|
Auteur |
Bericht |
SaHa
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 30 apr 2014 10:17 Onderwerp: Anders en meer verzochte afgewezen |
|
|
Beste..
Na positieve eravring op de feedback wil ik nog een andere vraag stellen:
Mijn ex heeft wijziging alimentatie gevraagd. Dit is bij de rechter geweest en deze heeft dit toegewezen. Wij hebben geen verweer gevoerd ondanks dat ik het niet eens was met gestelde. Dit was een kosten baten analyse...ex krijgt toevoeging, ik niet........
In deze berekening wordt uitgegaan van een eigen bijdrage van mij en het dragen van kosten voor kleding voor mijn zoon. Hiermee is in de berekening van de hoogte van het alimentatiebedrag / draagkracht rekening gehouden.
Nu is in de beschikking de feitelijke wijzigingen van de alimentatiebedragen toegewezen. Mij vraag is: Is bij het toekennen van de feitelijke alimentatie bedragen (waarin wordt verwezen naar ons convenant) en het afwijzen van meer en anders verzochte nu wel of niet die wijziging van afspraken over eigen bijdrage en kleding etc toegewezen (die ten grondslag lagen aan de berekening) maar feitelijk niet werden verzocht
Haar advocaat gaat hier nu wel van uit: zelfs met terugwerkende kracht
Graag weer jullie deskundig advies |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: wo 30 apr 2014 17:57 Onderwerp: |
|
|
Je moet echt even een heldere vraag stellen, zelfs na drie keer lezen volg ik je niet. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
SaHa
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 30 apr 2014 21:15 Onderwerp: |
|
|
Zal proberen duidelijker te zijn.
Mijn echtgenote is naar de rechter gestapt om verhouding kinder/partneralimentatie anders te laten vaststellen. Hiervoor zijn door de advocaat berekeningen gemaakt waarbij wordt uitgegaan dat afspraken over de kosten van de kinderen ook anders worden gedragen. Voorheen kon ik via een gezamenlijke kinderrekening bepaalde kosten betalen die werd gevoed uit de kinderalimentatie, maar in het verzoekschrift is nu opgenomen dat de kinderrekning wordt opgeheven en dat ik voor mijn zoon de kleding moet gaan betalen net als andere uitgaven die ik voorheen uit deze pot betaalde. Hiermee is rekening gehouden bij de berekening van de hoogte van de alimentatie die ik moet gaan betalen (deze is dus lager). Ik ben het echter niet eens met de hoogte van dat bedrag maar heb hiertegen geen verweer gevoerd omdat ik de kosten van de rechtzaak en de baten van het eventuele gewin niet tegen elkaar vond opwegen. Maar aangezien dit nu met terugwerkende kracht van toepassing wordt verklaard gaat het om 1300,-
Nu de beschikking is opgesteld worden hierin enkel de lagere alimentatiebedragen genoemd. Het anders of meer verzochte wordt afgewezen.
Mijn vraag is nu: Zijn de uitgangspunten zoals deze zijn gebruikt voor die alimentatie berekening zoals bijvoorbeeld de afschaffing van de kinderrekening en de andere manier om de kosten van kleding te verdelen nu door deze beschikking ook gelijk van kracht. Er is in het verzoekschrift enkel gevraagd om aanpassing van de alimentatie er is niet verzocht om aanpassing van andere afspraken.
Kortom; Ik ga ervan uit dat ik moet uitgaan van de gewijzigde bedragen voor de alimentatie.
Maar kan ik ervan uitgaan dat alle andere zaken zijn afgewezen? Of is dat onlosmakelijk aan elkaar verbonden omdat dit te maken heeft met de bepaling van de hoogte van de alimentatie?
Hoop dat nu duidelijker is..... |
|
|
|
 |
|