chaplin
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 23 dec 2014 21:38 Onderwerp: Ontbinding overeenkomst vanwege wanprestatie |
|
|
Ik heb zelf geen rechten gestudeerd en zou graag willen vragen of jullie even met me mee willen denken over de volgende situatie:
('casus in notedop')
Overeenkomst tussen belastingadviseur en mijzelf voor het leveren van advies en verzorgen van aangiften . Overeenkomst met deelactiviteiten plus prijzen gesloten.
Gedurende het traject is (steeds) duidelijker geworden dat adviseur zijn werk minder zorgvuldig verricht (Aantoonbaar fout advies, belangrijke omstandigheden ‘vergeten’, afspraak planning (fatale termijn) niet nakomen etc.) .
Hierop heb ik hem aangesproken en verbetering verlangd.
Het gaat even goed, maar steeds vaker weigert adviseur te communiceren (geeft geen reactie op email e.d.)
Voor de aangiften was er relevante (voor)informatie van belang die al op een eerder moment door de belastingdienst was behandeld.
Vanwege deze voorgeschiedenis heb ik uiteraard adviseur hierover geïnformeerd; hem alle informatie toegestuurd en nadrukkelijk bij herhaling gemeld dat hij deze informatie diende te gebruiken voor aangifte en bij het contact met de belastingdienst (o.a. naam van contactpersoon).
Adviseurheeft informatie niet gelezen of gebruikt, waardoor in het contact met de belastingsdienst zaken behoorlijk verkeerd zijn gelopen.
Ik heb adviseur hierover geïnformeerd, dit werd een lang defensief verhaal van ontkenning en vervolgens heb ik de overeenkomst ontbonden vanwege toerekenbare tekortkomingen in prestatie (wanprestatie).
Vervolgens heb ik het bedrag van de eerder betaalde deelfactuur teruggevorderd, zelf heb ik geen bruikbare prestatie overgehouden (adviezen die verkeerd en/of onvolledig zijn en een ‘halve’ aangifte, e.e.a. verder niet bruikbaar en door mij om deze reden beschouwd als zijnde teruggeven.)