|
Auteur |
Bericht |
sjaanzwaan
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: ma 21 jul 2014 7:56 Onderwerp: lening aan ex vriendin |
|
|
Ik stel deze vraag omdat mijn maat diep in de schulden zit en ik mij dit aantrek.
Hij heeft voor zijn toenmalige vriendin geld geleend omdat deze huurachterstand had en dreigde op straat gezet te worden. Er moest binnen 2 dagen een bedrag van meer dan 8000€ aan de deurwaarder betaald worden.
Nu heeft hij wel iets op papier laten zetten ivm deze lening maar zij betaald hem al 3 jaar niets en zegt dit niet te kunnen.
Wat zijn nu de mogelijkheden voor hem en welke weg moet hij bewandelen.
De schulden lopen alleen maar op ivm de rente die hij elke maand moet betalen en op deze manier zal hij er nooit vanaf komen. _________________ ' ' |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 21 jul 2014 8:04 Onderwerp: |
|
|
Hij kan zijn vriendin in gebreke stellen (schriftelijke aanmaning). Zie voor een voorbeeld
http://voorbeeldbrief.blogspot.nl/2010/01/voorbeeldbrief-aanmaning.html
Eerst nog even bellen kan ook.
Voldoet zij binnen de aangegeven redelijke termijn (zeg veertien dagen) niet aan de vordering, dan zal hij naar de rechter kunnen gaan om een executoriale titel te verkrijgen en dan kan beslag worden gelegd op haar eigendommen en bankrekening. |
|
|
|
 |
sjaanzwaan
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: ma 21 jul 2014 8:15 Onderwerp: |
|
|
Dank voor uw snelle antwoord.
Ik heb wel eens de term gehoord bewindsvoering komt zij dan in zoiets terecht ? Of iets van schuldsanering ?
Naar mijn weten is beslaglegging niet echt een optie daar zij nooit spullen heeft die een waarde zullen vertegenwoordigen van de schuld.
En om eerlijk te wezen heeft hij zijn geld echt nodig om zelf uit de problemen te komen en gezien zijn 52 jarige leeftijd zal dit tot zijn dood gaan duren als er niets gebeurd.
Ik denk ook dat een rechtzaak voor hem niet haalbaar is ivm zijn inkomen hij werkt gewoon en zijn inkomen is wel redelijk alleen zijn schulden die nekken hem nu op dit moment. _________________ ' ' |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: ma 21 jul 2014 9:24 Onderwerp: |
|
|
Bewindvoering heeft niets te maken met de schuld die zij aan uw vriend heeft.
Iemand komt onder bewind als hij of zij (even simpel gezegd) geestelijk niet meer in staat is om voor de financiën te zorgen.
Of zijn vriendin in de schuldsanering komt kan als zij onder bewind staat, maar ook zonder bewind.
Dat wil zeggen dat al haar schulden worden over gedragen aan 1 bedrijf, dan heeft zij dus nog maar 1 schuldeiser.
Uw vriend moet dan wel formeel schuldeiser zijn.
De schuldeisers, dus ook uw vriend, kunnen akkoord moeten gaan dat ze maar een deel van het geld terug krijgen.
Wil hij echt zelf zijn geld terug, dan is echt de optie van Marja de enige echte.. |
|
|
|
 |
|