|
Auteur |
Bericht |
Silverpacer
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 12 jan 2015 19:55 Onderwerp: diploma kwijtgeraakt in post |
|
|
Beste juristen,
Ik ben in oktober jl. geslaagd voor de examens Beveiliger. Even later is mijn diploma per post verzonden naar mijn huisadres. Dit beweert de organisatie die het diploma afgeeft. ik heb deze nooit ontvangen. Ik heb vermoedens dat mijn diploma is kwijtgeraakt tussen de post.
Nu zegt de organisatie dat ik een gewaarmerkte kopie voor €48,- kan aanvragen. Ik stel mij op het standpunt dat de organisatie verantwoordelijk is dat ik het poststuk ontvang. Ik wil een officieel diploma en geen kopie. Kan ik eisen dat er een nieuw diploma wordt verzonden.
Wat zijn mijn rechten? |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 12 jan 2015 22:55 Onderwerp: |
|
|
Hoe komt het dat ze het diploma hebben verzonden? _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: di 13 jan 2015 4:11 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt mij dat elk diploma waaraan waarde toegekend moet worden persoonlijk overhandigd en ook door de kandidaat ondertekend moet worden. Alfatrion's vraag is dus valide.
Neemt niet weg dat je beter de vraag kunt stellen of ze kunnen bewijzen dat ze het verzonden hebben. Dit kan enkel met aangetekende post als ze dit via postnl hebben gedaan. Bij gebreke aan dit bewijs kun je ze ook aansprakelijk stellen voor wanprestatie als je wel recht had op dit diploma op basis van het onderwijscontract dat je bent aangegaan. Hieronder kan ook schade vallen als gevolg van het niet hebbben van het diploma en daarom niet aan de slag kunnen. Vooral niet jezelf probleemeigenaar maken door te stellen dat het kwijt is geraakt, dat is niet jouw zorg. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
BartL
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 13 jan 2015 17:43 Onderwerp: Re: diploma kwijtgeraakt in post |
|
|
Silverpacer schreef: | Beste juristen,
Ik ben in oktober jl. geslaagd voor de examens Beveiliger. Even later is mijn diploma per post verzonden naar mijn huisadres. Dit beweert de organisatie die het diploma afgeeft. ik heb deze nooit ontvangen. Ik heb vermoedens dat mijn diploma is kwijtgeraakt tussen de post.
Nu zegt de organisatie dat ik een gewaarmerkte kopie voor €48,- kan aanvragen. Ik stel mij op het standpunt dat de organisatie verantwoordelijk is dat ik het poststuk ontvang. Ik wil een officieel diploma en geen kopie. Kan ik eisen dat er een nieuw diploma wordt verzonden.
Wat zijn mijn rechten? |
Beveiliger is een mbo studie toch? Wanneer je de mbo studie bedoelt dan kan het niet zo zijn dat je diploma via de post is uitgereikt. De regeling modeldiploma mbo bepaalt dat de examenkandidaat zijn handtekening op het diploma moet zetten. Zonder jouw handtekening is er geen diploma uitgereikt en is er dus in het geheel geen sprake van een gewaarmerkt kopie.
Overigens kun je dus niet eisen dat je diploma verzonden wordt. Je moet het ophalen. |
|
|
|
 |
jippiejee
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: di 20 jan 2015 3:16 Onderwerp: |
|
|
Dit hierboven kan ik bevestigen. Bij het niet aanwezig zijn van de uitreiking dien je deze persoonlijk bij de onderwijsdirecteur op te halen. |
|
|
|
 |
|