Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 16:36
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

huurcontract
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nina66

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: do 19 jun 2014 22:22    Onderwerp: huurcontract Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een vriendin met een probleem met de belastingdienst. Zij is inwonend bij ouders met kind. Zij hebben een huur/wooncontract opgesteld. Mijn vriendin huurt 2 kamers. Daarin is vastgelegd de huur en voorwwaardes. Zij doet haar eigen boodschappen, koopt eigen verzorgingsmiddelen. Is ondertekend.
Nu wil de belastingdienst en de rechter haar huur/wooncontract ongeldig verklaren. deze is al 23 jaar geldig. kan en mag dit zomaar.??
Contract wordt toch alleen maar verbroken bij wangedrag en niet houden aan de voorwaarde. Zij wil dit contract zo houden. belastingdienst niet want dan moeten zij wel 8 jaar terug alleenstaande ouderkorting betalen. Dit contract is zelf opgesteld met datum, enz, ondertekend. Hoe zit dit???
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 19 jun 2014 22:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ga je nou ieder jaar weer opnieuw dezelfde vraag stellen?

Febr. 2013:
Nina66 schreef:
Hallo allemaal,
Een kennis is inwonend bij haar ouders.
Heeft een huurcontract in 1995 op laten stellen. Deze is getekend door haar ouders en door haarzelf en inspecteur van belasting. In dat huurcontract staat over geld(huur) /hoe en wat /extra kosten/dat zij zelf kosten voor eten/wassen/enz moet zorgen. Zelf haar kamer moet schoonmaken. Nu wil de belastingdienst dit ongeldig laten verklaren. Kan dit zomaar??
http://rechtenforum.nl/forum/thread/p/207888/highlight//#207888

april 2011 tm mrt 2012:
Nina66 schreef:
ik heb een vraag over de alleenstaande ouderkorting.
Het probleem is dat een alleenstaande vrouw met haar dochter woonzaam is bij haar ouders.Zij betaald kost en inwoning . In dat zelfde huis woont ook een jongere meerderjarige broertje. Het is ook nog zo dat zowel broertje als de alleenstaande vrouw nog nooit uit ouderlijke woning geweest.
Hebben van jongs af aan bij ouders ingewoond.
Heeft deze mevrouw recht op alleenstaande ouderkorting.
Bedankt.
http://rechtenforum.nl/forum/thread/p/197845/highlight//#197845
Nina66

BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2014 18:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

het is toch nog niet opgelost. Dus met andere woorden mag ik geen vragen stellen want er is geen oplossing voor.

Het klopt niet!!!!
Er is een huurcontract. Die kan nooit opgezegd worden . Dit kan alleen maar door de huurder en verhuurder.

Ik zoek nog steeds een oplossing. Of iemand die weet hoe het zit.
Als mensen iemand oneerlijk behandelen dan kom ik daar voor op. En zeker als mensen erg benadeeld worden. Dan probeer ik het uit te zoeken. maar dan schijnt hier van sommige mensen niet te mogen. Ik vraag gewoon iets. U hoeft als u de oplossing niet weet daar niet op deze manier op te reageren. Of u zegt: ik weet niet hoe het zit i.p.v. mijn belachelijk te maken. Ik doe dit uit goedwill. Ik zou het fijn vinden als u mij en mijn vriendin in onze waarde laat. Dank u wel.
hilde12

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2014 20:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik laat iedereen in zijn waarde, maar je stelt iedere keer dezelfde vraag.
In het eerste topic wordt door bonafides om extra informatie gevraagd en die geef je niet.
Met telkens dezelfde vraag stellen krijg je geen nieuwe antwoorden, met doorgaan op je eerste vraag en de gevraagde informatie te geven, heb je wel kans op nieuwe antwoorden.
jeroen1989

Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: za 21 jun 2014 14:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En ik vermoed dat die informatie wederom achterwege zal blijven..
mr. B.O. Kito

Leeftijd: 35
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): HInh

BerichtGeplaatst: za 21 jun 2014 15:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je een oplossing wil, en je wilt echt zeker weten dat je de juiste informatie krijgt heb ik de oplossing voor je:

- verzamel alles wat op papier staat over je vraag. Alles. Teveel bestaat niet, te weinig wel.
- maak een afspraak bij het Juridisch Loket. Uiteraard met de belanghebbende, dus je vriendin.

Daar krijg je dan een antwoord. Als je nog wat kunt doen aan de situatie krijg je ook te horen wat je dan moet doen. Ideaal dus. Ik sluit mij bij voorbaat ook aan bij hun antwoord.

Juridisch Loket: http://bit.ly/1iulx0d
Nina66

BerichtGeplaatst: za 21 jun 2014 16:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oke, super bedankt. Ga ik doen.
Ronald78

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2014 15:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vermoed dat het gaat om de casus waarin in ieder geval over 2009 en 2011 is geprocedeerd?

In het belastingrecht, waaronder ook de toeslagen vallen, geldt veelal het beginsel 'substance over form'. Dat houdt in dat wat er op papier staat niet altijd wordt gevolgd als uit de feiten en omstandigheden anders blijkt. Zeker in het geval waarin ouders en kinderen op hetzelfde adres wonen, moet je van goede huize komen om aannemelijk te maken dat sprake is van een marktconforme huurovereenkomst. In deze procedures oordeelt de rechter dat mede vanwege de onzakelijk lage prijs geen sprake is van een huurovereenkomst. Dan houdt het dus op.

Formeel kun je wellicht nog wat met de opmerking van de rechtbank (overweging 13) in de procedure over 2011: "Naar het oordeel van de rechtbank staat een nauwe familieband aan een op zuiver commerciële gronden stoelende betrekking in de weg. Nu vast staat dat eiseres een woning bewoont met eerste- en tweedegraads bloedverwanten en er aldus sprake is van huisvesting binnen de familiesfeer sluit dit een zuiver commerciële grondslag ten aanzien van deze huisvesting uit.(...)"
Die opmerking is wat mij betreft wat kort door de bocht, maar ik verwacht dat in een eventueel hoger beroep het hof met een aangepaste motivering tot hetzelfde (voor belanghebbende negatieve) oordeel komt.

Een tip: Mocht je in hoger beroep gaan, lees dan zorgvuldig de uitspraken door. Op diverse punten wordt aangegeven dat stellingen onvoldoende aannemelijk zijn gemaakt. Op die punten zul je dus meer harde feiten moeten aandragen, nu dit voor een groot deel om een feitelijke aangelegenheid gaat. Lees daarbij ook de in de uitspraken aangehaalde jurisprudentie door, daarin legt de Hoge Raad de spelregels goed uit.

BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2014 22:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ronald78 schreef:
Formeel kun je wellicht nog wat met de opmerking van de rechtbank (overweging 13) in de procedure over 2011: "Naar het oordeel van de rechtbank staat een nauwe familieband aan een op zuiver commerciële gronden stoelende betrekking in de weg. Nu vast staat dat eiseres een woning bewoont met eerste- en tweedegraads bloedverwanten en er aldus sprake is van huisvesting binnen de familiesfeer sluit dit een zuiver commerciële grondslag ten aanzien van deze huisvesting uit.(...)"
Die opmerking is wat mij betreft wat kort door de bocht, maar ik verwacht dat in een eventueel hoger beroep het hof met een aangepaste motivering tot hetzelfde (voor belanghebbende negatieve) oordeel komt.

De rechtbank verwijst in overweging 12 naar een arrest van de HR van 15 juni 2012. Dat arrest verwijst weer naar Kamerstukken II 1983/84, 18 121, nr. 5, blz. 8. Daarin valt te lezen:
Quote:
Een inwonend ongehuwd kind met een eigen kamer in het ouderlijk huis voert in het algemeen inderdaad een gezamenlijke huishouding met zijn of haar ouders.

In het algemeen, dus uitzonderingen zijn denkbaar. De nauwe familieband sluit een op zuiver commerciële gronden stoelende betrekking dus niet per definitie uit. (Maar het is begrijpelijk dat een rechter in aanwezigheid van zo'n nauwe band niet snel zal aanvaarden dat de betrekking zuiver commercieel is.)
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds