|
Auteur |
Bericht |
1e_jaars_fiscaal_recht
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 125
|
Geplaatst: za 29 mrt 2014 11:55 Onderwerp: |
|
|
Sommige sites bieden de mogelijkheid een review te plaatsen. Vast ook van sportscholen. Vergeet ook niet dat google maps zo een review functie heeft. Hier kun je in ieder geval zeggen dat je het niet eens bent met hun handelswijze. Wacht even hiermee tot je alles hebt afgerond. |
|
|
|
 |
marksabrijs
Leeftijd: 74 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 29 mrt 2014 12:06 Onderwerp: |
|
|
1e_jaars_fiscaal_recht schreef: | Sommige sites bieden de mogelijkheid een review te plaatsen. Vast ook van sportscholen. Vergeet ook niet dat google maps zo een review functie heeft. Hier kun je in ieder geval zeggen dat je het niet eens bent met hun handelswijze. Wacht even hiermee tot je alles hebt afgerond. |
Bedankt voor je reactie. Los van de dubieuze handelswijzen van de sportschool, doelde ik eigenlijk op die van het incassobureau. Dit soort bedrijven zijn ook al eens behandeld in een item bij kassa, als ik mij niet vergis. Ik denk dat er toch wel veel van dit soort ervaringen zijn. Ik denk aan iets als naming en shaming, waarbij je ook advies kan geven hoe men zich hiertegen kan bewapenen. Al moet ik eerlijk bekennen dat ikzelf over onvoldoende juridische kennis beschik. |
|
|
|
 |
1e_jaars_fiscaal_recht
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 125
|
|
|
|
 |
marksabrijs
|
Geplaatst: za 29 mrt 2014 12:25 Onderwerp: |
|
|
1e_jaars_fiscaal_recht schreef: | http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/incasso/incassobureau/ |
Hahaha, ok laat maar. xD Bedankt. |
|
|
|
 |
marksabrijs
|
Geplaatst: zo 30 mrt 2014 12:40 Onderwerp: |
|
|
Beste lezer van Van Hoek & Partners,
Nog even terugkomend op mijn vorige mail. Indien jullie kunnen bewijzen dat de brief waarvan de dagtekening dateert van 7 maart, op 6 maart bij mij is ontvangen, én hiermee de betaaltermijn -volgens de wet- afloopt op 20 maart, ben ik alsnog bereid de buitengerechtelijke incassokosten te voldoen. Aangezien de dagtekening -naar het telefoongesprek van 27 maart 09:04 refererende eigen zeggen- bij jullie de datum van verzending én aanvang van de termijn is, is dat uiteraard onmogelijk. Los van deze bewijslast, is het om volgens de wet "in verzuim" te raken, onmogelijk de datum van verzending als aanvang van de termijn te hanteren.
Ik ben goed op de hoogte van wanpraktijken binnen de incassowereld. Leden NVI
citaat consumentenbond: "De incassobureaus die niet zijn aangesloten bij de NVI hanteren hun eigen voorwaarden."
Met vriendelijke groet,
Mark Rijsmus |
|
|
|
 |
marksabrijs
|
Geplaatst: zo 30 mrt 2014 12:43 Onderwerp: |
|
|
Ik heb nog een vraag over het handelen van het incassobureau. Mijn moeder heeft a.d.h.v. mijn laatst ontvangen brief gebeld naar het betreffende bureau. Zij hebben met haar al mijn schuldgegevens telefonisch overlegd. Dit lijkt mij toch een zware inbreuk op mijn privé. Kan ik hier nog iets mee doen? Stel dat het niet tot een rechtszaak komt, valt hier dan nog wat mee te doen? Moet ik hiervan aangifte doen? En hoe kan ik dit eventueel bewijzen? |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 01 apr 2014 12:26 Onderwerp: |
|
|
marksabrijs schreef: | Los van deze bewijslast, is het om volgens de wet "in verzuim" te raken, onmogelijk de datum van verzending als aanvang van de termijn te hanteren. |
We zijn er hier met z'n alle vanuit gegaan dat je reeds in verzuim was op het moment dat de schuldeiser de (incorrecte) veertiendaagse aanmaning heeft verstuurd. Als dat niet het geval is, dan heb je er nog een verweer bij. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
|