekestelling en dreigen
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
SV

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 19 feb 2015 14:50    Onderwerp: Ingebrekestelling en dreigen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik heb de volgende brief gekregen van een jachtmakelaar mbt een vermeende opdracht van de plaatsing van een accumonitor ter waarde van 110,00 Euro:

"INGEBREKESTELLING

Ondanks ons eerder schrijven hebben we tot op heden nog geen betaling of bericht van u gehad. Hierbij geven we een laatste kans om te betalen, indien u niet betaald zullen we het geleverde materiaal terugvorderen en binnenkort dus verwijderen uit de boot."

Ik heb opdracht gegeven tot montage van deze accumonitor tezamen met andere opstaande zaken die gerepareerd and geplaatst zouden worden voordat we deze boot zouden kopen. Echter alleen van deze accumonitor hebben wij een nota gekregen die we niet voldaan hebben.

Wat kan ik nu het beste doen?

Met vr. gr.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 60
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: do 19 feb 2015 15:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U hebt opdracht gegeven en toch vindt u dat u niet moet betalen? Dat zult u moeten toelichten. U geeft nu veel te weinig informatie.
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
SV

BerichtGeplaatst: do 19 feb 2015 16:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank voor uw snelle reactie,

Ik heb als onderdeel van de onderhandeling over de koop een lijst opgesteld met zaken die ik aangepast wilde waaronder de installatie van een accumonitor. Na betaling mijner zijds en levering van de boot door de jachtmakelaar was ik niet geheel tevreden. Mede doordat er geen accumonitor geinstalleerd was.

Ik heb de boot teruggebracht en de jachtmakelaar heeft oa een accumonitor geinstalleerd. Zij wilden mij hiervoor factureren maar nadat ik duidelijk had gemaakt dat dit onderdeel was van de initiele aankoop zei de bemiddelaar: dan laten we het hierbij zitten.

Echter na een paar weken ontving ik alsnog een factuur die ik tot op heden niet voldaan heb.
Bronza

Leeftijd: 32
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): RUG

BerichtGeplaatst: do 19 feb 2015 16:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En wat zegt de jachtmakelaar nu? Hebt u contact gehad over de factuur?
miss marple

Leeftijd: 95
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: do 19 feb 2015 18:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het beste kunt u een aangetekende brief en tevens mail sturen naar de jachtmakelaar waarin u uw visie op dit 'misverstand' geeft. En dus ook waarom u zich niet betaalplichtig acht.
Dan weer verzoeken om een schriftelijke reactie van de partij die u aanschrijft.

In zo'n stadium moet je dingen niet meer mondeling afhandelen (tenzij u het gesprek opneemt).
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 60
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: do 19 feb 2015 18:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een belangrijke vraag is wat u / wederpartij kan bewijzen. Als u kunt bewijzen dat dit in de koopprijs begrepen zit, is er weinig aan de hand. Wijs verkoper daar dan nogmaals op per mail.
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
SV

BerichtGeplaatst: do 19 feb 2015 19:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank voor alle reactie’s,

Bronza: Ik heb nog geen contact gehad met de jachtmakelaar.

miss marple: Bedankt voor uw advies, ik ga dit doen.

mr. Monique Doomernik: Ik ben bang dat het een welles/nietes spelletje wordt. Het enige bewijs dat ik heb is een onbeantwoorde email waarin de punten staan die nog aandacht behoefden na de levering van de boot. Ik ga ze een brief terug sturen met redenatie waarom ik niet met de vordering eens ben.

Mijn vraag is of ik met de dreiging dat ze de accumonitor uit mijn boot willen “terugvorderen” iets moet doen. Mijn boot ligt in een jachthaven die vanaf de openbare weg te bereiken is.

Met vr. gr.
miss marple

Leeftijd: 95
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015 11:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik neem aan dat u op dit moment eigenaar van de boot bent en dat alleen de accumonitor nog moet worden betaald? Ik ben geen 'botenmens' maar ik vermoed dat de accumonitor nu een vast onderdeel van de boot is geworden.
Dan is dit een geval van natrekking geworden. Natrekking vindt plaats als een kleinere zaak onderdeel is geworden van een grotere zaak.

Door natrekking wordt u automatisch eigenaar van de accu, omdat u eigenaar van de boot bent. Dat betekent niet dat u niet meer hoeft te betalen voor de accu. Dat moet nog steeds uitgevochten worden.
Het betekent wel dat de jachtmakelaar de accu niet uit uw boot mag verwijderen, het zou dan stelen van uw eigendom zijn, of de makelaar nu een vordering heeft op u of niet.
(moet je dat stelen natuurlijk wel kunnen bewijzen, maar u kunt in uw brief wel op de natrekking wijzen)

Het is me overigens niet duidelijk of u met de bemiddelaar de jachtmakelaar bedoelt, of dat dit iemand anders is.

Zet in uw mail/brief precies neer wat voor afspraken er met wie op welk moment zijn gemaakt. Noem data en namen.
Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen een bepaalde termijn. Stel het krap, bijv binnen 8 dagen.

Laatst aangepast door miss marple op vr 20 feb 2015 15:57, in totaal 1 keer bewerkt
SV

BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015 15:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben inderdaad eigenaar van de boot en hoe u het stelt is er sprake van natrekking.

Ik bedoel met de bemiddelaar inderdaad de jachtmakelaar. Ik heb een koopovereenkomst met de vorige eigenaar gesloten m.b.v. bemiddeling door de jachtmakelaar. Echter de n.a.w. gegevens van de verkoper betreft alleen een naam en postbus en ik heb de verkoper nooit ontmoet. Ik vermoed trouwens dat de verkoper niet bestaat maar dit kan ik niet bewijzen.

Ik heb een email gestuurd met data en namen waarin ik onze afspraken uitleg. Dank u voor uw advies.
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015 23:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor natrekking zie ik vooralsnog onvoldoende grond. De accu is vast te verwijderen door een paar schroefjes los te maken.

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015 23:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

SV schreef:
Ik ben bang dat het een welles/nietes spelletje wordt.

Het lijkt mij eerder dat er sprake is van een misverstand. Zonder contact op te nemen blijft dat misverstand bestaan. Neem dus gewoon contact op en doe dat met een positieve instelling (dus niet op hoge poten protesteren of iets dergelijks).

(edit: ik zie dat je inmiddels een mail hebt gestuurd)
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds