|
Auteur |
Bericht |
DonFrank
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 10 apr 2014 19:58 Onderwerp: Garantie Termijn, Ondeugelijk product |
|
|
Ik heb mijn laptop nu 2,5 jaar, het moederbord is 7 maanden geleden vervangen omdat de accu aansluiting los zat. Dit viel nog onder hun garantie van 2 jaar, maar nu gebeurt het wederom. Echter bieden ze maar 6 maanden garantie op gerepareerde/vervangen onderdelen waardoor ik nu een prijsopgave krijg van 237,-. Volgens de wet heb ik volgens mij minimaal 3 en maximaal 5 jaar recht op een deugelijk product.
Wat kan ik nu doen? |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 11 apr 2014 13:12 Onderwerp: Re: Garantie Termijn, Ondeugelijk product |
|
|
Volgens de wet heb je recht om bij aflevering een conform product te krijgen. Wanneer je een non-conform product kreeg dan heb je recht op herstel of vervanging. Maar daarvoor moet wel eerst vaststaan dat je bij aflevering een non-conform product heb geleverd.
In de wet zijn geen harde termijn opgenomen. Laptops gaan gemiddeld genomen langer mee 2,5 jaar. Maar daarmee staat nu nog niet vast dat je destijds een non-conform hebt gekregen. Wat is de oorzaak van dit gebrek? _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
DonFrank
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 11 apr 2014 14:15 Onderwerp: |
|
|
Een echte oorzaak is er niet, het lijkt mij niet te liggen aan het gebruik, eerder aan het feit dat het versleten is... Originele bonnen heb ik liggen. |
|
|
|
 |
|