Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 02 aug 2025 15:31
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

telefoonabonnementen onder dwang
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
xxmelaniejxx

Leeftijd: 29
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: vr 23 aug 2013 20:31    Onderwerp: telefoonabonnementen onder dwang Reageer met quote Naar onder Naar boven

ghfg

Laatst aangepast door xxmelaniejxx op wo 09 apr 2014 12:53, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marja.verstralen

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: za 24 aug 2013 18:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U kunt de telefoonabonnementen vernietigen wegens misbruik van omstandigheden (art. 3:44 lid 1 en lid 4 Burgerlijk Wetboek); u bent de abonnementen immers in een afhankelijke toestand aangegaan.

De vernietiging heeft terugwerkende kracht, art. 3:53 lid 1 BW. Dat betekent dat door de vernietiging de abonnementen vanaf het begin af aan niet hebben bestaan en dat u niets hoeft te betalen.

U moet dus een brief sturen naar de providers waarin u een beroep doet op misbruik van omstandigheden en de overeenkomst vernietigt. Goed is, als u daarbij de aangifte meestuurt.

U kunt tevens bezwaar maken tegen de incassoprocedure door naar het incassobureau te bellen en de situatie uit te leggen.

Succes.
xxmelaniejxx

BerichtGeplaatst: za 24 aug 2013 23:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je reactie op mijn probleem! Dat is dus het probleem, ik heb inderdaad, wat u zegt, een brief opgesteld samen met het juridisch loket.
Ook met BW vermeldingen erbij, maar ik heb hier niets op terug gekregen en laten de incasso's nog steeds doorlopen.
Nu ik dat dus niet betaal meer, willen ze incasso bureau's gaan sturen.

Ik kom er met geen mogelijkheid vanaf, ze willen hoe dan ook dat ik blijf betalen voor iets wat ik niet heb en geen gebruik van kan maken. Ik heb al zitten denken om een advocaat te nemen voor dit, maar ik weet dus niet of ik het red om het vernietigd te laten verklaren.

Laatst aangepast door xxmelaniejxx op wo 09 apr 2014 12:54, in totaal 1 keer bewerkt
legalrebel

Leeftijd: 73
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: zo 25 aug 2013 10:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je de brief hebt verstuurd zoals marja.verstralen heeft aangegeven kan je de zaak als afgedaan beschouwen. Is de Telecom provider er niet mee eens dan zal hij naar de rechter moeten stappen. Een incassobureau heeft hier verder niks mee te maken omdat de vorderingen is betwist.
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 26 aug 2013 11:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

legalrebel schreef:
Een incassobureau heeft hier verder niks mee te maken omdat de vorderingen is betwist.
Mij lijkt, dat je bedoelt, dat pas betaald moet worden, nadat de rechter dat besloten heeft??

BerichtGeplaatst: ma 26 aug 2013 11:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee ik bedoel dat niet. Officieel als je een telefoonabonnement neemt, draai je op voor de kosten. Nu is dat in mijn geval anders, omdat ik dit dus niet vrijwillig ben aangegaan. En aangezien ik al meerdere malen heb geprobeerd heb om de contracten te laten vernietigen, vroeg ik me af wat ik nu nog kon gaan doen.

Of het verstandig is om hier een advocaat erop te zetten, aangezien ze nu met incassobureau's gaan komen etc. Ik weet in zoverre niet of ik wettelijk gezien in mijn recht zou staan als ik naar de rechter zou gaan stappen voor deze telefoonabonnementen. Ik heb eigenlijk weinig geduld nog, omdat ik al een half jaar probeer (via telefoonzaken, telefonisch, brieven, politie etc) om van deze abonnementen af te komen.
cvb

BerichtGeplaatst: ma 26 aug 2013 11:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

xxmelaniejxx schreef:
En aangezien ik al meerdere malen heb geprobeerd heb om de contracten te laten vernietigen, vroeg ik me af wat ik nu nog kon gaan doen.
Althans ikzelf begrijp o.m. uit het voorgaande, dat je het al vernietigd hebt en hoef/kun je niets meer doen.
Het incassoburo kan, lijkt mij, natuurlijk altijd naar de rechter stappen, maar zal daar dan normaliter niets kunnen bereiken; wat ze nu doen is je proberen te intimideren (zo van: nee heb je en ja kun je krijgen).

BerichtGeplaatst: ma 26 aug 2013 13:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja ik heb meerdere malen brieven gestuurd e.d om providers de contracten te laten vernietigen. Zodat ik dus geen rekeningen meer krijg van de telecom bedrijven, alleen werken ze daar niet aan mee.

Ze reageren nergens op en blijven automatische incasso's afschrijven. Aangezien ik nu behoorlijk koppig begin te worden, boek ik het weer terug.

Ik begrijp nu van meerderen dat ik wel redelijk in mijn recht sta, ondanks dat ik niet betaal. Is het alsnog verstandig om een advocaat in te schakelen en naar de rechter te stappen?

Thanks voor de reacties !! Ben al wel wat opgeschoten hiermee.

Laatst aangepast door xxmelaniejxx op wo 09 apr 2014 12:55, in totaal 1 keer bewerkt
cvb

BerichtGeplaatst: ma 26 aug 2013 13:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

xxmelaniejxx schreef:
Ja ik heb meerdere malen brieven gestuurd e.d om providers de contracten te laten vernietigen.
Met de eerste brieven heb je, conform het hierboven al genoemde wetsartikel, de contracten zelf al vernietigd.
Quote:
Is het alsnog verstandig om een advocaat in te schakelen en naar de rechter te stappen?
Nee; zou, afgezien van laten terugdraaien van de afboekingen en voordat je zelf wordt gedagvaard, niets doen.

BerichtGeplaatst: do 05 sep 2013 23:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben gisteren naar het juridisch loket geweest. Zij hebben me op hun advies doorverwezen naar een advocaat. Maandag heb ik me 1ste afspraak, dus ben benieuwd of ik hier wat uithaal. Ook of ik misschien nog iets terug zou kunnen krijgen van 't geld, van providers of de oplichter!
Ik hoop het zo!!!
Bedankt allemaal dat jullie gereageerd hebben op mijn onderwerp.
Guthman

Leeftijd: 33
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: wo 11 sep 2013 13:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laat je ons nog weten hoe het afloopt?
xxmelaniejxx

BerichtGeplaatst: wo 11 sep 2013 13:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja ik laat jullie weten hoe het is afgelopen!

Laatst aangepast door xxmelaniejxx op wo 09 apr 2014 12:55, in totaal 1 keer bewerkt
Bones

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HAN

BerichtGeplaatst: do 12 sep 2013 13:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

als je de automatische afschrijvingen wilt stoppen, kun je ook even langs je bank gaan en een zogenaamde 'rode kaart' invullen. Daarmee geef je aan bij de bank dat zij automatisch incasso aanvragen vanuit die bedrijven moeten blokkeren voor jouw bankrekening. Helaas niet altijd de garantie dat dit niet gebeurt, maar wellicht helpt het.
xxmelaniejxx

BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2013 15:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou een bericht achterlaten als ik nieuwe informatie had. Intussen hebben de providers daadwerkelijk incassobureau's gestuurd. Ik heb de incassobureau's het verhaal uitgelegd, waarbij 1 incassobureau het proces verbaal ook wilde ontvangen, omdat ik uberhaupt geen telefoonabonnement onder dwang mag hebben. Na dit gedaan te hebben, geen reactie meer gehad..

Mijn advocaat kreeg ook geen brieven terug van de providers, zoals verwacht natuurlijk.

Ik heb begin oktober een zitting gehad van het geschillencommissie over een provider (aangezien ze niet allemaal tegelijk konden). Ik zou na 4-6 weken bericht ontvangen wat de uitkomst is. Nu zit ik op 7 weken en ik heb nog geen reactie ontvangen. Wat moet ik ermee? Ik krijg nu toch een heel slecht gevoel erover.

Het loopt dus nog steeds en steeds wordt er niet aan de einddata's gehouden. Ik vind dit persoonlijk echt niet kunnen.
xxmelaniejxx

BerichtGeplaatst: zo 09 mrt 2014 22:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Ik zou zoals gezegd nog even updaten hoe het afgelopen is.

Ik heb 2 weken geleden de definitieve uitkomst gekregen van de Geschillencommissie. Zij gaven Telfort (KPN) in het gelijk, aangezien zij geen persoonlijke informatie hoeven te wisselen met elkaar.
Mijn advocaat had al een negatieve uitkomst verwacht. Nu is mij gevraagd of ik naar een kantonrechter wil hiermee.
Het liefst wil ik dit wel, ivm mijn emotionele kant. Het is voor mij niet rechtvaardig.
Heeft iemand een idee hoeveel % kans je hebt om dit te winnen? Als je 4 abonnementen van 1 provider binnen 24 uur afgesloten hebt?
Ik weet het namelijk echt niet meer......

Graag reacties x
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds