|
Auteur |
Bericht |
PietP
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 06 mrt 2014 20:34 Onderwerp: Is 4e contract op rij ook voor vast n tussentijdse overname |
|
|
Goedendag,
mijn werkgever wil na 1 april wel met mij verder op contract, maar liever niet voor vast.
Het is namelijk zo dat tijdens mijn tweede contract de toenmalige eigenaar failliet ging, waarna het door de huidige eigenaar is overgenomen (Daar zaten geen drie maanden tussen, alleen het UWV heeft twee maanden salaris overgenomen).
Van de nieuwe eigenaar heb ik een halfjaarcontract gekregen, die overigens ook identiek was aan de twee eerste contracten van de oude eigenaar. Alleen de naam van de nieuwe eigenaar (echter wel handelend met het dochterbedrijf onder precies dezelfde naam als het vorige moederbedrijf) is dus gewijzigd.
Nu na drie opeenvolgende contracten heb ik in mijn ogen recht op een contract voor onbepaalde tijd, maar dat wordt door mijn werkgever bestreden. In hun ogen heb ik onder hun leiding pas het eerste contract gehad. Wie heeft gelijk?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groeten Piet |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 06 mrt 2014 23:46 Onderwerp: |
|
|
Volgens dit artikel is er sprake van opvolgend werkgeverschap indien:
Quote: | - de nieuwe arbeidsovereenkomst dezelfde vaardigheden en verantwoordelijkheden eist als de oude en;
- dusdanige banden bestaan tussen de oude en de nieuwe werkgever dat het door de oude werkgever verkregen inzicht in de
hoedanigheid en de geschiktheid van de werknemer ook moet worden toegerekend aan de nieuwe werkgever. |
Aan de eerste voorwaarde is waarschijnlijk wel voldaan. De tweede voorwaarde kan ik op basis van jouw informatie niet beoordelen.
Als je inderdaad gelijk hebt en je tekent een "tijdelijk" contract, dan geldt dat als een vast contract. Je hoeft in dat geval je baas dus niet (nu) te overtuigen, je kunt gewoon tekenen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
PietP
|
Geplaatst: ma 10 mrt 2014 14:46 Onderwerp: |
|
|
Beste bona fides,
begrijp ik uit je antwoord goed dat als de nieuwe werkgever goed op de hoogte was gebracht door mijn oude werkgever van mijn functioneren voorafgaand aan de overname, dat in dat geval het door hem aangeboden contract als opeenvolgend moet worden beschouwd?
Groeten Piet |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 10 mrt 2014 17:10 Onderwerp: |
|
|
PietP schreef: | begrijp ik uit je antwoord goed dat als de nieuwe werkgever goed op de hoogte was gebracht door mijn oude werkgever van mijn functioneren voorafgaand aan de overname, dat in dat geval het door hem aangeboden contract als opeenvolgend moet worden beschouwd? |
Ik denk niet dat dat voldoende is, maar eerlijk gezegd weet ik het gewoon niet. (En ik weet ook niet of het tweede criterium inmiddels door de rechtspraak is verduidelijkt.) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
PietP
|
Geplaatst: vr 14 mrt 2014 10:08 Onderwerp: |
|
|
Merci bien Bona fides, ik geloof dat ik het inmiddels wel begrijp. |
|